SsangYong Korando: Kórejský 'Karoq' za súpermi nezaostáva

Kórejský expert na SUV a 4x4 naberá nový dych. Po Tivoli a Rextone predstavuje tretí novodobý model. Ponúkne benzínový aj naftový motor. A k tomu väčší kufor ako má Karoq či Ateca.

18.03.2019 12:00
debata (1)
Nové Korando je inšpirované väčším Rextonom. Má... Foto: SsangYong
SsangYong Korando - 2019 Nové Korando je inšpirované väčším Rextonom. Má pomerne hranaté tvary, ktoré majú podľa automobilky imponovať najmä mladšej klientele.

Kórejský SsangYong sa pod krídlami indického gigantu Mahindra & Mahindra spamätáva z hlbokej krízy, ktorá ho zasiahla na prelome desaťročí. V roku 2015, štyri roky po prechode k novému vlastníkovi, predstavila automobilka prvý novodobý model Tivoli. Mestský crossover nasledoval vlani veľký Rexton a teraz prichádza na rad kľúčové Korando. Moderné SUV nižšej strednej triedy stavilo na pomerne drsný dizajn, ktorý má osloviť najmä mladšiu klientelu. Ázijské korene ale nezaprie.

Prednú časť zdobí úzka maska napojená chrómovou lištou na moderné LED svetlá. Profil charakterizuje množstvo prelisov a zadný stĺpik v tvare plutvy. Aj vzadu sú svetlá prepojené ozdobným chrómovým pásom. Bohatá plastová ochrana podvozku naznačuje jeho terénne ambície. Korando je dlhé 4 452, široké 1 870 a vysoké 1 620 mm. Konkurovať tak bude napríklad Škode Karoq. V porovnaní s ňou je ale o čosi väčšie. Na dĺžku ho prerastá o 60 mm. Rázvor náprav s hodnotou 2 675 mm je ale o osem milimetrov kratší.

Korando je o čosi dlhšie ako Škoda Karoq a Seat... Foto: SsangYong
SsangYong Korando - 2019 Korando je o čosi dlhšie ako Škoda Karoq a Seat Ateca, má však mierne kratší rázvor náprav. Z profilu zaujme zadným stĺpikom v tvare plutvy.

Kabína má ponúknuť jeden z najpriestran­nejších interiérov v triede a k tomu kufor s objemom 551 litrov, čo je o 30 viac ako zvládne Karoq. Po sklopení sedadiel je to až 1 248 litrov. Palubná doska nesie virtuálny kokpit AVN s uhlopriečkou deväť palcov a integrované centrálne 10,25-palcové multimediálne rozhranie s navigáciou Tom Tom. Infotainment je kompatibilný s externými zariadeniami cez Apple CarPlay aj Android Auto. Z luxusných prvkov spomeňme náladové osvetlenie či elektricky ovládané sedadlá.

Priestranná kabína počíta s 9-palcovým... Foto: SsangYong
SsangYong Korando - 2019 Priestranná kabína počíta s 9-palcovým digitálnym kokpitom aj s veľkým 10,25-palcovým multimediálnym rozhraním. To je na rozdiel od súčasnej módy plne integrované.

Korando nezaostáva ani v asistenčných systémoch. Má autonómne brzdy, udržiavanie v prúde, adaptívny tempomat, automatické prepínanie diaľkových svetiel aj výstrahu pred križujúcimi vozidlami pri cúvaní s aktívnym zásahom bŕzd. Pod kapotou budú na výber dva motory, ako „ušité“ pre Európu. Preplňovaný benzínový 4-valec 1,5 GDI-turbo (120 kW, 280 Nm), alebo diesel s objemom 1,6 litra (100 kW, 324 Nm). Oba spĺňajú emisnú normu Euro 6d-Temp. Vďaka štart-stop systémom či v prípade dieselového motora vstrekovaniu prísady AdBlue.

Motory možno kombinovať so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorú pre Korando dodáva japonská spoločnosť Aisin. Dostupný bude aj pohon oboch náprav 4×4. S dieselovým motorom a automatickou prevodovkou utiahne Korando až dvojtonový príves. Ostatné verzie si trúfnu na záťaž nižšiu o 500 kg. Predaj novinky odštartuje SsangYong na domácom trhu ešte tento mesiac, do Európy by sa mala dostať začiatkom leta. V pláne je aj čisto elektrická verzia.

Rozmery, objemy

Dĺžka (mm) 4 452
Šírka (mm) 1 870
Výška (mm) 1 620
Rázvor náprav (mm) 2 675
Objem kufra (l) 551 – 1 248

Technické údaje

Motor 1,5 GDI-turbo 1,6 D
Objem motora 1 497 1 597
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16
Výkon (kW/ot.) 120/5 500 100/4 000
Krútiaci moment (Nm/ot.) 280/1 500 324/1 500
Prevodovka 6M/6A 6M/6A
SsangYong Korando - 2019
SsangYong Korando - 2019
+18SsangYong Korando - 2019

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #SsangYong #autosalón Ženeva 2019 #SsangYong Korando
Články podľa značiek