Tradičné segmenty zvádzajú tuhý boj o zákazníka s SUV a crossovermi. Zatiaľ sa zdá, že športovo-úžitkové karosérie budú mať v blízkej budúcnosti navrch, no zároveň tým motivujú dizajnérov a konštruktérov vylepšovať sedany a kombi, ako sa len dá. Jednou z ciest je premeniť konzervatívny vzhľad na športový a presne tou sa vybral aj kórejský Hyundai.
Nová generácia modelu Sonata sa totiž siluetou viac približuje k štvordverovým kupé ako k tradičnému sedanu. Okrem vizuálneho dojmu to potvrdzujú aj rozmery. Ôsma generácia je dlhá 4 900 mm, široká 1 890 mm a vysoká 1 445 mm. Oproti predchodcovi je teda o 45 mm dlhšia, 25 mm širšia a 30 mm nižšia. Rázvor náprav sa predĺžil o 35 mm na konečných 2 840 mm.
Pri pohľade spredu auto rozširujú otvory pre prísun vzduchu k brzdám prepojené chrómovou lištou. Rovnaký dizajnový prvok spája aj predné svetlomety s rámom okien. Koncept dlhých línií podčiarkujú aj zadné svetlá prepojené svetelnou lištou. Veko batožinového priestoru tvarom pripomína Hyundai i30 Fastback.
Interiér sa dočká luxusného spracovania. Palubná doska obšitá kožou bude domovom pre digitálny prístrojový panel a širokú dotykovú obrazovku informačno-zábavného systému. Ovládaniu kúrenia a klimatizácie ostali vlastné analógové tlačidlá a ovládače. Viac priestoru medzi sedadlami vzniklo vďaka odstráneniu radiacej páky automatickej prevodovky a jej nahradeniu tlačidlami. Pocit luxusu umocňuje aj štvorramenný volant ozdobený chrómom.
O pohonných jednotkách zatiaľ výrobca neprezradil nič, no pod kapotou sa pravdepodobne objavia atmosférické aj preplňované benzínové pohonné jednotky s objemom presahujúcim dva litre. Sonata je totiž modelom určeným pre americký trh, čomu zodpovedá aj výstavná premiéra na aprílovom autosalóne v New Yorku.
Napriek tomu je tento model dobrým zdrojom informácií aj pre nás. V Európe je totiž zástupcom strednej triedy značky Hyundai model i40, ktorý potrebuje novú generáciu ako soľ. Dá sa teda očakávať, že koncepčne si Sonata a i40 budú veľmi blízke. V Európe by však do ponuky mali pribudnúť aj naftové agregáty a hybridné pohonné ústrojenstvá. Očakávať môžeme aj karosériu kombi.