Spoločnosť Techrules nie je úplným nováčikom. A to ani v Európe. Ženevský autosalón navštívila prvýkrát už v roku 2016 s dvojicou superšportov AT96 TREV a GT96 TREV. Oba spájala pohonná sústava s troma elektromotormi a malou turbínou. O rok neskôr na tom istom mieste poriadne „priostrila“. Superšport Techrules Ren mal už štyri elektromotory s výkonom 973 kW a dve plynové turbíny, schopné dobiť akumulátory za 15 minút. A bolo mu jedno, či je palivom benzín, alebo nafta. Napriek malej kapacite batérií len 28 kWh pritom Techrules udával dojazd až 1 170 km!
Samozrejme, že táto „zázračná“ technológia s názvom TREV (Turbine-Recharging Electric Vehicle), kde plynová turbína zohráva úlohu generátora, zaujala. „Naše vozidlo Ren s turbínou TREV vyvolalo obrovský ohlas. Mnohí výrobcovia chcú využiť jej potenciál v osobných či úžitkových vozidlách. Rozhodli sme sa preto zmeniť pôvodnú stratégiu a prísť s lacnejšou verziou turbíny s výkonom 15 kW, ktorá je vhodnejšia pre tento typ vozidiel,” povedal William Jin, šéf spoločnosti Techrules. Podľa neho to umožní rýchlejšiu komercionalizáciu tejto technológie.
Výhodou TREV má byť skutočnosť, že elektrické autá si vďaka turbínovému predlžovaču dojazdu budú voziť menšiu zásobu akumulátorov, čo znamená, že budú ľahšie a lacnejšie. To urýchli ich registrácie. Turbína sa má pritom vyznačovať bezprecedentnou účinnosťou, ako aj ultranízkym dosahom na životné prostredie, najmä ak sa na činnosť turbíny budú využívať alternatívne palivá z obnoviteľných zdrojov. Napríklad bioplyn alebo etanol. Techrules tvrdí, že je schopná spustiť sériovú výrobu turbínového generátora už do konca roka 2019.