VW T-Roc R: Nadupaný crossover s 300 koňmi dá stovku pod 5 sekúnd!

SUV T-Roc si vzala do parády nová divízia Volkswagen R a urobila z neho poriadne ostré športové náradie. Napokon technika pochádza z najvýkonnejšieho Golfu R. Divoké crossovery sú dnes jednoducho v móde.

22.03.2019 12:00
debata
Ostrý T-Roc R má čiernu masku lemovanú... Foto: Volkswagen
VW T-Roc R - 2019 Ostrý T-Roc R má čiernu masku lemovanú eloxovaným hliníkom a tiež väčšie sacie otvory či vertikálne denné diódy.

Volkswagen predstavil T-Roc v roku 2017. A urobil dobre. Menšie SUV ako Tiguan rozhodne zaujalo. Odvtedy sa k zákazníkom dostalo viac ako 200 000 kusov. Teraz jeho imidž posilní ostrá verzia R, ktorá sa rodila priamo v novej divízii Volkswagen R. Vznikol tak konkurent pre koncernovú Cupru Ateca. Novinka to so športovými ambíciami myslí vážne. Zdieľa totiž techniku s ostrým Golfom R a jej vlastnosti dolaďovali vývojári na kultovom okruhu Nürburgring. Za volantom sedeli také hviezdy ako Petter Solberg či Benjamin Leuchter.

Srdcom T-Rocu R je 4-valec 2,0 TSI, v tomto prípade vyladený na rovných 300 koní (221 kW), čo je len o desať menej, než má Golf R. Dynamiku podporuje aj krútiaci moment 400 Nm, ktorý spracúva 7-stupňová dvojspojková prevodovka DSG. S prenosom výkonu na asfalt pomáha stály pohon oboch náprav 4Motion. Perfektná trakcia sa podpísala na očarujúcej akcelerácii. Stovku zvládne T-Cross R za 4,9 sekundy, čo je síce o tri desatinky horší výsledok v porovnaní s Golfom R, ale zas o tri lepší, ak by sme T-Roc R postavili na štart s Cuprou Ateca. Maximálka je obmedzená na obligátnych 250 km/h.

Vzadu prejavuje T-Roc R športovú náturu čiernym... Foto: Volkswagen
VW T-Roc R - 2019 Vzadu prejavuje T-Roc R športovú náturu čiernym difúzorom a najmä dvoma pármi funkčných výfukov.

Okruhovým ambíciám je prispôsobený o 20 mm znížený podvozok aj 17-palcová brzdová sústava, vyhradená zatiaľ len pre Golf R Performance. Vodič má k dispozícii nielen športový jazdný mód Race, ale aj funkciu launch control pre šprint z miesta a vypínateľný stabilizačný systém ESP, vďaka čomu preberá zodpovednosť do vlastných rúk. Navonok hlási T-Roc R svoju adrenalínovú povahu neprehliadnuteľným aerodynamickým tuningom. Lesklá čierna maska je lemovaná eloxovaným hliníkom. Väčšie sú aj prívody vzduchu v prepracovanom nárazníku. Denné svetlá umiestnenili „tuneri“ vertikálne.

Interiér je plný hliníka, kože či ušľachtilej... Foto: Volkswagen
VW T-Roc R - 2019 Interiér je plný hliníka, kože či ušľachtilej ocele. Prispôsobená bola aj grafika prístrojov.

Zboku zaujmú rozšírené prahy či 18-palcové disky Spielberg, v ktorých sa ukývajú čierne brzdové strmene. Vzadu dostal T-Cross R čierny difúzor a až dva páry koncoviek výfukov. Strešné nosiče či zrkadlá majú striebornú úpravu. Nechýbajú ani logá R, ktoré nájdete na maske či predných blatníkoch. Paletu farieb rozšíril exkluzívny odtieň Lapiz Blue Metallic. Voliť možno aj dvojfarebné lakovanie. V takomto prípade je strecha vždy čierna, a to v kombinácii s akýmkoľvek z ponúkaných odtieňov. Za príplatok dostanete matné 19-palcové disky Pretoria a s nimi bonus v podobe titánového výfukového systém Akrapovic R-performance.

Interiér vás víta už pri vstupe kľúčom s logom R. Nájdete ho aj na prahových lištách z ušľachtilej ocele, na anatomických sedadlách čalúnených materiálom ArtVelours či na koženom športovom volante s krídelkami pre manuálny režim ovládania prevodovky. Špecifická je tiež grafika virtuálneho kopitu a multimediálneho rozhrania či hliníkové pedále. T-Roc R sa nebráni ani ďalším požiadavkám. V zozname príplatkov nájdete kožené čalúnenie Nappa alebo karbónové dekorácie. Novinku predstavil Volkswagen na autosalóne v Ženeve. Do predaja by mala zamieriť ešte tento rok.
VW T-Roc R - 2019
VW T-Roc R - 2019
+9VW T-Roc R - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #VW #VW T-Roc #autosalón Ženeva 2019
Články podľa značiek