
Kategória SUV je pre Mercedes-Benz extrémne dôležitá. Po vlaňajšom príchode novej triedy G a GLE prišiel rad na modernizáciu menšieho modelu GLC. A to už po štyroch rokoch. Predstavil sa len pred pár dňami na autosalóne v Ženeve. Podobné zmeny teraz zasiahnu aj jeho kupé verziu GLC Coupé. Dizajnové retuše sa dotkli prednej diamantovej masky, ktorá sa rozširuje smerom nadol, novej grafiky denných svetiel aj nárazníka so strieborným chráničom. Vzadu nájdeme opäť vynovené svetlá a nárazník s difúzorom, ktorý lemujú nové koncovky výfukov. Podstatnejšie sú však zmeny v interiéri.
Ten totiž zasiahla digitálna revolúcia. Aj GLC Coupé prechádza na nový infotainment MBUX. Zabudovaný je však v pôvodnej palubnej doske. Klasické analógové prístroje tak nahradila 12,3palcová obrazovka. Voľne stojaci displej multimediálneho rozhrania môže mať uhlopriečku 7 alebo 10,25 palca. Funkcie môžu byť ovládané až piatimi spôsobmi. Cez dotykovú obrazovku, nový touch-pad na stredovom tuneli, ktorý nahrádza otočný ovládač, dotykovými plochami na ramenách úplne nového volantu, ale aj gestami a tiež pokročilým hlasovým ovládaním „Hey Mercedes“ s umelou inteligenciou.

Interaktívny systém ovládania prináša aj voliteľnú možnosť zobrazenia rozšírenej reality. Kamera pred vnútorným zrkadlom zaznamenáva okolie a na multimediálnom displeji automaticky zobrazuje informácie, ktoré dopĺňajú obraz z videa. K takýmto informáciám patria dopravné značky, pokyny na odbočenie, orientačné čísla alebo názvy. Z nových komfortných prvkov spomeňme systém Energizing, ktorý harmonizuje nastavenia osvetlenia, masážnych funkcií sedadiel, klimatizácie a audia do viacerých programov. Napríklad na základe nálady vodiča. Jazda by mala byť ešte bezpečnejšia vďaka zdokonaleným asistenčným systémom Active Distance Assist Distronic a Active Steer Assist.

Vodičovi pomáhajú udržiavať bezpečnú vzdialenosť od iných áut a navyše podporujú riadenie. Rýchlostný asistent nastavuje rýchlosť na základe dát navigácie automaticky pred zákrutami alebo križovatkami. Active Steer Assist zas dostal nové funkcie na vytváranie núdzového koridoru a na zmenu jazdných prúdov. Pri vystupovaní chráni posádku výstraha. Tá sa prejaví zvukovo aj vizuálne. Aktívna ostáva ešte tri minúty po vypnutí motora. Systém Trailer Maneuvering Assist pomáha pri manévrovaní s prívesom na základe senzorov v ťažnom zariadení a magnetického krúžku, ktorý meria uhol medzi vozidlom a prívesom.

Pod kapotou prebehla ďalšia revolúcia. Všetky pohonné jednotky sú úplne nové, tie dieselové spĺňajú dokonca emisnú normu Euro 6d, ktorá sa chystá v roku 2020. GLC príde na trh spočiatku s dvoma benzínovými 4-valcami s kódovým označením M 264 so 48-voltovým elektrickým okruhom a remeňom poháňaným štartér-generátorom. To znamená rekuperáciu brzdnej energiu a jej využitie pre okamžité zvýšenie výkonu funkciou EQ Boost. V ponuke sú dvojlitre pre GLC 200 4Matic (145 kW) a GLC 300 4Matic (190 kW). Oba štandardne spárované s 9-stupňovou automatickou prevodovkou.
Starší diesel s objemom 2,2 litra nahrádza nový dvojliter OM 654 s oceľovými piestami a selektívnou katalytickou redukciou SCR so vstrekovaním prísady AdBlue a novým filtrom pevných častíc sDPF. Na výber sú tri verzie pre GLC 200 d 4Matic (120 kW), GLC 220 d 4Matic (143 kW) a biturbo pre GLC 300 d 4Matic (180 kW). Aj tomto prípade je štandardom prevodovka 9G-Tronic a stály pohon oboch náprav. Nastavenie vozidla možno ovládať cez systém Dynamic Select. Na výber sú režimy Comfort, ECO, Sport, Sport+, Individual a v prípade terénneho balíka aj Off-Road a Off Road+.
Jazdné režimy upravujú reakcie motora, prevodovky, riadenia aj podvozka. A práve s ním súvisia ďalšie novinky. Okrem klasického pruženia s adaptívnymi tlmičmi môže byť totiž GLC Coupé vybavené podvozkom Dynamic Body Control s plynule nastaviteľnými tlmičmi na prednej aj zadnej náprave. Tlmenie sa na základe okamžitých podmienok reguluje individuálne pre každé koleso, čo prináša nielen vyšší komfort, ale aj menšie náklony karosérie v zákrutách. Treťou možnosťou je najkomfortnejšie vzduchové odpruženie Air Body Control. Samozrejme, tiež za príplatok.
Technické údaje (benzínové motory)
Verzia | GLC Coupé 200 4Matic | GLC Coupé 300 4Matic |
---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 |
Výkon (kW) | 145 | 190 |
Výkon elektromotora (kW) | 10 | 10 |
Max. krútiaci (Nm) | 280 | 370 |
Max. krútiaci moment elektromotora (Nm) | 150 | 150 |
Prevodovka | 9A | 9A |
Spotreba na 100 km (l) | 7,1 | 7,1 |
Technické údaje (naftové motory)
Verzia | GLC Coupé 200 d 4Matic | GLC Coupé 220 d 4Matic | GLC Coupé 300 d 4Matic |
---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Výkon (kW) | 120 | 143 | 180 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 360 | 400 | 500 |
Prevodovka | 9A | 9A | 9A |
Spotreba na 100 km (l) | 5,2 | 5,2 | 5,8 |