
V roku 2008 pobláznilo BMW svet svojím prvým SUV-kupé X6. Experiment sa skončil s úspechom, a tak nasledovalo menšie BMW X4. Stuttgart zareagoval o pár rokov neskôr v podobe Mercedesu-Benz GLE Coupé či GLC Coupé a Ingolstadt zas vlani Audi Q8. Napočudovanie, najšportovejšia zo značiek koncernu VW, teda Porsche, ktoré ťaží z triedy SUV už od roku 2002, sa do súboja nikdy nezapojilo. Až teraz. Tretia generácia Porsche Cayenne bude od mája dostupná vo verzii Cayenne Coupé.

Recept je rovnaký. Cayenne Coupé má o 20 mm zníženú siluetu kabíny a splývavú zadnú časť. Tá končí aktívnym spojlerom, ktorý sa pri rýchlosti 90 km/h zvýši o 135 mm, aby poskytol zadnej náprave potrebný prítlak. Výsuvné zadné krídlo je súčasťou aktívnej aerodynamiky PPA (Porsche Active Aerodynamics). Zmeny však začali už pri predných stĺpikoch, ktoré sú viac sklonené. Strecha je v sérii vybavená panoramatickým oknom s plochou 2,16 štvorcového metra.

Za príplatok môžete zvoliť karbónovú strechu, ktorá je súčasťou balíka Light Sport Package. Spolu s ním dostanete aj špecifické 22-palcové disky kolies GT Design, ktoré nahrádzajú štandardné dvadsiatky, a tiež karbónové doplnky v interiéri. Svalnaté proporcie sú tiež výsledkom rozšírenia zadných blatníkov o 18 milimetrov. Viac „pri zemi“ sa drží Cayenne Coupé aj vďaka premiestneniu značky z výklopného veka do nárazníka. Verzia Cayenne Turbo Coupé môže navyše rátať so športovým výfukom.

Zmeny prebehli aj v interiéri. Predné sedadlá s osemsmerovým elektrickým ovládaním majú integrované opierky hlavy, zadná lavica a operadlá sú tvarované pre dve osoby. Takže Cayenne Coupé je určený štyrom cestujúcim. Bez príplatku vám však automobilka dodá zadné komfortné sedadlá, delené v pomere 20 : 40 : 20. V kufri je stále slušných 625 litrov a po sklopení operadiel až 1 540. Najvýkonnejšia verzia Turbo má batožinový priestor menší o 25 litrov. V porovnaní s bežným Cayenne je to však menej až o 120 litrov.

Kariéru štartuje Cayenne Coupé s dvoma benzínovými motormi. Preplňovaný 6-valec dáva z objemu troch litrov 250 kW a 450 Nm. Na stovku zrýchli za šesť sekúnd a dosiahne 245 km/h. Výkonnejší 4-litrový 8-valec pre Cayenne Turbo Coupé poskytuje až 404 kW a 770 Nm krútiaceho momentu. Potom sa šprint na stovku skráti na 3,9 sekundy a maximálka vzrastie na 286 km/h. V oboch prípadoch sú motory spárované s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a, samozrejme, pohonom oboch náprav.
Porsche Cayenne Coupé sa dostane k prvým zákazníkom za minimálne 83 711 eur. Verzia Turbo je výrazne drahšia. Začína na 146 662 eurách. Majitelia však môžu počítať s bohatšou výbavou ako adaptívnym riadením Power Steering Plus, odpružením Active Suspension Managment, paketom Sport Chrono, 20-palcovými diskami, ale aj parkovacím asistentom či parkovacou kamerou.
Rozmery, objemy
Dĺžka (mm) | 4 931 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 983 |
Výška (mm) | 1 676 |
Rázvor náprav (mm) | 2 895 |
Objem kufra (l) | 625 – 1 540 (Turbo 600 – 1 510) |
Technické údaje
Model | Cayenne Coupé | Cayenne Turbo Coupé |
---|---|---|
Počet valcov/ventilov | V6/24 | V8/32 |
Zdvihový objem (ccm) | 2 995 | 3 996 |
Max. výkon (kw/ot.) | 250/5 300 | 404/5 750 |
Max. krút. moment (Nm/ot.) | 450/1 340 | 770/2 000 |
Prevodovka | 8A | 8A |
0 – 100 km/h (s) | 6,0 | 3,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 243 | 286 |
Spotreba na 100 km (l) | 9,3 | 11,3 |