Bentley Continental GT V8: Menej valcov bez straty

Nová generácia Continentalu GT a jeho otvorenej verzie Convertible sa predstavuje s menším 8-valcom. Dynamiku to takmer nezasiahlo, no spotreba a emisie išli prudko dole.

28.03.2019 06:00
debata
Osemvalcový Continental GT rozlíšite od... Foto: Bentley
Bentley Continental GT V8 - 2019 Osemvalcový Continental GT rozlíšite od 12-valcovej verzie prakticky len vďaka plaketám V8 na predných blatníkoch.

Tretiu generáciu Bentleya Continental GT predstavila automobilka z Crewe zruba pred dvoma rokmi a koncom toho vlaňajšieho pribudla aj otvorená verzia Convertible. Obe odštartovali kariéru s úžasným preplňovaným 12-valcom 6,0 W12, ktorý posiela k obom nápravám 467 kW a ťažko predstaviteľných 900 Nm krútiaceho momentu. Teraz dopĺňa Bentley portfólio motorov o menší 8-valec pre verzie Continental GT V8. O dynamiku sa však obávať rozhodne nemusíte. Menší počet valcov aristokratické kupé a kabriolet takmer nepostrehli.

Pohonná jednotka má objem štyroch litrov a dve turbodúchadlá twin-scroll umiestnené medzi radmi valcov. Poznáte ju napríklad z najvýkonnejšieho Porsche Panamera Turbo alebo Cayenne Turbo a Bentleya Bentayga V8. Poskytuje 404 kW a krútiaci moment 770 Nm, ktorý spracúva 8-stupňový automat. Na asfalt sa výkon prenáša opäť cez pohon oboch náprav s prioritou tej zadnej. A keďže 8-valcový Continental je ľahší ako jeho 12-valcový súrodenec, dynamiku strata 63 kilowattov ovplyvnila len minimálne. Kupé GT šprintuje na stovku za 4,0 a kabriolet za 4,1 sekundy. To je len o tri desatinky slabší výsledok.

Kabriolet GT Convertible zloží svoju plátennú... Foto: Bentley
Bentley Continental GT V8 - 2019 Kabriolet GT Convertible zloží svoju plátennú strechu za 19 sekúnd, pričom manipulácia je povolená do 50 km/h.

Maximálna rýchlosť 318 km/h, zhodná pre obe verzie, znamená stratu zanedbateľných 15 km/h. Zato sa Continental GT V8 môže pochváliť výrazne nižšou konzumáciou paliva. Pomáha si totiž štart-stop systémom a deaktiváciou štyroch valcov pri nízkom zaťažení. Podľa automobilky majitelia prepínanie režimov nezaregistrujú. Vypínanie či aktivácia polovice valcov prebiehajú za 20 milisekúnd. Prakticky nepostrehnuteľné sú aj zmeny dizajnu. „Slabší“ Continental GT spoznáte prakticky len podľa plakety V8 na predných blatníkoch a štyroch oválnych koncoviek výfukov namiesto dvoch.

Zmenou v zadnej časti sú štyri oválne koncovky... Foto: Bentley
Bentley Continental GT V8 - 2019 Zmenou v zadnej časti sú štyri oválne koncovky výfukov namiesto dvoch pri 12-valcoch. Continental GT V8 sa tak vlastne tvári ešte športovejšie.

V sérii sú 20-palcové disky s 10-lúčovým dizajnom a za príplatok ďalších deväť typov kolies s priemerom až do 22 palcov. Na výber je sedem základných lakov karosérie, no automobilka vám splní prakticky akékoľvek želanie. Kabriolet, ktorého strecha sa otvára a zatvára za 19 sekúnd, a to do rýchlosti 50 km/h, dáva na výber sedem druhov plátna vrátane nového tvídového vzoru. Posádka si užíva komfort napríklad vďaka 20-smerovým elektricky nastaviteľným sedadlám či aparatúre s desiatimi reproduktormi. Vrcholový audiosystém Naim má však výkon až 2 200 W a osemnásť reproduktorov.

Vychytávkou je trojstranné multimediálne... Foto: Bentley
Bentley Continental GT V8 - 2019 Vychytávkou je trojstranné multimediálne rozhranie s 12,3-palcovým displejom. Vďaka tomu sa môže skryť, vyklopiť alebo otočiť na stranu s trojicou analógových prístrojov.

Všade vládnu prírodné materiály vrátane dekorácií z orecha New Crown Cut Walnut. Vychytávkou je centrálne trojstranné multimediálne rozhranie s 12,3-palcovou obrazovkou. Je otočné, takže ho môžete celkom skryť, alebo sa rozhodnete pre tretiu možnosť, ktorou je trojica analógových prístrojov – teplomer, kompas a chronometer. Ďalší 12,3-palcový displej nájdete v úlohe virtuálneho prístrojového panela. Posádku rozmaznáva komfortné odpruženie, za príplatok pneumatické, so systémom Bentley Dynamic Ride s aktuátormi umiestnenými na stabilizátoroch.

Tie sú napájané zo zvláštneho 48 V elektrického okruhu. Vďaka tomu dokáže Continental GT meniť nielen charakter odpruženia, ale zároveň bleskurýchle redukovať náklony karosérie v zákrutách či pri brzdení. Vodič vyberá jazdné režimy Comfort, Bentley, Sport a Individual. Automobilka zatiaľ neprezradila ceny. Má ešte čas. Prvé kusy by totiž mali doraziť k zákazníkom na jeseň, prioritne k tým americkým.
Bentley Continental GT V8 - 2019
Bentley Continental GT V8 - 2019
+18Bentley Continental GT V8 - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Bentley #Bentley Continental GT #Bentley Continental GT V8
Články podľa značiek