S ostrým hothatchom i30 N trafil Hyundai klinec rovno po hlavičke. Kórejská obdoba Golfu GTI, o vývoj ktorej sa postaral bývalý šéf divízie BMW M, Albert Biermann, zaujala natoľko, že automobilka nestíha vybavovať objednávky. Situácia sa pravdepodobne zlepší s príchodom verzie i30 Fastback N. Imidž „enka" si však môžu zákazníci dopriať aj iným spôsobom. Ponuku modelového radu i30 totiž vlani rozšírili športovo ladené verzie N Line, pre hatchback aj Fastback. Pod kapotou síce zmeny nie sú, ale športový paket pozornosti okolia určite neunikne.
A podobný recept použije teraz Hyundai aj pri svojom vôbec najpredávanejšom modeli v Európe. V Ženeve totiž predstavil SUV Tucson vo verzii N Line. Spoznáte ho na prvý pohľad. Veď o to tu vlastne išlo. Tucson dostal čiernu lakovanú masku, čierne pozadie reflektorov a čierne sacie otvory v nárazníku. Ten istý lak nájdete na spätných zrkadlách, rámoch okien, strešných nosičoch, ale aj na 19-palcových diskoch kolies a zadnom difúzore. Matná je dvojica koncoviek výfukov aj pozadie reflektorov. Čierne akcenty perfektne kontrastujú so žiarivo červenou karosériou. Na výber je však ďalších osem farieb.
V kabíne si posádka vychutná športové semišom čalúnené sedadlá, hliníkové pedále a hlavicu radiacej páky či volant s kontrastným červeným šitím. Tam sa emócie končia, keďže Tucson N Line preberá motory z bežných verzií, až na najslabší atmosférický 4-valec 1,6 GDi. Jedinou benzínovou možnosťou je tak preplňovaná jednotka 1,6 T-GDI (130 kW), spojená so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Za príplatok je k dispozícii pohon oboch náprav. Podobne je to so slabším dieselom 1,6 CRDi (100 kW). Silnejší diesel 2,0 CRDi ponúka 136 kW a je tak najvýkonnejšou alternatívou.
Kombinovaný je v sérii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a so štvorkolkou. Novinky tu predsa len sú. Obe naftové verzie totiž využívajú mild-hybridnú 48 V sústavu MHEV so štartér-generátorom a li-ion akumulátorom s kapacitou 0,44 kWh. Systém rekuperuje brzdnú energiu a podporuje akceleráciu, pričom znižuje spotrebu o 11 %. Kým pri motore 2,0 CRDi ho už poznáme od vlani, v prípade 1,6 CRDi má premiéru práve vo verzii N Line. Výkon by ste si mali užiť o to viac, že N Line môže počítať s tuhším odpružením, vpredu o osem a vzadu o päť percent, a tiež ostrejším riadením s posilnenou spätnou väzbou.
V sérii dostanú zákazníci aj výkonnú aparatúru Krell s deviatimi reproduktormi či full-LED svetlá. Na trh má Tucson N Line doraziť už v máji.