
Talianske Ferrari je fabrikou na peniaze. Darí sa mu so všetkým, na čo siahne. A okrem úžasných marží, ktoré si účtuje za svoje sériové superšporty, zarába aj na zákazkových kreáciách. Jednoducho, milionári, drukujúci vzpínajúcemu sa žrebcovi, sú ochotní zaplatiť astronomické sumy za solitér, ktorý vyvinie Ferrari len pre nich a podľa ich požiadaviek. Spomeňme si na vlaňajšie Ferrari SP38 či staršie projekty J50 alebo SP12 EP pre Erica Claptona. Lenže nový solitér s označením P80/C svojich predchodcov presahuje po všetkých stránkach. Dôkaz? Rodil sa celé štyri roky, asi tak dlho ako dnes trvá vývoj úplne nového sériového vozidla.

Zákazník síce ostáva v anonymite, ale Ferrari tvrdí, že ide o veľkého fanúšika, zberateľa a nadšenca pre produkty maranellskej automobilky. Pravdepodobne hovorí o hongkonskom miliardárovi a mediálnom magnátovi Chun Kiu Makovi. Objednávateľ bol zainteresovaný na projekte od roku 2015 a podieľal sa osobne na každej fáze. Ferrari pritom do vývoja zaangažovalo svojich najväčších špecialistov na techniku, aerodynamiku či expertov dizajnérskeho oddelenia Ferrari Styling Centre pod vedením Flavia Manzoniho. Cieľom bolo skĺbiť odkaz ikonických okruhových špeciálov zo šesťdesiatych rokov, ako 330 P3/P4 či Dino 206/246 GT, s tou najmodernejšou technikou.

Základom je preto platforma Ferrari 488 GT3, teda okruhovej verzie Ferrari 488, ktorá má o 50 mm dlhší rázvor náprav aj upravený 3,9-litrový dvakrát preplňovaný 8-valec s výkonom 670 koní (493 kW) a krútiacim momentom 760 Nm. Technické parametre však automobilka oficiálne nepotvrdila. Na týchto základoch je postavená úplne nová karbónová karoséria s extrémnou aerodynamickou účinnosťou, ktorá prekonáva 488 GT3 ešte o päť percent. A keďže ide o model, ktorý nepočíta s jazdou na bežných komunikáciách a dokonca ani so športovými aktivitami v niektorej z oficiálnych okruhových tried, dizajnéri mali prakticky voľné ruky.

Ferrari hovorí o „manželstve“ štýlu, technickej zdatnosti a aerodynamiky. Z profilu zaujme kabína predsunutá čo najviac vpred, extrémne svalnaté blatníky či bočné okná nadväzujúce na veľké sacie otvory pre prívod vzduchu k chladičom. Spomienkou na minulosť sú aj kolesá s relatívne vysokým profilom pneumatík a nápisom Pirelli P Zero. Predná časť prakticky nemá reflektory. Diódy sa ukrývajú v štrbinách „zobáka“, ktorý akoby sa vznášal nad predným spojlerom. Aj zadné obrovské krídlo je inšpirované aerodynamikou monopostov F1. Fascinujúci difúzor obsahuje dve obrie koncovky výfukov. Svetlá tvoria opäť len nenápadné diódy.
Všetky aerodynamické prvky sú lakované v čiernej farbe, kým samotná karoséria v žiarivo červenom laku Rosso Vero. Interiér so škrupinovými sedadlami čalúnenými modrou Alcantarou, s ochrannou klietkou a 6-bodovými bezpečnostnými pásmi, vychádza z veľkej časti z okruhového 488 GT3. Zaujímavosťou je, že zákazník Ferrari si objednal dve špecifikácie – jednu s 18-palcovými diskami a zadným krídlom, a druhú bez krídla na 21-palcových kolesách, určenú na výstavy. Koľko za štvorročnú prácu technikov a dizajnérov klient zaplatil, ostáva tajomstvom. Šušká sa však o astronomických piatich miliónoch eur.