Ford Kuga: 'Focus' sa zmenil na štýlové SUV. Príde až s troma hybridmi

04.04.2019 00:00

Nová Kuga je pre Ford prelomovým modelom. Ako prvý prichádza hneď s troma elektrifikovanými verziami. Základom je nový Focus. To napokon vidieť na prvý pohľad.

Nová Kuga sa zmenila na nepoznanie. Z SUV je...
Nová Kuga sa zmenila na nepoznanie. Z SUV je skôr veľký out-doorový hatchback s dizajnom evokujúcim nový Focus. Autor: Ford

Kuga, predstavená v roku 2008, bola pre Ford v čase mohutného nástupu SUV dôležitým modelom. V Európe sa po Fieste a Focuse vypracovala na tretí najpredávanejší Ford. Predaje dokonca rástli každým rokom. Výnimkou nebol ani ten vlaňajší, keď putovalo k zákazníkom rekordných 153 259 kusov. Až sa chce povedať, že súčasná Kuga nemá príliš veľa dôvodov na odchod. Lenže na dvere klopú nové emisné predpisy, ktoré nie je možné splniť bez radikálnych konštrukčných zmien. Kuga tak zamieňa starú platformu C1 za C2, známu z nového Focusu, ktorá je pripravená na zástavbu alternatívnych pohonov aj nových bezpečnostných asistentov.

Novinka je vďaka novým základom až o 90 kg ľahšia a o 10 % tuhšia. Príbuznosť s Focusom je zjavná z identického rázvoru náprav 2 710 mm. A hoci majú aj veľmi príbuznú štylistiku, nejde len o jeho derivát, akýsi „nafúknutý“ hatchback. To zas prezrádzajú výrazne odlišné rozmery. Nová Kuga je v porovnaní s ním o 226 mm dlhšia a o 57 mm širšia. Podstatnejšie je však porovnanie s výbehovou Kugou. Aj tam došlo k zmenám, ktoré sa premietli do podstatne atletickejších proporcií. Novinka je dĺžkou 4 613 a šírkou 1 882 mm o 89 mm dlhšia a až o 44 mm širšia. Zároveň došlo k redukcii výšky, tú však Ford zatiaľ neprezradil.

V porovnaní so staršou generáciou je nová Kuga...
V porovnaní so staršou generáciou je nová Kuga o 89 mm dlhšia, o 44 širšia, ale o 20 nižšia. Ešte väčšie rozdiely nameriate v porovnaní s novým Focusom. Hatchback prerastá až o 226 mm, hoci rázvor náprav s hodnotou 2 710 mm je identický. Autor: Ford

Máme tu tak úplne iné auto, s dynamickejším, sviežejším a aerodynamickejším dizajnom, ktoré bude vynikať spomedzi konkurentov nezvyklo vysokou kabínou s veľkými presklenými plochami. Zákazníci budú mať navyše na výber verzie Titanium, športovú ST-Line a luxusnú Vignale. Titanium prináša napríklad športový nárazník, zadný difúzor, lakované kľučky a zrkadlá či minimálne 17-palcopvé disky. Vignale stavilo na saténovú úpravu nárazníkov, chrómovanú zvlnenú masku, dvojité koncovky výfukov, 18-palcové disky či kožené čalúnenie sedadiel Windsor. ST-Line umocňuje dynamický vzhľad čiernymi exteriérovými dekoráciami, väčším zadným spojlerom a až 19-palcovými kolesami alebo dvojitými koncovkami výfukov.

Na výber sú okrem základných verzií aj verzie...
Na výber sú okrem základných verzií aj verzie Titanium, Vignale a športová ST-Line. Autor: Ford

Interiér preberá množstvo prvkov z Focusu, napríklad celú palubnú dosku, no je podstatne priestrannejší. V porovnaní so starou Kugou majú cestujúci o 43 až 57 mm väčšiu rezervu vo výške ramien a o 13 mm nad hlavou, vzadu dokonca až o 35 mm viac. Objem kufra nepoznáme, jeho veľkosť však možno variovať vďaka posuvnej zadnej lavici. Tak dokáže Kuga pridať na úkor zadných cestujúcich 67 litrov pre batožiny. Nakladanie uľahčuje elektricky výklopné veko s nožným senzorom aj sklápanie zadných operadiel z priestoru kufra. Praktickým prvkom je obojstranná rohož s jednou odolnou gumovou stranou.

Palubná doska z Focusu prináša až 12,3-palcový...
Palubná doska z Focusu prináša až 12,3-palcový virtuálny kokpit so zaobleným displejom a 8-palcové rozhranie SYNC 3. Autor: Ford

Infotainment stavia na 12,3-palcovom displeji prístrojového panelu so zaoblenou obrazovkou, ktorá sa objavuje v automobilovej produkcii vôbec po prvýkrát. Možné je nastaviť niekoľko druhov zobrazení. Virtuálny kokpit dopĺňa rozhranie SYNC 3 s 8-palcovým dotykovým displejom. Okrem dotyku je k dispozícii ovládanie gestami a hlasom. Systém FordPass Connect robí z Kugy mobilné Wi-Fi, na ktoré sa môže pripojiť až desať externých zariadení. Nechýba head-up displej ani indukčné nabíjanie smartfónov. Diaľkový prístup umožňuje majiteľom zistiť polohu vozidla, získať údaje z palubného počítača či dokonca diaľkové štartovanie.

Kufor možno zväčšovať vďaka posuvnej zadnej...
Kufor možno zväčšovať vďaka posuvnej zadnej lavici o 67 litrov. Jeho celkový objem Ford však zatiaľ neprezradil. Autor: Ford

Luxusné prvky reprezentuje najlepšie výkonná aparatúra B & O s výkonom 575 W a desiatimi reproduktormi. Aparatúra sa podieľa aj na zvýšení akustického komfortu v hybridných verziách a tiež v dieselovej verzii Vignale, kde aktívne potláča hluk motora a prevodovky. Z Focusu preberá Kuga kompletný balík asistenčných systémov. Autonómne brzdy registrujú nielen chodcov, ale aj cyklistov. Adaptívny tempomat je zas vybavený funkciou Stop & Go. Monitoring jazdných prúdov doplnila podpora riadenia. S tou môže vodič počítať aj pri vyhýbaní sa prekážke v krízových situáciách. Parkovací asistent balíka Co-Pilot360 zvláda zaparkovanie aj vyparkovanie bez nutnosti ovládať volant a pedále. Priplatiť si môžete aj za výstrahu pred jazdou v protismere. Adaptívne LED svetlá zas spolupracujú s čítačkou dopravných značiek.

Najväčšou novinkou pod kapotou je plug-in...
Najväčšou novinkou pod kapotou je plug-in hybridná sústava kombinujúca 2,5-litrový benzínový 4-valec s elektromotorom a li-ion batériami s kapacitou až 14,4 kWh. To znamená dojazd 50 km v čisto elektrickom režime. Autor: Ford

Pod kapotou sa odohrala revolúcia. Kuga prináša okrem známeho benzínového 3-valca 1,5 EcoBoost (88, 110 kW) s deaktiváciou jedného valca, a dvoch dieslov 1,5 EcoBlue (88 kW) a 2,0 EcoBlue (110, 140 kW) až tri elektrifikované hnacie sústavy. Základom je Kuga EcoBlue mild-hybrid (110 kW) so štartér generátorom a spotrebou len päť litrov nafty na 100 km. Nad ňou stojí Kuga Hybrid, spájajúca atmosférický benzínový 4-valec s objemom 2,5 litra s elektromotorom a li-ion akumulátorom so spotrebou päť litrov benzínu. Nechýba ani plug-in hybrid (165 kW), ktorý dopĺňa benzínovú hybridnú sústavu akumulátormi s kapacitou až 14,4 kWh, čo umožňuje čisto elektrický dojazd 50 km a spotrebu zráža na 1,2 l/100 km.

Nabíjanie akumulátorov by nemalo trvať z 230 V siete viac ako štyri hodiny. Pochopiteľne, všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro 6, napríklad aj vďaka časticovým filtrom, a v prípade dieselových verzií aj systému SCR so vstrekovaním prísady AdBlue. Nová 8-stupňová automatická prevodovka bude určená pre motory 1,5 EcoBlue a 2,0 EcoBlue. V súvislosti s najvýkonnejším naftovým motorom spomína Ford inteligentný pohon oboch náprav 4×4. Kuga bude navyše po prvýkrát ponúkať volič jazdných režimov. K dispozícii sú módy Normal, Sport a Eco spolu s terénnymi režimami Slippery a Snow/Sand pre klzké a mäkké povrchy.

Záujemcovia o novú Kugu, najmä tí slovenskí, však budú musieť byť ešte trpezliví. Kým európsky predaj spustí automobilka v druhej polovici tohto roka, k nám dorazí až na jar 2020.

Ford Kuga -
		2019
Ford Kuga -
		2019
+12Ford Kuga -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Ford #Ford Kuga
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR