Subaru Levorg: Športový 'kombík' je po transplantácii. Prišiel o turbo

Emisie nepustia. V prípade japonského kombi Subaru Levorg si vyžiadali transplantáciu motora. Výkonná preplňovaná „jednašestka“ musela ustúpiť atmosférickému dvojlitru.

08.04.2019 06:00
debata
Levorg s novým atmosférickým dvojlitrom... Foto: Subaru
Subaru Levorg 2,0i - 2019 Levorg s novým atmosférickým dvojlitrom spoznáte vďaka absentujúcemu otvoru v prednej kapote. Preplňovaná verzia ho potrebovala kvôli chladeniu stlačeného vzduchu.

Subaru prišlo na trh s kombi Levorg v roku 2015. A keďže nešlo o ťažiskový model, zákazníci nemali veľmi na výber. Pod kapotou pracoval preplňovaný boxer s objemom 1,6 litra spojený s kontinuálnou prevodovkou Lineartronic a, samozrejme, neodmysliteľným pohonom oboch náprav. A stál za to. Teraz ale končí. Dôvodom je nová emisná norma Euro 6d-Temp, ktorá vstúpi do platnosti od 1. septembra 2019. Súčasný motor totiž spĺňal len nižšiu normu Euro 6c.

Namiesto úpravy súčasného turbomotora, napríklad inštaláciou časticového filtra, sa Subaru rozhodlo vyriešiť situáciu totálnou „transplantáciou“. Jednoducho, preplňovaný boxer zamení Levorg za atmosférický agregát s objemom 2,0 litra, známym napríklad z nového Foresteru. Ten už plní vyššiu emisnú normu a vďaka nepriamemu vstrekovaniu nepotrebuje ani filter pevných častíc. Takže Subaru zvolilo tú najjednoduchšiu cestu. Opäť v kombinácii s prevodovou CVT a pohonom Symmetrical AWD.

Nový 4-valcový boxer má objem dvoch litrov a...
Subaru Levorg 2,0i - 2019 Nový 4-valcový boxer má objem dvoch litrov a nepriame vstrekovanie paliva. Dáva 110 kW a krútiaci moment 195 Nm. No najmä plní nové emisné normy.

Daňou je nižší výkon. Kým staršie turbo malo 125 kW a krútiaci moment 250 Nm, teraz si bude musieť Levorg vystačiť so 110 kW a 198 Nm krútiaceho momentu. Takže možno predpokladať aj zhoršenie dynamiky. Asi neprekvapí, že s finálnymi prevádzkovými parametrami sa Subaru zatiaľ nepochválilo. Zmenu motora možno ľahko identifikovať aj z exteriéru. Z prednej kapoty totiž zmizol sací otvor pre prívod vzduchu k medzichladiču stlačeného vzduchu. Dve koncovky výfukov však Levorgu ostali.

Vzadu si Levorg aj napriek nižšiemu výkonu... Foto: Teppo Vertomaa
Subaru Levorg 2,0i - 2019 Vzadu si Levorg aj napriek nižšiemu výkonu zachoval dve koncovky výfukov.

Automobilka prepracovala aj ďalšie prvky. Napríklad zavesenie s upravenou charakteristikou pružín a tlmičov alebo riadenie. Priniesť to má vyššiu stabilitu a komfort. Zároveň v rámci modernizácie vybavilo Subaru nový Levorg najnovšou verziou systému EyeSight, ktorý monitoruje nielen chodcov, ale aj cyklistov. Infotainment zas ťaží z novej generácie audio systémov a navigácie. V základe má rozhranie 6,5-palcový displej a so smartfónmi spolupracuje cez Apple CarPlay a Android Auto.

Do predaja by sa mal vynovený Levorg dostať v priebehu leta. Nižší výkon možno niektorých sklame, no na druhej strane ocenia jeho atmosférickú klasiku vyznávači staršej školy, najmä ak ide stále o boxer v spojení so stálym pohon 4×4. Škoda len, že spolu s novým „srdcom“ neprichádza aj možnosť manuálnej prevodovky. Tie sú v Subaru na čiernej listine. Ostanú už len športovým modelom.

Porovnanie údajov

Motor Levorg 2,0i (2020) Levorg 1,6 Turbo
Objem motora 1 995 1 600
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 Turbo
Výkon (kW/ot.) 110/6 200 125/4 800
Krútiaci moment (Nm/ot.) 198/4 200 250/1 800
Prevodovka CVT CVT
0 – 100 km/h (s) 8,9
Max. rýchlosť (km/h) 210
Spotreba na 100 km (l) 6,9 – 7,1
Subaru Levorg 2,0i - 2019
Subaru Levorg 2,0i - 2019
+5Subaru Levorg 2,0i - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Subaru #Subaru Levorg
Články podľa značiek