Ford doslova prepadol elektrifikácii. Na podujatí „Go Electric“ v Amsterdame predstavil svoju ekologickú stratégiu pre Európu. Okrem už spomínanej hybridnej Fiesty a Focusu tu ukázal aj novú Kugu až s troma elektrifikovanými pohonnými jednotkami, plug-in hybridný Explorer aj luxusnú osobnú dodávku Tourneo Custom Plug-In Hybrid. A ten je asi najzaujímavejší. Elektrifikované Tourneo je totiž skôr čistým elektromobilom ako bežným plug-in hybridom. Presnejšie elektromobilom s predĺženým dojazdom. A to sme v triede dodávok ešte nevideli. Koncept je naozaj odvážny.
Tourneo Custom je poháňané prioritne elektromotorom, napájaným s li-ion akumulátorov s kapacitou 13,6 kWh. To by malo stačiť na 50 km bezemisnej jazdy. Pochopiteľne, tento dojazd nie je nijako očarujúci a tak je hybridné Tourneo vybavené generátorom poháňaným známym 3-valcom 1,0 EcoBoost. Práve predlžovač dojazdu zväčšuje akčný rádius Tournea na 500 km. To znie už lepšie. Výkony ani dynamické parametre Ford neudáva, spomína len normovanú spotrebu 3,3 litra benzínu na 100 km, samozrejme, na tých prvých. Po vybití akumulátorov si nutne vypýta podstatne viac paliva.
Vodič bude mať k dispozícii tri jazdné režimy – hybridný EV Auto, keď Tourneo kombinuje prácu oboch motorov v záujme čo najväčšej efektívnosti, čisto Elektrický EV Now až do vybitia akumulátorov a EV Later, v ktorom si môže vodič uchovať zásobu elektrickej energie v batériách na čas, keď to bude považovať za ideálne, napríklad pri vjazde do mesta alebo do bezemisných zón. Na výber je aj miera rekuperácie elektrickej energie v úrovniach Drive alebo Low. Pri výraznejšom brzdení elektromotorom v móde Low sa dokonca rozsvietia brzdové svetlá.
Dobíjanie batérií má trvať z bežnej siete (240 V) viac ako päť hodín, pri napájaní zo siete 32 A sa táto doba skráti o dve hodiny. O všetkom je vodič informovaný vďaka pozmenenému prístrojovému panelu, ktorý zobrazuje toky energií, stav dobitia akumulátorov či aktuálny dojazd v elektrickom alebo hybridnom režime. Sympatické je, že zástavba batérii v podlahe neobmedzila vnútorný priestor. Tourneo Plug-In Hybrid tak stále odvezie bez kompromisov osem cestujúcich aj ich batožinu. A to komfortne.
Druhý rad sedadiel možno otočiť o 180 stupňov. V sérii je automatická klimatizácia, rozhranie Sync 3 s hlasovým ovládaním či palubné Wi-Fi FordPass Connect pre desať zariadení. Nešetrilo sa ani na asistenčných systémoch. Nájdeme tu adaptívny tempomat, inteligentný asistent rýchlosti s čítačkou dopravných značiek, monitoring jazdných prúdov, udržiavanie v jazdnom prúde aj autonómne brzdy s detekciou chodcov. Prvé kusy plug-in hybridného Tournea sa dostanú k zákazníkom ešte do konca tohto roka.