
Elektrické aktivity Volkswagenu naberajú na obrátkach. Napokon, len nedávno prehodnotil svoje plány. Pôvodne zamýšľaný počet päťdesiatich čisto akumulátorových modelov, ktoré chce mať na trhu v najbližšej dekáde, zvýšil na 70. Vzniknúť z nich má až 22 miliónov exemplárov. Takže neprekvapí, že na autosalóne v Šanghaji debutuje ďalší príslušník rodiny I.D. Zatiaľ v podobe konceptu, ktorý sa chystá na linky v priebehu dvoch rokov. Ako velí móda, I.D. Roomzz je veľkým SUV, ako ušitým pre čínsky trh, ktorý je najväčším svetovým odbytiskom elektromobilov.

Presné rozmery nepoznáme, no je podstatne väčší ako doteraz známe štúdie I.D. Crozz a I.D. Crozz II. Šéf dizajnu Volkswagenu Klaus Bischoff tvrdí, že vyzerá, akoby bolo vytesaný z jedného kusa materiálu. Robustnosť mu naozaj nechýba. Opticky odľahčuje karosériu dvojfarebné lakovanie a veľké zasklené plochy. A keďže ide o koncept, I.D. Roomzz si neodpustil absentujúci stredový stĺpik a protismerne sa otvárajúce dvere, tentoraz posuvné. V prehustených mestských aglomeráciách by bolo takéto riešenie mimoriadne efektívne, keďže zabezpečuje perfektný prístup do interiéru aj v stiesnených parkovacích priestoroch.

Kabína obsahuje zatiaľ len štyri samostatné sedadlá, ale v sérii by sa tu mohlo zmestiť až sedem cestujúcich. Všetky sedadlá sú posuvné, čo zvyšuje variabilitu. Tie predné možno otočiť o 180 stupňov, takže cestujúci môžu sedieť tvárami k sebe. Zadné sa dajú sklopiť do relaxačnej polohy. To preto, že I.D. Roomzz je vybavený autonómnym riadením IQ. Drive na úrovni SAE4. V režime ID. Pilot mode dokáže prevziať elektronika riadenie do svojich rúk. Volant a pedále však na palube predsa len ostávajú. Samozrejme, sú prispôsobené autonómnym schopnostiam. Volant sa preto v režime automatickej jazdy zasunie do palubnej dosky. Pôsobí futuristicky, keďže je vybavený dotykovými plochami.

Klasický prístrojový panel chýba. Nahrádza ho veľký head-up displej, ktorý premieta potrebné údaje na transparentný šilt. Vyzerá to, akoby sa digitálny kokpit vznášal vo vzduchu. Kabína využíva nové druhy materiálov, napríklad poťahy AppleSkin, ktoré sú vyrobené z recyklovaných materiálov. Majitelia v Číne ocenia aj účinný filtračný systém ID. CleanAir, ktorý dokáže zabezpečiť čistý vzduch aj v tom najväčšom smogu. Technika tohto elektromobilu príliš neprekvapí. Je identická so staršími štúdiami. Platforma MEB obsahuje podlahové li-ion akumulátory s kapacitou 82 kWh, ktoré umožňujú dojazd 350 km (WLTP).
Nabíjanie na 80 % kapacity na najmodernejších rýchlonabíjacích staniciach s výkonom 150 kW nemá trvať dlhšie ako 30 minút. Veľké SUV nebude mať problém ani s dynamikou. Poháňa ho totiž dvojica elektromotorov so spoločným výkonom 225 kW. A keďže každý z elektromotorov poháňa jednu z náprav, máme tu elektrickú štvorkolku. Na 100 km/h akceleruje I.D. Roomzz za veľmi slušných 6,6 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 180 km/h, ktorá je elektronicky limitovaná. Či sa I.D. Roomzz dostane aj do Európy, zatiaľ nie je známe.