Audi S6/S7: Ostrý sedan, kombi aj kupé tankujú len naftu! Dostali úžasný diesel

17.04.2019 06:00

Sú naftové motory na odpis? V Ingolstadte si to nemyslia. Nové ostré verzie Audi S6 a S7 vybavili výlučne dieselovými motormi. Dynamikou nadchnú rovnako ako spotrebou.

Navonok by ste asi nehádali, že pod kapotou...
Navonok by ste asi nehádali, že pod kapotou pracuje naftový motor. Vzduch k nemu prichádza cez zväčšenú čelnú masku. Autor: Audi

Osud nafty je v dnešných časoch na vážkach. Dieselové motory však majú neprekonateľnú účinnosť, čo znamená nižšiu spotrebu a úmerne tomu aj nižšie emisie CO2. A to je pre automobilky stále lákavé, keďže flotilové emisie tohto skleníkového plynu musia ísť nadol. Dokonca také lákavé, že v Audi nahrádzajú benzínové agregáty svojich ostrých verzií s písmenkom „S“ naftovými motormi TDI ako na bežiacom páse. Po SQ5 TDI tu tak máme ďalšie dve, vlastne až tri, dieselové novinky – sedan S6, kombi S6 Avant a ich derivát s karosériou 4-dverového kupé S7 Sportback. Ani jeden z tých „športovcov“ nedostane v Európe benzínový motor. Prednosť dostala nafta. A skutočne atraktívna.

Naftový 6-valec 3,0 TDI je vybavený...
Naftový 6-valec 3,0 TDI je vybavený mild-hybridnou sústavou a navyše prídavným elektrickým kompresorom, ktorý pomáha veľkému turbodúchadlu v čase, keď ešte nie je vo výfukovom potrubí dostatočné množstvo výfukových plynov. Výsledkom je 257 kW, 700 Nm a okamžitá reakcia na plyn. Autor: Audi

Srdcom trojčiat je 6-valec 3,0 TDI, ktorý technologicky vychádza z 8-valca pre veľké SUV SQ7 a Volkswagenu Touareg V8 TDI. Prišiel však o dva valce a jedno turbodúchadlo. To podstatné však ostalo. Veľkému turbu totiž sekunduje elektrický kompresor napojený na 48 V okruh. Vďaka tomu sa podarilo technikom vyžmýkať z motora 257 kW a krútiaci moment 700 Nm. Výhodou elektrického kompresora, ktorý dosiahne 65 000 otáčok za minútu za 250 milisekúnd, je schopnosť potlačenia „turbodiery“. A to v situáciách, keď vo výfukovom trakte nie je dosť plynov na roztočenie veľkého turba.

Všetky tri verzie využívajú špecifické...
Všetky tri verzie využívajú špecifické 20-palcové disky kolies. Za príplatok si môžete dopriať 21-palcové kolesá a tiež keramické brzdy. Autor: Audi

Výsledkom je okamžitá reakcia na stlačenie plynu. Sedan S6 tak šprintuje v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou na stovku za rovných päť sekúnd, pričom kombi S6 Avant a kupé S7 Sportback „zaostávajú“ len o desatinku. Maximálna rýchlosť vrcholí údajom 250 km/h. V ďalšom rozlete im bráni obmedzovač. Normovanú spotrebu udáva Audi na úrovni 6,2 až 6,5 litra na 100 km. A to aj vďaka mild-hybridnej sústave, ktorá dopĺňa pohon o štartér-generátor s výkonom 10 kW, napojeným na malú li-ion batériu (10 Ah). Pri spomalení dobíja systém BAS akumulátor a tiež sa stará o štart motora, pretože spaľovací agregát sa vypína už pri poklese rýchlosti pod 22 km/h.

Za svoju pohonnú jednotku sa nové ostré...
Za svoju pohonnú jednotku sa nové ostré trojčatá rozhodne nehanbia. Z difúzora vykúkajú až štyri koncovky výfukov. Autor: Audi

Ostré modely z Ingolstadtu disponujú športovým podvozkom zníženým o 10 mm (S7) až 20 mm (S6). Brzdová sústava obsahuje 400, respektíve 350 mm kotúče a 6-piestikové strmene. Priplatiť si však môžete aj za keramické brzdy, ktoré šetria na váhe až deväť kilogramov, či adaptívne odpruženie a riadenie zadných kolies. Pohon oboch náprav je v sérii. Hnací moment rozdeľuje medzinápravový diferenciál v bežných podmienkach v pomere 40 : 60 v prospech zadných kolies. V prípade potreby sa však mení v rozsahu od 70 : 30 až po 15 : 85. Ak vám to nestačí, Audi má v zálohe športový zadný diferenciál. Na výber má vodič jazdné režimy Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency a Individual.

V interiéri nechýba športový volant, športové...
V interiéri nechýba športový volant, športové sedadlá, množstvo kože, hliníka či karbónových dekorácií. Špecifická je aj grafika displejov vrátane digitálneho kokpitu. Autor: Audi

Navonok spoznáte novinky vďaka špecifickým 20-palcovým kolesám, za príplatok s priemerom 21-palcov a so špeciálnymi pneumatikami s penovou výplňou Torus, ktorá znižuje valivý hluk. Samozrejme, nechýbajú zväčšené sacie otvory v nárazníku, zadný difúzor, štyri koncovky výfukov či množstvo chrómu a hliník. Kabína je obohatená športovými koženými sedadlami s kontrastným prešívaním, dekoráciami z karbónu, pedálmi z antikorovej ocele, splošteným volantom či špecifickou grafikou virtuálneho prístrojového panela. Výroba odštartuje v lete, no ceny už poznáme. Audi S6 štartuje na 76 500, kombi Avant na 79 000 a kupé S7 Sportback na 82 750 eurách.

Audi S6 Avant TDI -
		2019
Audi S6 Avant TDI -
		2019
+33Audi S6 Avant TDI -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#TDI #Audi S7 Sportback #Audi S6 Avant #Audi S6
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
29. 4. 2019zdraženie1.272 €zdraženie1.411 €
22. 4. 2019zlacnenie1.259 €1.389 €
15. 4. 2019zdraženie1.260 €zdraženie1.389 €
8. 4. 2019zdraženie1.250 €zdraženie1.369 €
1. 4. 20191.241 €zdraženie1.344 €
25. 3. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.322 €
18. 3. 2019zlacnenie1.240 €zdraženie1.301 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk