Osud nafty je v dnešných časoch na vážkach. Dieselové motory však majú neprekonateľnú účinnosť, čo znamená nižšiu spotrebu a úmerne tomu aj nižšie emisie CO2. A to je pre automobilky stále lákavé, keďže flotilové emisie tohto skleníkového plynu musia ísť nadol. Dokonca také lákavé, že v Audi nahrádzajú benzínové agregáty svojich ostrých verzií s písmenkom „S“ naftovými motormi TDI ako na bežiacom páse. Po SQ5 TDI tu tak máme ďalšie dve, vlastne až tri, dieselové novinky – sedan S6, kombi S6 Avant a ich derivát s karosériou 4-dverového kupé S7 Sportback. Ani jeden z tých „športovcov“ nedostane v Európe benzínový motor. Prednosť dostala nafta. A skutočne atraktívna.
Srdcom trojčiat je 6-valec 3,0 TDI, ktorý technologicky vychádza z 8-valca pre veľké SUV SQ7 a Volkswagenu Touareg V8 TDI. Prišiel však o dva valce a jedno turbodúchadlo. To podstatné však ostalo. Veľkému turbu totiž sekunduje elektrický kompresor napojený na 48 V okruh. Vďaka tomu sa podarilo technikom vyžmýkať z motora 257 kW a krútiaci moment 700 Nm. Výhodou elektrického kompresora, ktorý dosiahne 65 000 otáčok za minútu za 250 milisekúnd, je schopnosť potlačenia „turbodiery“. A to v situáciách, keď vo výfukovom trakte nie je dosť plynov na roztočenie veľkého turba.
Výsledkom je okamžitá reakcia na stlačenie plynu. Sedan S6 tak šprintuje v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou na stovku za rovných päť sekúnd, pričom kombi S6 Avant a kupé S7 Sportback „zaostávajú“ len o desatinku. Maximálna rýchlosť vrcholí údajom 250 km/h. V ďalšom rozlete im bráni obmedzovač. Normovanú spotrebu udáva Audi na úrovni 6,2 až 6,5 litra na 100 km. A to aj vďaka mild-hybridnej sústave, ktorá dopĺňa pohon o štartér-generátor s výkonom 10 kW, napojeným na malú li-ion batériu (10 Ah). Pri spomalení dobíja systém BAS akumulátor a tiež sa stará o štart motora, pretože spaľovací agregát sa vypína už pri poklese rýchlosti pod 22 km/h.
Ostré modely z Ingolstadtu disponujú športovým podvozkom zníženým o 10 mm (S7) až 20 mm (S6). Brzdová sústava obsahuje 400, respektíve 350 mm kotúče a 6-piestikové strmene. Priplatiť si však môžete aj za keramické brzdy, ktoré šetria na váhe až deväť kilogramov, či adaptívne odpruženie a riadenie zadných kolies. Pohon oboch náprav je v sérii. Hnací moment rozdeľuje medzinápravový diferenciál v bežných podmienkach v pomere 40 : 60 v prospech zadných kolies. V prípade potreby sa však mení v rozsahu od 70 : 30 až po 15 : 85. Ak vám to nestačí, Audi má v zálohe športový zadný diferenciál. Na výber má vodič jazdné režimy Comfort, Auto, Dynamic, Efficiency a Individual.