Dacia Duster TechRoad: Vlajková loď z Pitešti ohromí výbavou aj výkonom

Dacia už nie je značka, ktorá nutne ukazuje na vaše skromné bankové konto. Cenou síce stále podlieza konkurentov, ale ponúknuť vie aj slušný imidž. Najlepším dôkazom je nový Duster TechRoad – vlajková loď z Pitešti.

22.04.2019 06:00
debata (26)
Duster TechRoad je neprehliadnuteľný vďaka... Foto: Dacia
Dacia Duster TechRoad - 2019 Duster TechRoad je neprehliadnuteľný vďaka špecifickému červenému laku Fusion a 17-palcovým diskom Maldive s červeným emblémom.

Dacia Duster je vôbec najpredávanejším modelom rumunskej automobilky v Európe. Vlani sa z neho predalo na starom kontinente 180 391 kusov, čo je najviac od príchodu prvej generácie v roku 2010. O to úctyhodnejšie, že rok 2018 bol kruto poznačený nástupom novej metodiky merania spotreby a emisií WLTP. Duster akoby si však turbulencie trhu vôbec nevšímal. A v tom súčasnom prišiel s plnou silou s novými motormi plniacimi normy Euro 6d-Temp, a navyše novou limitovanou edíciou Duster TechRoad, ktorá sa predstavila na autosalóne v Ženeve.

Duster TechRoad sa stáva vlajkovou loďou Dacie. Vychádza z najvyššej úrovne vybavenia Prestige, takže na palube nájdete klimatizáciu, impulzné elektrické ovládanie okien, tempomat, zadné parkovacie senzory, sledovanie slepého uhla zrkadiel, hill-holder či navigáciu. Novinka však prináša aj cúvaciu kameru, a najmä množstvo špecifických prvkov, ktoré TechRoad odlišujú od bežný Dusterov. Navonok upútajú pozornosť nové laky karosérie – červený Fusion a sivý Comete. Neprehliadnuteľné sú aj 17-palcové disky kolies Maldive s červeným emblémom a ozdobné nálepky na karosérii.

Výbava interiéru vychádza z najvyššej úrovne... Foto: Dacia
Dacia Duster TechRoad - 2019 Výbava interiéru vychádza z najvyššej úrovne Prestige, ale pridáva špecifické čalúnenie so sivo-červenými akcentmi.

A potom sú tu saténové chrániče podvozku a strešné nosiče. Vyhrievané a lakované spätné zrkadlá sa pýšia červeným prúžkom. Týchto pár zmien dodalo Dusteru TechRoad veľmi príťažlivý vzhľad. A podobne je to v interiéri so špecifickým čalúnením s červeno-sivými prvkami a logami Duster. Ak vám to nestačí, dopriať si môžete automatickú klimatizáciu, vyhrievané sedadlá, zobrazenie okolia vozidla alebo bezkľúčové odomykanie a štartovanie. Sympatické je, že verzia TechRoad je dostupná so všetkými motorizáciami vrátane najslabšieho atmosférického 4-valca 1,6 SCe (85 kW), ktorý je možné kombinovať s pohonom 4×4.

V sérii sú strešné nosiče so saténovou úpravou... Foto: Dacia
Dacia Duster TechRoad - 2019 V sérii sú strešné nosiče so saténovou úpravou aj zatmavený stredový stĺpik.

Omnoho zaujímavejší je však nový benzínový 4-valec 1,3 TCe, ktorý používa napríklad aj Mercedes-Benz v novej triede A. Naladený je na 96 alebo 110 kW, čo robí z Dustera vôbec najvýkonnejšiu a najrýchlejšiu Daciu. Duster s ním dosahuje maximálnu rýchlosť 191, respektíve 200 km/h. Zatiaľ je kombinovaný výlučne s predným náhonom a so 6-stupňovým manuálom. So štvorkolkou sa však ráta v najbližšom čase. Podstatné je, že novinka pod kapotou spĺňa vďaka časticovému filtru emisnú normu Euro 6d-Temp. Podobne ako vynovený diesel 1,5 dCi, ktorý dostal do vienka systém SCR. Naftový motor je pritom druhou možnosťou, ako sa dostať k pohonu oboch náprav.

Automatická prevodovka, dostupná v minulosti v kombinácii s naftovým motorom, z ponuky vypadla. Duster TechRoad je už k dispozícii aj na slovenskom trhu. Za verziu 1,6 SCe zaplatíte 15 640 eur a za diesel či najvýkonnejší benzínový motor od 16 340 eur. Najlacnejšia štvorkolka vyjde na 15 640 eur. Ak o ňu máte záujem, bude sa pravdepodobne treba poponáhľať, pretože atmosférický zážihový štvorvalec SCe, ktorý ako jediný spĺňa nižšiu emisnú normu Euro 6c, od budúceho septembra pravdepodobne zmizne z ponuky a očakávaná nová verzia s motorom 1,3 TCe 4×4 bude podstatne drahšia.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Verzia
Dĺžka (mm) 4 341
Šírka (mm) 1 804
Výška (mm) 1 693
Rázvor náprav (mm) 2 674 (2 676 – 4×4)
Veľkosť kufra (l) 445 (428 – 4×4)
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 254 – 1 473

Technické údaje

Motor 1,6 SCe 1,3 TCe 1,3 TCe 1,5 Blu dCi 1,5 Blue dCi
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/8 4/8
Max. výkon (kW) 84/5 500 96/5 000 110/5 250 70/3 750 85/3 750
Krútiaci moment (Nm) 156/4 000 240/1 600 250/1 700 240/1 750 260/2 000
Prevodovka 6M 6M 6M 6M 6M
Pohon 4×2/4×4 4×2 4×2 4×2 4×2/4×4
0 – 100 km/h (s) 11,9/12,9 12,6 10,5
Max. rýchlosť (km/h) 172/170 191 200 167 179
Spotreba na 100 km (l) 7,8/8,3 6,9 6,9 5,1 5,1/5,8
Dacia Duster TechRoad - 2019
Dacia Duster TechRoad - 2019
+6Dacia Duster TechRoad - 2019

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 26 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Dacia #Dacia Duster #autosalón Ženeva 2019
Články podľa značiek