Dacia Duster TechRoad: Vlajková loď z Pitešti ohromí výbavou aj výkonom

22.04.2019 06:00

Dacia už nie je značka, ktorá nutne ukazuje na vaše skromné bankové konto. Cenou síce stále podlieza konkurentov, ale ponúknuť vie aj slušný imidž. Najlepším dôkazom je nový Duster TechRoad – vlajková loď z Pitešti.

Duster TechRoad je neprehliadnuteľný vďaka...
Duster TechRoad je neprehliadnuteľný vďaka špecifickému červenému laku Fusion a 17-palcovým diskom Maldive s červeným emblémom. Autor: Dacia

Dacia Duster je vôbec najpredávanejším modelom rumunskej automobilky v Európe. Vlani sa z neho predalo na starom kontinente 180 391 kusov, čo je najviac od príchodu prvej generácie v roku 2010. O to úctyhodnejšie, že rok 2018 bol kruto poznačený nástupom novej metodiky merania spotreby a emisií WLTP. Duster akoby si však turbulencie trhu vôbec nevšímal. A v tom súčasnom prišiel s plnou silou s novými motormi plniacimi normy Euro 6d-Temp, a navyše novou limitovanou edíciou Duster TechRoad, ktorá sa predstavila na autosalóne v Ženeve.

Duster TechRoad sa stáva vlajkovou loďou Dacie. Vychádza z najvyššej úrovne vybavenia Prestige, takže na palube nájdete klimatizáciu, impulzné elektrické ovládanie okien, tempomat, zadné parkovacie senzory, sledovanie slepého uhla zrkadiel, hill-holder či navigáciu. Novinka však prináša aj cúvaciu kameru, a najmä množstvo špecifických prvkov, ktoré TechRoad odlišujú od bežný Dusterov. Navonok upútajú pozornosť nové laky karosérie – červený Fusion a sivý Comete. Neprehliadnuteľné sú aj 17-palcové disky kolies Maldive s červeným emblémom a ozdobné nálepky na karosérii.

Výbava interiéru vychádza z najvyššej úrovne...
Výbava interiéru vychádza z najvyššej úrovne Prestige, ale pridáva špecifické čalúnenie so sivo-červenými akcentmi. Autor: Dacia

A potom sú tu saténové chrániče podvozku a strešné nosiče. Vyhrievané a lakované spätné zrkadlá sa pýšia červeným prúžkom. Týchto pár zmien dodalo Dusteru TechRoad veľmi príťažlivý vzhľad. A podobne je to v interiéri so špecifickým čalúnením s červeno-sivými prvkami a logami Duster. Ak vám to nestačí, dopriať si môžete automatickú klimatizáciu, vyhrievané sedadlá, zobrazenie okolia vozidla alebo bezkľúčové odomykanie a štartovanie. Sympatické je, že verzia TechRoad je dostupná so všetkými motorizáciami vrátane najslabšieho atmosférického 4-valca 1,6 SCe (85 kW), ktorý je možné kombinovať s pohonom 4×4.

V sérii sú strešné nosiče so saténovou úpravou...
V sérii sú strešné nosiče so saténovou úpravou aj zatmavený stredový stĺpik. Autor: Dacia

Omnoho zaujímavejší je však nový benzínový 4-valec 1,3 TCe, ktorý používa napríklad aj Mercedes-Benz v novej triede A. Naladený je na 96 alebo 110 kW, čo robí z Dustera vôbec najvýkonnejšiu a najrýchlejšiu Daciu. Duster s ním dosahuje maximálnu rýchlosť 191, respektíve 200 km/h. Zatiaľ je kombinovaný výlučne s predným náhonom a so 6-stupňovým manuálom. So štvorkolkou sa však ráta v najbližšom čase. Podstatné je, že novinka pod kapotou spĺňa vďaka časticovému filtru emisnú normu Euro 6d-Temp. Podobne ako vynovený diesel 1,5 dCi, ktorý dostal do vienka systém SCR. Naftový motor je pritom druhou možnosťou, ako sa dostať k pohonu oboch náprav.

Automatická prevodovka, dostupná v minulosti v kombinácii s naftovým motorom, z ponuky vypadla. Duster TechRoad je už k dispozícii aj na slovenskom trhu. Za verziu 1,6 SCe zaplatíte 15 640 eur a za diesel či najvýkonnejší benzínový motor od 16 340 eur. Najlacnejšia štvorkolka vyjde na 15 640 eur. Ak o ňu máte záujem, bude sa pravdepodobne treba poponáhľať, pretože atmosférický zážihový štvorvalec SCe, ktorý ako jediný spĺňa nižšiu emisnú normu Euro 6c, od budúceho septembra pravdepodobne zmizne z ponuky a očakávaná nová verzia s motorom 1,3 TCe 4×4 bude podstatne drahšia.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Verzia
Dĺžka (mm) 4 341
Šírka (mm) 1 804
Výška (mm) 1 693
Rázvor náprav (mm) 2 674 (2 676 – 4×4)
Veľkosť kufra (l) 445 (428 – 4×4)
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 254 – 1 473

Technické údaje

Motor 1,6 SCe 1,3 TCe 1,3 TCe 1,5 Blu dCi 1,5 Blue dCi
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/8 4/8
Max. výkon (kW) 84/5 500 96/5 000 110/5 250 70/3 750 85/3 750
Krútiaci moment (Nm) 156/4 000 240/1 600 250/1 700 240/1 750 260/2 000
Prevodovka 6M 6M 6M 6M 6M
Pohon 4×2/4×4 4×2 4×2 4×2 4×2/4×4
0 – 100 km/h (s) 11,9/12,9 12,6 10,5
Max. rýchlosť (km/h) 172/170 191 200 167 179
Spotreba na 100 km (l) 7,8/8,3 6,9 6,9 5,1 5,1/5,8
Dacia
		Duster TechRoad -
		2019
Dacia
		Duster TechRoad -
		2019
+6Dacia Duster TechRoad -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Dacia Duster TechRoad #Dacia Duster #Dacia #autosalón Ženeva 2019
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
29. 4. 2019zdraženie1.272 €zdraženie1.411 €
22. 4. 2019zlacnenie1.259 €1.389 €
15. 4. 2019zdraženie1.260 €zdraženie1.389 €
8. 4. 2019zdraženie1.250 €zdraženie1.369 €
1. 4. 20191.241 €zdraženie1.344 €
25. 3. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.322 €
18. 3. 2019zlacnenie1.240 €zdraženie1.301 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk