Kia Stinger je na trhu už dva roky a na nezáujem sa sťažovať naozaj nemôže. Päťdverové kórejské kupé, postavené na základoch Genesisu G80, dalo príučku nemeckej prémiovej konkurencii. Najmä Audi A7 Sportback, Mercedesu-Benz CLS či BMW 6 Gran Coupé. Zvlášť vo verzii GT s preplňovaným 6-valcom 3,3 V6 Turbo s výkonom 269 kW, pohonom oboch náprav AWD a 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Teraz Kia prichádza s novou limitovanou edíciou GTS. A nejde len o parádu, hoci zmeny exteriéru si nemožno nevšimnúť.
Stinger GTS dostal exkluzívny oranžový lak Federation, karbónový „tigrí nos“ a zrkadlá či odvetrávacie otvory v predných blatníkoch. Zadné veko zdobí namiesto loga Kie nápis Stinger. Kabína je zušľachtená volantom a stredovou konzolou čalúnenou Alcantarou. Strop je potiahnutý sivým semišom Chamude. V sérii je strešné okno, výkonná aparatúra Harman/Kardon s výkonom 720 W, technológiou QuantumLogic a Clari-Fi. Nechýba ani indukčné nabíjanie smartfónov. To najpodstatnejšie však súvisí s technikou.
Pozdĺžne uložený preplňovaný 6-valec má síce identický výkon so Stingerom GT a to isté platí o 8-stupňovej prevodovke, ale o distribúciu hnacej sily na asfalt sa stará nový systém pohonu oboch náprav D-AWD. Stojí za ním sám šéf technického vývoja Albert Bierman, známy z divízie BMW M. V rámci kórejského koncernu sa už postaral o úspech Hyundaia i30 N. Pre Stinger GTS si pripravil štvorkolku, ktorá dokáže to, čo poznáme z BMW M5 alebo výkonných Mercedesov-Benz AMG.
Systém rozdeľuje hnaciu silu v režime Comfort v pomere 40 % : 60 % v prospech zadných kolies. V móde Sport však posiela k zadným kolesám až 80 % a v novom režime Drift celých 100 %! Takže po aktivácii tohto módu sa Stinger GTS mení na čistú zadokolku, ako stvorenú na pálenie pneumatík. Navyše nový softvér prevodovky nedovolí preradiť počas driftovania na vyšší prevodový stupeň. Je síce pravda, že Stinger GTS bude k dispozícii aj s pohonom RWD, teda výlučne zadných kolies, ale aj tu budú majitelia ťažiť z technologického bonusu – mechanického samosvorného diferenciálu, ktorý sa postará o lepšiu trakciu.