Kia Stinger GTS: Dokáže to, čo BMW M5 a AMG GT!

Päťdverový fastback od Kie s preplňovaným 6-valcom je sám osebe fascinujúcim autom. Teraz však v New Yorku debutuje verzia GTS, ktorá posúva latku opäť vyššie. Nový systém pohonu oboch náprav D-AWD robí zo Stingeru „driftovacie náradie“.

25.04.2019 06:00
debata (10)
Stinger GTS dostal do vienka exkluzívny... Foto: Kia
Kia Stinger GTS - 2019 Stinger GTS dostal do vienka exkluzívny oranžový lak Federation a karbónové doplnky. Z uhlíkových vlákien je predná maska, kryty zrkadiel či „žiabre“ v predných blatníkoch.

Kia Stinger je na trhu už dva roky a na nezáujem sa sťažovať naozaj nemôže. Päťdverové kórejské kupé, postavené na základoch Genesisu G80, dalo príučku nemeckej prémiovej konkurencii. Najmä Audi A7 Sportback, Mercedesu-Benz CLS či BMW 6 Gran Coupé. Zvlášť vo verzii GT s preplňovaným 6-valcom 3,3 V6 Turbo s výkonom 269 kW, pohonom oboch náprav AWD a 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Teraz Kia prichádza s novou limitovanou edíciou GTS. A nejde len o parádu, hoci zmeny exteriéru si nemožno nevšimnúť.

Vzadu nechýba štvorica výfukov. Logo Kie... Foto: Kia
Kia Stinger GTS - 2019 Vzadu nechýba štvorica výfukov. Logo Kie nahradil nápis Stinger.

Stinger GTS dostal exkluzívny oranžový lak Federation, karbónový „tigrí nos“ a zrkadlá či odvetrávacie otvory v predných blatníkoch. Zadné veko zdobí namiesto loga Kie nápis Stinger. Kabína je zušľachtená volantom a stredovou konzolou čalúnenou Alcantarou. Strop je potiahnutý sivým semišom Chamude. V sérii je strešné okno, výkonná aparatúra Harman/Kardon s výkonom 720 W, technológiou QuantumLogic a Clari-Fi. Nechýba ani indukčné nabíjanie smartfónov. To najpodstatnejšie však súvisí s technikou.

Kabína je zušľachtená volantom a stredovou... Foto: Kia
Kia Stinger GTS - 2019 Kabína je zušľachtená volantom a stredovou konzolou čalúnenou Alcantarou. Strop je potiahnutý sivým semišom.

Pozdĺžne uložený preplňovaný 6-valec má síce identický výkon so Stingerom GT a to isté platí o 8-stupňovej prevodovke, ale o distribúciu hnacej sily na asfalt sa stará nový systém pohonu oboch náprav D-AWD. Stojí za ním sám šéf technického vývoja Albert Bierman, známy z divízie BMW M. V rámci kórejského koncernu sa už postaral o úspech Hyundaia i30 N. Pre Stinger GTS si pripravil štvorkolku, ktorá dokáže to, čo poznáme z BMW M5 alebo výkonných Mercedesov-Benz AMG.

Úžasný vidlicový 6-valec 3,3 T-GDI ponúka 269 kW. Foto: Kia
Kia Stinger GTS - 2019 Úžasný vidlicový 6-valec 3,3 T-GDI ponúka 269 kW.

Systém rozdeľuje hnaciu silu v režime Comfort v pomere 40 % : 60 % v prospech zadných kolies. V móde Sport však posiela k zadným kolesám až 80 % a v novom režime Drift celých 100 %! Takže po aktivácii tohto módu sa Stinger GTS mení na čistú zadokolku, ako stvorenú na pálenie pneumatík. Navyše nový softvér prevodovky nedovolí preradiť počas driftovania na vyšší prevodový stupeň. Je síce pravda, že Stinger GTS bude k dispozícii aj s pohonom RWD, teda výlučne zadných kolies, ale aj tu budú majitelia ťažiť z technologického bonusu – mechanického samosvorného diferenciálu, ktorý sa postará o lepšiu trakciu.

S pálením zadných pneumatík to myslí Kia vážne.... Foto: Kia
Kia Stinger GTS - 2019 S pálením zadných pneumatík to myslí Kia vážne. Nový pohon oboch náprav D-AWD, dokáže totiž v režime Drift urobiť zo Stingeru čistú zadokolku.
Jedinou zlou správou je, že Stinger GTS ostane výsadou amerického trhu. Navyše z neho vyrobia len 800 exemplárov. V Európe sa s ním nestretneme, napokon, v súčasnosti nenájdete v cenníku ani najvýkonnejšiu verziu GT so 6-valcom. Pravdepodobne z dôvodu prísnejších emisných noriem. V ponuke tak ostáva len benzínový 4-valec 2,0 T-GDi (180 kW) a diesel 2,2 CRDi (147 kW).
Kia Stinger GTS - 2019
Kia Stinger GTS - 2019
+13Kia Stinger GTS - 2019

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 10 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Kia #Kia Stinger
Články podľa značiek