Porsche 911 Speedster: Nirvána pre puristov je realitou. Má manuál aj atmosféru!

26.04.2019 12:00

Nový Speedster od Porsche sa vracia ku koreňom. Nenájdete v ňom automat, klimatizáciu ani elektricky ovládanú strechu. No o to viac dá vyniknúť vašim schopnostiam. Odmenou je burácajúci zvuk atmosférického „boxeru“, ktorý dnes pod kapotou superšpotrov len tak ľahko nenájdete.

Nádherný Speedster je verný kľúčovým dizajnovým...
Nádherný Speedster je verný kľúčovým dizajnovým prvkom svojich predchodcov. Vrátane Porsche 356 Americana Roadster z roku 1952. To znamená znížené čelné okno a ľahkú plátennú strechu s mechanickým ovládaním. Autor: Porsche

Porsche predstavilo koncom roka na autosalóne v Los Angeles siedmu generáciu legendárneho kupé 911 a začiatkom toho súčasného aj jeho otvorenú verziu. Niet pochýb, že ide o najlepšie Porsche 911 všetkých čias. Lenže skutočný nadšenci športových áut čakali na niečo celkom iné. Už vlani v júni sa totiž automobilka zo Zuffenhausenu pochválila puristickým konceptom 911 Speedster, odkazujúcim na legendárne celohliníkové Porsche 356 Americana Roadster z roku 1952. A bolo jasné, že nestrieľa len do tmy. V septembri v Paríži totiž nasledoval ďalší koncept 911 Speedster II a tiež informácia, že toto nádherné auto, ktoré dáva prednosť emóciám pred luxusom, pôjde do výroby.

Finále sa konalo v New Yorku. Porsche tu konečne predstavilo sériový Speedster. Robí dobre, pretože po limitke kupé 911 R s atmosférickým motorom a manuálnou prevodovkou z roku 2016 sa len tak zaprášilo. Špecifická klientela jednoducho prahne po autách, kde je hlavnou riadiacou jednotkou vodič, a nie elektronika. Pre 911 Speedster to platí dvojnásobne. Vyvinutý bol totiž priamo v divízii Porsche Motorsport. Opäť v kombinácii s technikou takmer okruhových GT3 a GT3 RS. Turbo pod zadnou bublinovou kapotou z nového Porsche 911 tu teda nečakajte. Pracuje tu priam do dokonalosti vyladený 6-valcový atmosférický boxer s individuálnymi škrtiacimi klapkami, schopný točiť až 9 000 otáčok za minútu.

Interiér je vyslovene sparťanský. Neobsahuje...
Interiér je vyslovene sparťanský. Neobsahuje ani len klimatizáciu. Ak po nej však zatúžite, Porsche vám ju dodá bez príplatku. Autor: Porsche

Výkon síce Porsche zatiaľ tají, ale s najväčšou pravdepodobnosťou ponúkne zo štyroch litrov zdvihového objemu 500 koní, podobne ako v 911 R, čo je 368 kW, a k tomu 460 Nm krútiaceho momentu. To všetko putuje cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku, ktorá je dnes v superšportoch priam zjavením, výlučne k zadným kolesám. Čo viac si priať? No predsa nízku hmotnosť. A tú nový Speedster rozhodne má. Na oltár radikálnej diéty padla klimatizácia aj elektrické ovládanie ľahkej plátennej strechy. Tú si musíte rozložiť alebo zložiť ručne. Elektrické sú len poistky zamykania strechy v ráme nízkeho čelného okna. Štíhla karoséria má prednú aj zadnú kapotu, ako aj dvere vyrobené z kompozitných materiálov.

Najväčšou raritou tohto auta je kombinácia...
Najväčšou raritou tohto auta je kombinácia atmosférického 6-valcového boxera s manuálnou prevodovkou a so zadným náhonom. Schválne, koľko takých superšportov dnes ešte nájdete? Autor: Porsche

Manuál ušetril v porovnaní s dvojspokou PDK ďalších deväť kilogramov. Sériovo dodávané keramické brzdy sú zas v porovnaní s klasickými oceľovými ľahšie až o 50 percent. Na váhe má tak nízky roadster len 1 465 kg. Potom neprekvapí, že na stovku šprintuje za 3,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 308 km/h. Jazdné vlastnosti tejto puristickej šelmy zlepšuje systém dynamického uchytenia motora a riadené kolesá zadnej nápravy. Napokon, podvozok vychádza z Porsche 911 GT3. O ďalšej elektronike, ktorá by krotila chúťky vodiča, nie je v tlačovej správe ani slovo. Toto auto budete mať jednoducho vo vlastných rukách. Ale komfort rozhodne neočakávajte.

Interiér obsahuje len to najnutnejšie. Azda okrem koženého čalúnenia, ktoré by sme mohli považovať za luxus. Ak vám však príliš sparťanský duch nevyhovuje, Porsche vám bez príplatku dodá automatickú klimatizáciu či multimediálne rozhranie. Vzniknúť má len 1 948 kusov, ladiacich s rokom premiéry Porsche 356 (991), teda s Porsche „Number 1“. Práve z neho vznikol o štyri roky neskôr aj prvý Speedster. Nasledovali ďalšie roadstery typické zníženým čelným oknom a bublinovou zadnou kapotou. Celkovo ich bolo sedem. Z deväťstojede­nástky vznikol prvý Speedster v roku 1988. Vyrobilo sa z neho len 356 kusov. Posledným príspevkom na túto tému bol Speedster z roku 2010 na základoch Porsche 911 (997).

Porsche 911 Speedster
		-
		2019
Porsche 911 Speedster -
		2019
+5Porsche 911 Speedster -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Porsche 911 Speedster #Porsche 911 #Porsche #autosalón New York 2019
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
29. 4. 2019zdraženie1.272 €zdraženie1.411 €
22. 4. 2019zlacnenie1.259 €1.389 €
15. 4. 2019zdraženie1.260 €zdraženie1.389 €
8. 4. 2019zdraženie1.250 €zdraženie1.369 €
1. 4. 20191.241 €zdraženie1.344 €
25. 3. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.322 €
18. 3. 2019zlacnenie1.240 €zdraženie1.301 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk