Autosalón Bratislava 2019: Toto je 24 TOP premiér priamo z Incheby

Bratislavský autosalón prináša viac ako 60 slovenských premiér. My sme pre vás vybrali 24 najzaujímavejších. Sú medzi nimi aj autá vyrábané na Slovensku. Dokonca aj jeden slovenský elektromobil.

01.05.2019 00:00
debata (9)
Prekvapením bratislavskej výstavy áut je... Foto: Tomáš Andrejčák
Renault Trezor Prekvapením bratislavskej výstavy áut je koncept futuristického elektromobilu Renault Trezor z roku 2016. Je jedinou štúdiou výstavy. Využíva technológiu formuly E.

Audi e-tron

Audi e-tron Foto: Tomáš Andrejčák
Audi e-tron Audi e-tron
Prvé čisto elektrické Audi útočí priamo na Teslu X a elektrický Mercedes-Benz EQC. Prekvapuje civilným dizajnom. Futuristicky pôsobia len kamery namiesto spätných zrkadiel. Dĺžkou 4 901 mm má najbližšie k novému kupé-SUV Audi Q8. Batérie s kapacitou 95 kWh napájajú dva elektromotory s výkonom 300 kW. O šetrenie energie sa stará mimoriadne výkonná rekuperácia s maximálnym výkonom až 220 kW. Aj preto má e-tron dojazd 400 km, a to podľa prísnejšej normy WLTP. Na stovku zrýchli za 5,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 220 km/h. Interiér preberá kompletný infotainment bežných SUV Audi vrátane virtuálneho kokpitu. Batérie umiestnené v podlahe neuberajú priestor posádke ani batožine. Do kufra sa tak zmestí až 660 litrov. Platí to aj o bezpečnosti. Asistenčné systémy využívajú päť radarov, šesť kamier, dvanásť ultrazvukových senzorov a jeden laserový skener.

BMW 7

BMW 7 Foto: Tomáš Andrejčák
BMW 7 BMW 7

Vynovená vlajková loď radu 7 ide vysoko nad rámec toho, čo si bežne predstavujeme pod termínom facelift. Má prakticky úplne prepracovanú prednú aj zadnú časť. Maske dominujú gigantické ľadvinky, ktoré narástli o celých 40 %, a úplne nové úzke svetlá s laserovou technológiou. Masívnosť podporuje kapota, usadená až o 50 mm vyššie. Zadné svetlá sú o 35 mm užšie a spojené svetelnou lištou. Zákazníci môžu voliť línie Design Pure Excellenece alebo M Sport. A tiež predĺženú verziu L s dĺžkou až 5 360 mm. Parkovací asistent si pamätá posledných 50 m jazdy a tento úsek vie zopakovať. Po kapotu sa po ročnej pauze vracia 12-valec 6,0 V12 (430 kW), plniaci normu Euro 6d. Nový je aj 8-valec 4,4 V8 (390 kW), ktorý posilnil o 60 kW. Nechýbajú ani dieselové 6-valce s objemom troch litrov. Ten vrcholový v 750d xDrive produkuje vďaka štyrom turbám úžasných 294 kW. Plug-in hybrid 745e (745e xDrive) kombinuje radový 6-valec (210 kW) a elektromotor (83 kW). Celkový systémový výkon je 290 kW. Čisto elektrický dojazd sa zvýšil z 50 až 58 km.

BMW X7

BMW X7 Foto: Tomáš Andrejčák
BMW X7 BMW X7

Úplne nové BMW X7 mieri do vôd, kde doteraz kraľovali Mercedes-Benz GLS, Range Rover LWB, Lincol Navigator či Cadillac Escalade. Jednoducho, BMW postavilo svoje doteraz najväčšie SUV. V hierarchii zasadne nad nové BMW X5. Má sním však veľa spoločného. Základom X7 je totiž práve jeho platforma CLAR. Novinka má totiž na dĺžku 5 150, na šírku 2 000 a na výšku 1 805 mm. V porovnaní s X5 tak nabrala do dĺžky 231 a do výšky až 60 mm. Platí to aj o rázvore, ktorý sa natiahol o 30 mm na konečných 3 105. Impozantný dizajn je neprehliadnuteľný vďaka obrovským prepojeným ľadvinkám. Už v sérii sú 20-palcové disky. Zákazníci sa môžu rozhodnúť pre línie Designe Pure Excelence alebo M Sport. Kabína ponúka priestor pre sedem členov posádky. Aj tí vzadu majú mať plnohodnotné miesto. Sedadlá vrátane druhého a tretieho radu sú ovládané elektricky. Po ich sklopení odvezie X7 až 2 120 litrov nákladu. Zadné dvojité veko ovládajú opäť elektromotory. Vychytávkou je 5-zónová klimatizácia, panoramatické okno Sky Lounge s 1 500 diódami či pokročilé hlasové ovládanie. Do Európy zamieri X7 v benzínovej 6-valcovej verzii xDrive40i (250 kW) a dvoma dieselovými xDrive30d (195 kW) a M50d (294 kW) so štyrmi turbodúchadlami. Vždy v spojení s 8-stupňovými automatmi a pohonom štyroch kolies. Neskôr pribudne plug-in hybrid.

Citroën C5 Aircross

Citroën C5 Aircross Foto: Tomáš Andrejčák
Citroën C5 Aircross Citroën C5 Aircross

Nové SUV nahrádza v ponuke pôvodný sedan a kombi C5. Je súrodencom sesterských modelov Peugeot 3008 a 5008. Rozmermi však stojí medzi nimi. Na dĺžku má 4 500, na šírku 1 840 a na výšku 1 670 mm. Rázvor je 2 730 mm. Nechýba mu mohutná plastová ochrana podvozka, vzduchové kapsuly Airbump a možnosť dvojfarebnej kombinácie karosérie. K dispozícii je až 30 farebných schém. Horizontálna palubná doska môže byť vybavená 12,3-palcovým monitorom prístrojového panela a 8-palcovým dotykovým rozhraním. Do kufra s dvojitou podlahou sa podľa usporiadania zmestí od 580 až do 1 630 litrov batožín. Vychytávkou podvozka sú prémiové tlmiče Progressive Hydraulic Cushions s dvoma hydraulickými dorazmi. Na trh sa C5 Aircross dostáva so štyrmi motormi. Z benzínových je na výber 3-valec 1,2 PureTech (96 kW) alebo 4-valec 1,6 THP 180 (132 kW). Naftu reprezentujú motory 1,5 BlueHDi (96 kW) a 2,0 BlueHDi (132 kW). Šesťstupňové manuálne prevodovky dopĺňa 8-stupňový automat. So štvorkolkou nerátajte, zastúpi ju trakčný systém Grip Control. Neskôr príde aj plug-in hybridná verzia.

VIDEO: Ktorých päť noviniek by ste na autosalóne v Bratislave, ktorý je pre verejnosť otvorený od stredy 1. mája do nedele 5. mája, nemali obísť? Pozrite si nielen to vo videu TV Pravda.

Video

Ford Focus Active

Ford Focus Active Wagon Foto: Tomáš Andrejčák
Ford Focus Active Wagon Ford Focus Active Wagon

Rodina nového Focusu sa rozrastá aj o terénne ladenú verziu Active a to s karosériou hatchback aj kombi. Konkurent Škody Octavia Scout, Seatu Leon ST X-Perience či VW Golf Alltrack sa chce zviezť na vlne popularity SUV a crossoverov. Focus Active doplní už známu Fiestu Active a Ford Ka+ Active. Recept je totožný. Novinka dostala väčšiu svetlú výšku podvozka, približne o 30 mm. Je to tak trochu aj zásluha vyššieho profilu pneumatík na 17-, alebo 18-palcových kolesách. Odlišná je geometria, naladenie pružín aj tlmičov a tiež zadná náprava so štandardne dodávaným nezávislým zavesením. S nespevnenými povrchmi si Focus Active bude rozumieť aj vďaka plastovej ochrane spodných partií karosérie. S pohonom 4×4 však nerátajte. Pod kapotou vynecháva Active najslabšie pohonné jednotky. Ponuka tak začína 3-valcom 1,0 EcoBoost (92 kW) a pokračuje výkonnejším 3-valcom 1,5 EcoBoost (110 kW). Diesely reprezentujú 4-valce 1,5 EcoBlue (88 kW) a 2,0 EcoBlue (110 kW). Motory možno spojiť s 8-stupňovým automatom.

Hyundai i30 Fastback N

Hyundai i30 Fastback N Foto: Tomáš Andrejčák
Hyundai i30 Fastback N Hyundai i30 Fastback N

Ostrá divízia N kórejského Hyundaia nestíha vyrábať. Hothatch i30 N prekonal aj tie najoptimistickejšie očakávania. Potom neprekvapí, že ponuku rozšíri aj ostrá verzia N s karosériou Fastback. Oba modely spája rovnaký tuning s aerodynamickým paketom a 18-palcovými diskami kolies. Fastback však ponúka kufor s objemom od 450 až do 1 351 litrov. Pod prednou kapotou sídli plnokrvný 4-valec 2,0 T-GDI s výkonom 184 kW. Komu to nestačí, môže voliť balík Performance Package, ktorý vyžmýka z motora až 202 kW. V oboch prípadoch je k dispozícii krútiaci moment 353 Nm a vďaka funkcii overboost krátkodobo až 378 Nm. Tie spracúva 6-stupňová manuálna prevodovka a posiela ich cez elektronicky riadený diferenciál k predným kolesám. Stovku zvládne „nadupaný“ fastback za 6,4 sekundy a s paketom Performance ešte o tri desatinky rýchlejšie. Maximálka je obmedzená na obligátnych 250 km/h.

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace Foto: Tomáš Andrejčák
Jaguar I-Pace Jaguar I-Pace

Prvý elektromobil britskej značky má podobu crossoveru a nadväzuje na rovnomenný koncept z roku 2016. Stačilo krátko a na konte má tento onkurent Tesly X titul európskeho auta roka (COTY) ja svetového auta roka (WCOTY). Na dĺžku meria 4 680 mm a aby kompenzoval hmotnosť li-ion akumulátorov s kapacitou 90 kWh, ktoré sú umiestnené v podlahe, je jeho karoséria vyrobená z hliníka. Pohon zabezpečujú dva elektromotory s výkonom 294 kW a krútiacim momentom 696 Nm. Takže I-Pace zvláda šprint na stovku za 4,8 sekundy. Na jedno nabitie má podľa cyklu WLTP zvládnuť 480 km. Dobíjanie trvá na rýchlonabíjačke 45 minút (80 %) a z bežnej siete 10 hodín. Je prvým modelom Jaguara s rozhraním Touch Pro Duo s veľkými displejmi. Kompaktný pohon umožnil vytvoriť priestranný interiér aj veľký batožinový priestor s objemom 656 až 1 453 litrov. Jazdné vlastnosti zlepšuje rozloženie hmotnosti medzi nápravy v pomere 50 : 50 a zníženie ťažiska v porovnaní s konvenčným F-Pace až o 130 mm.

Kia e-Soul

Kia e-Soul Foto: Tomáš Andrejčák
Kia e-Soul Kia e-Soul

Tretia generácia Soulu debutovala už vlani v novembri na autosalóne v Los Angeles. Napokon, práve za Atlantikom je tento hravý crossover najpopulárnejší. Ročne tam Kia predá viac ako 110 000 kusov. Do Európy prichádza až teraz, a to výlučne v elektrickej verzii e-Soul. Dizajn ostáva verný kubistickým tvarom, no je väčší. Soul má dĺžku 4 196, šírku 1 800 a výšku 1 600 mm. Rázvor náprav sa medzigeneračne natiahol o 31 mm na konečných 2 601. Vnútri má osloviť mladú klientelu vyspelou konektivitou. Rozhranie používa už štandardne 8-palcovú dotykovú obrazovku a virtuálny kokpit s uhlopriečkou 10,25 palca. Vychytávkou je náladové osvetlenie reagujúce na hudbu. Na výber budú až dve elektrické verzie s batériami s kapacitou 39,2 alebo až 64 kWh. Výkonný elektromotor (147 kW) bude zárukou skvelej dynamiky. V reálnej premávke by mal e-Soul zvládnuť aspoň 400 km na jedno nabitie. Vodič dostane na výber jazdné režimy Eco, Comfort, Sport a Eco+, od ktorých sa odvíja výkon či rekuperácia energie pri brzdení.

Kia ProCeed

Kia ProCeed Foto: Tomáš Andrejčák
Kia ProCeed Kia ProCeed

Kia predstavuje tretieho člena rodiny novej generácie Ceedu. Ten zmenil nielen názov z pro_cee’d na ProCeed, ale aj svoju DNA. Pôvodne trojdverový hatchback vystrieda atraktívny shooting brake s nízkou siluetou kabíny. Vychádza síce z kombi SW, no spoločnú s ním má len prednú kapotu a blatníky. Všetky ostatné diely sú nové alebo prepracované. Športový akcent podporujú denné diódy Ice Cube, vynovená tigria maska či nárazníky so zväčšenými sacími otvormi. Mnoho prvkov čerpá ProCeed z rovnomennej štúdie vrátane prepojených zadných svetiel „a la“ Porsche Panamera či stredových stĺpikov s motívom plutvy. Strecha sa v porovnané s kombi priblížila k asfaltu o 45 mm. Napriek dynamickej siluete ponúka kufor objemom 594 litrov. Benzínová ponuka začína preplňovaným 3-valcom 1,0 T-GDi (88 kW). Nad ním stojí 4-valec 1,4 T-GDi Kappa (103 kW). Oba motory sú spárované so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami. Pre silnejší je pripravená 7-stupňová dvojspojka DCT. Za tú si môžete priplatiť aj v dieselovej verzii 1,6 CRDi Smartstream (100 kW).

Mazda 3

Mazda 3 Hatchback Foto: Tomáš Andrejčák
Mazda 3 Hatchback Mazda 3 Hatchback

Štvrtá generácia „trojky“ rozvíja dizajnový štýl Kodo. Tentoraz však chcela Mazda viac odlíšiť karosárske verzie. Kým hatchback s mohutným zadným stĺpikom akcentuje športový „look“, sedan posilňuje eleganciu. Oba modely spája enormne dlhá predná kapota a tradičná maska s motívom krídiel. Dynamickému vzhľadu pomohlo predĺženie rázvoru na 2 725 mm (+25 mm), skrátenie previsov a zníženie výšky o 25 mm (1 440 mm). Kým na dĺžke hatchbacku ubudlo 11 mm, sedan je o 22 mm dlhší. Inovovaná platforma Skyactive Chassis sa, bohužiaľ, vzdala nezávislého zavesenia zadných kolies. Tie sú vedené vlečnou nápravou s torznou priečkou. Prístrojový panel ostáva verný analógovým prístrojom s centrálnym rýchlomerom. Rozhranie HMI používa voľne stojacu 8,8-palcovú obrazovku, ktorú je možné ovládať len otočným „commanderom“. Mazda dotykovým displejom kvôli bezpečnosti neverí. Na výber sú zatiaľ len dva motory – benzínový 2,0 Skyactiv-G (90 kW) a naftový 1,8 Skyactiv-D (85 kW). Neskôr pribudne revolučný 4-valec 2,0 Skyactiv-X s homogénnym spaľovaním, a tiež verzia s pohonom oboch náprav AWD.

Mercedes-Benz A Sedan

Mercedes-Benz A Sedan Foto: Tomáš Andrejčák
Mercedes-Benz A Sedan Mercedes-Benz A Sedan

Po prvýkrát v histórii prichádza trieda A aj vo verzii sedan. Novinka pôsobí omnoho vyváženejšie ako pôvodné 4-dverové kupé CLA. To aj vďaka dlhšiemu rázvoru. Nová je celá zadná časť. Pribudlo tu až 130 mm na konečných 4 549. Do sedanu naložíte 420 litrov batožín, čo je o 50 viac ako v hatchbacku. Pritom sa A Sedan chváli rekordnou aerodynamikou. Koeficient odporu vzduchu je len Cd 0,22, najnižší v sériovej produkcii. Individualizáciu umožňujú balíky Style, Progressive, AMG Line a Night Package s čiernymi lesklými doplnkami. Kabíne vládnu displeje infotainmentu UMBX s umelou inteligenciou, ktorá reaguje na hovorovú reč. Vrcholová verzia má dve 10,25-palcové obrazovky spojené do integrálneho celku. Sedan príde na trh zatiaľ len s dvoma motormi ako A 200 (120 kW) s preplňovaným 4-valcom s objemom 1,33 litra.a naftovým 4-valcom s objemom 1,5 litra s označením A 180d (85 kW). Voliť môžete štandardné, komfortné alebo adaptívne odpruženie.

Mercedes-Benz EQC

Mercedes-Benz EQC Foto: Tomáš Andrejčák
Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC

Stuttgart štartuje elektrickú revolúciu s novým SUV EQC. Poháňa ho dvojica elektromotorov s celkovým výkonom 300 kW a krútiacim momentom 765 Nm. Kým predný motor je zameraný na efektivitu, zadný viac na výkon. Výrobca sľubuje dojazd na úrovni 450 kilometrov. To vďaka akumulátorom s kapacitou 80 kWh a účinnej rekuperácii. Na rýchlonabíjačkách sa dobijú na 80 % za 40 minút. Prekvapením je zachovanie prednej masky, hoci elektrický pohon si ju nevyžaduje. Dĺžkou 4 761 mm sa EQC blíži štandardnému GLC. Napriek tomu má vyššiu hmotnosť, veď len samotné li-ion články vážia 600 kg. Brzdou v premávke však určite nebude. Stovku zvládne za 5,1 sekundy! Posádka dostane veľkorysý vnútorný priestor a k tomu kufor s objemom od 500 litrov. Infotainment MBUX pochádza z najnovších modelov Mercedesu-Benzu, čo platí aj o asistenčných systémoch.

Mercedes-Benz GLE

Mercedes-Benz GLE Foto: Tomáš Andrejčák
Mercedes-Benz GLE Mercedes-Benz GLE

Štvrtá generácia GLE rešpektuje tradíciu, ale vo všetkom ide ďalej. Vidieť to už na dizajne, kde debutuje nová predná maska s osemuholníkovým profilom. Koeficientom Cd 0,29 (predtým Cd 0,31) stanovuje rekord v triede. Na rázvore pribudlo až 80 mm (2 995 mm), takže kabína ponúka cestujúcim vzadu o 69 mm viac miesta na kolená. V kufri je v 5-miestnej verzii 825 litrov a po sklopení sedadiel až 2 055. Palubná doska je osadená veľkým „plávajúcim“ modulom, vybaveným dvojicou 12,3-palcových displejov MBUX. V prvej vlne dorazí GLE s jediným motorom – benzínovým radovým 6-valcom verzie 450 4Matic (270 kW) s reverzibilným alternátorom a 48 V elektrickou sústavou. V teréne využije príplatkový off-roadový balík s redukciou. V kombinácii s pneumatickým odpružením Airmatic a so systémom E-Active Body Control dokáže GLE rýchlou zmenou svetlej výšky nahor a nadol meniť tlak na kolesá a samo sa vyhrabať napríklad z pieskovej duny.

Mercedes-Benz B

Mercedes-Benz B Foto: Tomáš Andrejčák
Mercedes-Benz B Mercedes-Benz B

S príchodom novej triedy A sa dala očakávať aj tretia generácia minivanu triedy B. Ale pozor, značka zo Stuttgartu nedefinuje „béčko“ ako MPV, ale striktne ako Sports Tourer, pretože predaje vanov idú ku dnu. Novinka sa snaží o športovejší výraz. V ponuke budú až 19-palcové disky kolies. Boj s vetrom sa skončil v aerodynamickom tuneli s vynikajúcou hodnotou Cd 0,24. V porovnaní s triedou A sedí vodič o 90 mm vyššie. K dispozícii má dvojicu displejov rozhrania MBUX. Zo zväčšeného rázvoru náprav o 30 mm (2 790 mm) profituje celá posádka. Kufor s objemom od 455 litrov možno variovať vďaka posuvným zadným sedadlám. Ponuka motorov začína benzínovými 4-valcami s objemom 1,3 litra vo verzií B 180 (100 kW) a B 200 (120 kW). Naftu tankuje 1,5-litrový 4-valec verzie 180d (85 kW) a dvojliter vo verziách 200d (110 kW) a B 220d (140 kW). Všetky agregáty sú kombinované výlučne s 8-stupňovými dvojspojkovými prevodovkami. Neskôr pribudne pohon oboch náprav 4Matic.

Peugeot 208/e-208

Peugeot e-208 Foto: Tomáš Andrejčák
Peugeot e-208 Peugeot e-208

Nová dvestoosmička je prvým modelom Peugeotu, ktorý prichádza hneď s troma druhmi pohonu – benzínovým, naftovým a elektrickým. Umožnila to platforma CMP, ktorá je pripravená na zástavbu podlahových akumulátorov. Navyše sa postarala o zníženie hmotnosti o 30 kg. Novinka je dlhá 4 045, široká 1 745 a vysoká 1 430 mm. Je teda o 82 mm dlhšia, o šesť širšia, ale o 30 mm nižšia. Rázvor sa nemenil. Dizajnom sa malý mestský hatchback v mnohom inšpiruje 5-dverovým fastbackom 508. V ponuke bude aj verzia GT Line a GT. Druhá z nich dostane výlučne elektrickú sústavu. O pohon sa stará elektromotor s výkonom 100 kW. Batérie s kapacitou 50 kWh umožňujú dojazd 340 km. Okrem toho ponúkne 208 klasické benzínové 3-valce 1,2 Pure Tech (55, 74, 96 kW) a diesel 1,5 Blue HDi (74 kW). Interiér dostal druhú generáciu i-Cockpitu, čo znamená digitálny prístrojový panel aj dotykovú obrazovku s uhlopriečkou 5-, 7– alebo 10-palcov. Nešetrilo sa ani na asistenčných systémoch. Balík Drive Assist obsahuje adaptívny tempomat, autonómne brzdy, ale tiež parkovací asistent, ktorý ovláda riadenie aj pohyb.

Range Rover Evoque

Range Rover Evoque Foto: Tomáš Andrejčák
Range Rover Evoque Range Rover Evoque

Druhá generácia Evoque ostala verná ikonickým líniám. V skutočnosti je ale nová od základu. Formát sa však menil nepatrne. Land Rover nechcel experimentovať. Najväčšou zmenou je tak predĺženie rázvoru o 20 mm na konečných 2 681 mm. Dizajn nezaprie inšpiráciu väčším Velarom. Interiér prináša viac miesta cestujúcim na zadných sedadlách. Prístrojový panel tvorí 12,3-palcový virtuálny kokpit, ktorý dopĺňajú dve 10-palcové dotykové obrazovky rozhrania Touch Pro Duo. Najväčšou vychytávkou je systém ClearSight Groun View, teda virtuálne zobrazenie priestoru pod vozidlom pomocou troch kamier. Pod kapotou sa objavujú tri naftové a tri benzínové preplňované dvojlitrové 4-valce Ingenium. Naftové verzie nesú označenie D150 (110 kW), D180 (132 kW) a D210 (176 kW). Benzínové majú kódy P200 (147), P250 (183) a P300 (221 kW). Vždy v spojení s 9-stupňovou automatickou prevodovkou ZF. Výnimkou je len základný diesel D150, ktorý je spriahnutý so 6-stupňovým manuálom a predným náhonom. Ostatné verzie majú v sérii permanentnú štvorkolku.

Rolls-Royce Cullinan

Rolls-Royce Cullinan Foto: Tomáš Andrejčák
Rolls-Royce Cullinan Rolls-Royce Cullinan

Prvé SUV značky je doslova monumentálne. Obrovskej maske sekundujú mohutné proporcie. Na dĺžku meria Cullinan 5 341, na šírku 2 164 a na výšku 1 835 mm. Rázvor náprav je dlhý 3 295 mm. Napriek novej hliníkovej konštrukcii vozidla sa hmotnosť vyšplhala na 2 660 kilogramov. Vďaka úctyhodným rozmerom a piatym dverám možno dokonca po prvý raz hovoriť o Rolls-Royce aj ako o praktickom aute. Batožinový priestor má totiž objem od 560 do 600 litrov. Od kabíny je oddelený zvukotesným sklom. Okrem toho zvládne odviezť predmety dlhé až 2 245 mm. K dispozícii bude aj luxusné štvormiestne usporiadanie Individual Seats poskytujúce maximálne pohodlie dvom zadným cestujúcim. V priestore medzi sedadlami nájdu chladničku a poháre na šampanské. Nastupovanie uľahčujú protichodné elektrické dvere. O pohon sa stará ikonický , dvakrát preplňovaný 12-valec s objemom 6,75 litra (420 kW), spojený s 8-stupňovým automatom. A ide tiež o prvý Rolls-Royce s pohonom oboch náprav.

Suzuki Jimny

Suzuki Jimny Foto: Tomáš Andrejčák
Suzuki Jimny Suzuki Jimny

Na novú generáciu najmenšieho off-roadu planéty sme čakali dvadsať rokov. Dobrou správou je, že si zachovala pôvodnú drsnú DNA. Jimny má opäť rámový podvozok, dve tuhé nápravy, pripájateľný pohon predných kolies a neodmysliteľnú redukčnú prevodovku. Rázvor náprav 2 250 mm ostal zachovaný. Na dĺžke 3 650 mm však pribudlo desať centimetrov a na tej svetlej (210 mm) ďalších 20. Dizajn ostáva verný kubistickým tvarom, ale je predsa len úhľadnejší. Jimny sa navyše vracia ku kruhovým reflektorom. V kufri je skromných 85 litrov, ale po sklopení operadiel dokážete odviezť aspoň slušných 377 litrov, čo je o 53 viac ako v minulosti. Kabína je komfortnejšia a prináša 7-palcové dotykové rozhranie či kompatibilitu so smartfónmi. Prekvapením sú asistenčné systémy ako autonómne brzdy, monitorovanie jazdných prúdov, čítačka značiek či automatické prepínanie diaľkových svetiel. Pôvodný 4-valec 1,3 VVT nahradilo Jimny väčším s objemom 1,5 litra (77 kW) v kombinácii s 5-stupňovým manuálom alebo 4-stupňovým automatom. Systém 4×4 ponúka tri režimy – 2WD (2H), 4WD (4H) a redukovaný 4WD Low (4L). V teréne bude teda Jimny opäť ako doma.

Škoda Scala

Škoda Scala Foto: Tomáš Andrejčák
Škoda Scala Škoda Scala

Novinka z Mladej Boleslavi je prvým plnohodnotným hatchbackom značky v nižšej strednej triede. Octavia túto možnosť nikdy nedostala. Rozmermi dokonca prerastá Golf. Scala je dlhá 4 362, široká 1 793 a vysoká 1 471 mm. Postavená je na maximalizovanej platforme MQB A0, ktorú používa VW Polo či Seat Arona. Prináša nový dizajnový štýl, nápis Škoda na zadnom veku namiesto loga, a v sérii asistent pre udržiavanie v jazdnom prúde autonómne brzdy a sériové stretávacie LED svetlá.. Nový interiér môže byť vybavený 10,25-palcovým digitálnym prístrojovým panelom a multimediálnou voľne stojacou obrazovkou s uhlopriečkou až 9,2-palca. Scala je prvou Škodou s on-line pripojením na internet. Kufor ponúka rekordných 476 litrov. Ponuka motorov štartuje 3-valcami 1,0 TSI (70, 85 kW). Slabší je spojený s 5-stupňovým manuálom, silnejší so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Vrcholom benzínovej ponuky je 4-valec 1,5 TSI (110 kW) s oboma druhmi prevodoviek. Kombinovať ich možno aj s naftovým 4-valcom 1,6 TDI (85 kW, 200 Nm).

Škoda Kamiq

Škoda Kamiq Foto: Tomáš Andrejčák
Škoda Kamiq Škoda Kamiq

Mestské SUV Kamiq sa postaví pod Kodiaq aj Karoq. So Seatom Arona či Volkswagenom T-Cross si ho však nemýľte. Je výrazne väčšie. Jeho základom je „maximalizovaná" platforma MQB A0, ktorú využíva nová Škoda Scala. Kamiq má na dĺžku 4 241 mm, na šírku 1 793 a na výšku 1 531 mm. Je teda o 120 mm kratší, ale zároveň o 60 mm vyšší. Svoj podiel má na tom zväčšená svetlá výška na 182 mm. Tak ako ostatné SUV Škody má rozdelené predné svetlá. Tie smerové dostali signálu funkciu. Interiér je kompletne prevzatý zo Scaly. Platí to o sedadlách aj o palubnej doske. V najvyššej úrovni bude Kamiq disponovať 10,25-palcovým virtuálnym kokpitom a 9,2-palcovou dotykovou obrazovkou. Pripojenie na internet umožňuje vzdialený prístup a kontrolu. Do kufra naložíte 400 litrov batožín. V sérii má Kamiq systém udržiavania v jazdnom prúde aj autonómne brzdy s detekciou chodcov. Ponuka štartuje 3-valcami 1,0 TSI (70, 85 kW). Vrcholom benzínovej ponuky je 4-valec 1,5 TSI (110 kW). Naftu zastúpi 4-valec 1,6 TDI (85 kW). K dispozícii budú 7-stupňové prevodovky DSG. Pohon 4×4 však nečakajte. Kamiq bude typickým mestským SUV.

Toyota Corolla

Toyota Corolla Foto: Tomáš Andrejčák
Toyota Corolla Toyota Corolla

Nová Corolla zastúpi aj pôvodný Auris. Na trh prichádza ako hatchback, sedan aj kombi súčasne. Všetky verzie stoja na novej platforme TNGA, ktorá prináša Corolle nižšiu hmotnosť a tiež nezávislé zavesenie zadných kolies. Kým kompaktný hatchback má na dĺžku 4 370 mm, sedan je dlhý 4 630 a kombi až 4 650 mm. Rozdiel je aj v rázvore. Hatchback má nápravy vzdialené 2 640 mm a zvyšné dve verzie 2 700 mm, teda o 60 mm viac. To sa prejavuje na priestore pre cestujúcich a tiež na veľkosti kufra. Hatchback zvládne v základe 361 litrov, sedan 471 a kombi 596 litrov. Palubnú doska obsahuje prístrojový panel so 7-palcovým displejom. V centre sa nachádza voľne stojaca 8-palcová dotyková obrazovka rozhrania Toyota Touch II. Novinkou je head-up displej. Balík asistenčných systémov Toyota Safety Sense bude v sérii. Pod kapotou končí diesel, namiesto neho prichádza Corolla s dvoma hybridnými verziami. So slabšou sústavou 1,8 Hybrid (90 kW) a výkonnejšou 2,0 Hybrid (132 kW). Okrem toho ostávajú v ponuke motory 1,2 Turbo (85 kW a atmosférický 1,6 Valvematic (97 kW). Na výber je aj kontinuálna prevodovka Multidrive S.

Toyota Camry

Toyota Camry Foto: Tomáš Andrejčák
Toyota Camry Toyota Camry

Veľký americký sedan sa vracia do Európy po štrnástich rokoch. V ponuke zastúpi starý Avensis. Ponúkne oveľa viac. Má totiž základy Lexusu ES, čo znamená aj väčšie rozmery. Camry, postavená na platforme GA-K, má na dĺžku 4 885, na šírku 1 840 a na výšku 1 445 mm. To znamená, že v porovnaní s Avensisom je o 175 mm dlhšia a o 30 širšia. Na rázvore 2 825 mm ich pribudlo 125. Európanov by mohla zlákať aj úrovňou komfortu, ktorý zodpovedá americkým nárokom. Kabína ponúkne prémiové spracovanie a materiály. Palubná doska obsahuje 8-palcový displej rozhrania Toyota Touch 2. Infotainment dopĺňa ďalší 7-palcový TFT displej v prístrojovom paneli a navyše 10-palcový head-up displej. Pod zadným vekom je slušných 528 litrov pre batožinu. Balík asistenčných systémov Toyota Safety Sense zahŕňa autonómne brzdy, adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom prúde, monitoring priestoru za vozidlom aj automatické LED svetlá. Pohon predných kolies zabezpečí výlučne hybridná sústava s 2,5-litrovým 4-valcom s výkonom160 kW.

VW T-Cross

VW T-Cross Foto: Tomáš Andrejčák
VW T-Cross VW T-Cross

Nový T-Cross bude najmenším SUV značky. Stojí na základoch MQB A0, podobne ako nové Polo. Na dĺžku meria 4 110 a na výšku 1 558. V porovnaní s Polom je teda T-Cross o 54 mm dlhší a až o 112 mm vyšší. Zároveň je o 120 mm kratší, ako väčší T-Roc. Rázvor náprav 2 560 mm ladí s Polom aj s Aronou. Prednou maskou odkazuje na T-Roc. Robustné tvary umocňuje širokým C stĺpikom. Novinkou zadnej časti je prepojenie reflektorov svetelnou lištou. Oživiť vzhľad budú môcť majitelia balíkmi Design Pack a R-Line. Kabína vychádza z Pola, je však podstatne priestrannejšia. Posádka sedí asi o 100 mm vyššie. Posuvné zadné delené sedadlá v rozsahu 140 mm umožňujú variovať veľkosť kufra od 385 do 455 litrov. Za príplatok dostanete 10,3-palcový virtuálny kokpit a 8-palcový displej multimédií. Pod kapotou je základom 3-valec 1,0 TSI (70,85 kW). Vrchol predstavuje 4-valec 1,5 TSI Evo (110 kW). V ponuke je jediný diesel 1,6 TDI (70 kW). Najslabšie motory dostanú 5-stupňové prevodovky. Pre výkonnejšie je k dispozícii 7-stupňová prevodovka DSG. Vo všetkých prípadoch sú poháňané len predné kolesá.

VW Passat

VW Passat Foto: Tomáš Andrejčák
VW Passat VW Passat
Dlhoočakávaná inovácia Passatu je tu. Navonok sa toho až tak veľa nezmenilo, mierne prepracované sú len nárazníky a grafika svetiel, či nápis Passat namiesto loga.bestseller strednej triedy však prešiel digitálnou revolúciou. Dostal napríklad matricové svetlá Matrix LED s 22 diódami. Infotainment zas využíva tretiu generáciu multimediálneho systému MIB3 s pripojením na internet, umelou inteligenciou a hlasovým ovládaním. Centrálna obrazovka môže mať až deväť palcov. K tomu Passat pridáva 11,7-palcový virtuálny kokpit Active Info Display. Asistenčné systémy dosiahli úroveň SAE 2, čo umožňuje čiastočne autonómnu jazdu do rýchlosti až 210 km/h. Tá zahŕňa udržiavanie v jazdnom prúde či automatickú zmenu jazdného prúdu. Zážihové 4-valce 1,5 TSI (110 kW), 2,0 TSI (140 kW, 200 kW) dopĺňajú diesely 1,6 TDI (88 kW), 2,0 TDI (140 kW) a 2,0 BiTDI (176 kW). Kombinované sú s manuálnymi, alebo so 7-stupňovými dvojspojkovými prevodovkami DSG. K tomu musíme pripočítať verzie s pohonom 4Motion. Chýbať nebude ani plug-in hybrid GTE (160 kW), ktorý kombinuje motor 1,4 TSI a elektromotor. Zväčšená kapacita akumulátorov na 13 kWh predĺžila dojazd v režime EV z 50 na 70 km.

VIDEO: Pozrite si slovenské výstavné novinky aj vo videu TV Pravda.

Video

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #autosalón Bratislava 2019
Články podľa značiek