Aston Martin Superleggera Volante: Super GT prišlo o strechu. Nie o dynamiku

Úžasný kabriolet vychádza z luxusného GT DBS Superleggera. Na stovku zrýchľuje za 3,6 sekundy. Napokon, pod kapotou pracuje preplňovaný 12-valec s výkonom 526 kW! Nové Volante je tak najsilnejším otvoreným modelom z Gaydonu.

13.05.2019 06:00
debata
Ani nový kabriolet DBS Superleggera Volante... Foto: Aston Martin
Aston Martin DBS Superleggera Volante - 2019 Ani nový kabriolet DBS Superleggera Volante nezakrýva svoju silu. Obrovská predná maska aj veľké otvory v nárazníku naznačujú schopnosti tohto aristokratického plnokrvníka.

Vlani doplnil britský Aston Martin rad DBS o ultimatívne GT s prívlastkom Superleggera. Zaútočil ním priamo na Fearrai 812 Superfast. A to s aristokratickou eleganciou, ktorá je pre produkty z Gaydonu typická. Čakalo sa už len na kabriolet. A ten sa predstavil na autosalóne v New Yorku. Nové DBS Superleggera Volante dostalo plátennú strechu. Ale nie obyčajnú. Tvorí ju až osem vrstiev izolačných materiálov. Je to vraj najtichšia strecha na svete. A tiež pekelne rýchla. Jej vysúvanie trvá len 14 sekúnd a zasúvanie iba o dve sekundy dlhšie.

Zákazníci majú na výber osem farieb plátna vrátane exkluzívnych odtieňov Bordeaux Red, Atlantic Blue a Titan Grey. Voliť je možné dokonca aj šesť farieb stropu, teda vnútornej vrstvy strechy. Novinkou sú karbónové obklady rámu čelného okna, ale aj na miestach, ktoré boli doteraz čalúnené kožou. Pre kabriolet je to výhoda, pretože so stiahnutou strechou sa do interiéru dostáva množstvo prachu. Aston Martin je pyšný na siluetu strechy, ktorá je rovnako elegantná ako pri kupé. Samozrejme, kompromisy sa robiť museli. Volante prišlo napríklad o zadné stĺpiky Aeroblade.

Aj s plátennou strechou, ktorá potrebuje na... Foto: Aston Martin
Aston Martin DBS Superleggera Volante - 2019 Aj s plátennou strechou, ktorá potrebuje na vysunutie len 14 sekúnd, pôsobí DBS Volante rovnako elegantne ako kupé. Mimochodom, strecha má až osem vrstiev, čo zaručuje dokonalú izoláciu a mimoriadny akustický komfort.

Aj tak sa v aerodynamickom tuneli podaril Aston Martinu priam husársky kúsok. Pri maximálnej rýchlosti generuje karoséria 177 kg prítlaku, čo je len o tri kilogramy menej ako pri kupé. Je to zásluhou predného rozdeľovača, ktorý rozvádza chladiaci vzduch k motoru a brzdám tak, aby znižoval vztlak pod vozidlom, ale aj zadného dvojitého difúzora. Pomoc aerodynamiky Volante naozaj potrebuje. Veď jeho srdcom je ikonický dvakrát preplňovaný 12-valec s objemom 5,2 litra. Poskytuje famóznych 526 kW a rovných 900 Nm krútiaceho momentu.

Interiér je plný kože a najmä karbónu, ktorého... Foto: Aston Martin
Aston Martin DBS Superleggera Volante - 2019 Interiér je plný kože a najmä karbónu, ktorého je tu viac ako pri kupé. Za príplatok ho dostanete aj na ráme čelného okna.

Táto nádielka putuje cez karbónový kardan k 8-stupňovej automatickej prevodovke ZF so skrátenými prevodmi, umiestnenej pri zadnej náprave (Transaxle) a následne k zadným kolesám cez mechanický samosvorný diferenciál. S pomocou trakčnej elektroniky zrýchľuje DBS Superleggera na stovku za 3,6 sekundy, len o dve desatinky dlhšie ako kupé. Maximálna rýchlosť 340 km/h ostala bez zmien. Posádka bude vnímať silu motora nielen prítlakom do karbónových sedadiel, ale aj ušami. Máloktorá automobilka si totiž tak zakladá na akustike.

Srdcom aristokratického Volante je ikonický... Foto: Aston Martin
Aston Martin DBS Superleggera Volante - 2019 Srdcom aristokratického Volante je ikonický dvakrát preplňovaný 12-valec s objemom 5,2 litra. Poskytuje famóznych 526 kW a rovných 900 Nm krútiaceho momentu. Tie posiela výlučne k zadným kolesám.

„Neexistuje nič, čo by sa vyrovnalo revu vidlicového 12-valca Aston Martinu, verím, že DBS Superleggera Volante poskytne jeden z najúžasnejších zmyslových zážitkov v automobilovom svete,“ povedal na konto novinky Andy Palmer, šéf automobilky. Každý jazdný režim pritom ponúka vlastný akustický prejav. V móde GT sa agregát chová kultivovane, kým v módoch Sport a Sport Plus nechá DBS Volante naplno vyznieť burácajúcu akustickú kulisu. K dispozícii je aj diskrétny režim „quiet start“, teda tichý štart, aby ste nerušili okolie, ak je to nevhodné.

Za túto vzrušujúcu „hračku“ si Aston Martin bude od svojich zákazníkov pýtať 295 500 eur, teda o 20 500 eur viac ako za kupé. Prvé dodávky odštartujú na jeseň.
Aston Martin DBS Superleggera Volante - 2019
Aston Martin DBS Superleggera Volante - 2019
+8Aston Martin DBS Superleggera Volante - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Aston Martin #Aston Martin DBS Superleggera #autosalón New York 2019 #Aston Martin DBS
Články podľa značiek