Renault EZ-Flex: Elektrická mikrododávka očarí hravosťou aj priestorom

Na dĺžku má tento koncept menej ako Renault Clio. Napriek tomu odvezie tri kubické metre nákladu. A bez gramu emisií.

14.05.2019 12:00
debata (1)
Sympatická mikrododávka meria na dĺžku len 3... Foto: Renault
Renault EZ-Flex Concept - 2019 Sympatická mikrododávka meria na dĺžku len 3 860 mm. Poháňa ju elektromotor napájaný z podlahových akumulátorov.

Renault je v oblasti elektromobilov ako doma. Nielen vďaka populárnym modelom Twizy a Zoe, ale aj vďaka elektrifikovanému Kangoo Z.E., ktoré je vôbec najpredávanejšou elektrickou dodávkou v Európe. A práve v tejto oblasti má Renault ďalšie plány. Veď do roku 2030 má až 60 % svetovej populácie žiť v mestách, čo si vyžiada radikálne zmeny nielen v osobnej doprave, ale aj v doručovaní tovaru. Klasické dodávky so spaľovacími motormi nebudú mať šancu. Z hľadiska ekológie aj rozmerov. Koncept EZ-Flex ukazuje, ako by taká mestská dodávka budúcnosti mohla vyzerať. Pritom nehovoríme o časoch príliš vzdialených. EZ-Flex je plne funkčný už dnes a jeho výrobe prakticky nič nebráni.

Interiér je zariadený jednoducho, ale účelne.... Foto: Renault
Renault EZ-Flex Concept - 2019 Interiér je zariadený jednoducho, ale účelne. Umožňuje jednoduchý prístup do kabíny a pokročilú konektivitu.

Šokuje najmä pomerom medzi vonkajšími rozmermi a kapacitou nákladného priestoru. Posúďte sami. Štúdia je dlhá len 3 860 mm, teda kratšia ako súčasné Clio, na šírku má 1 650 a na výšku až 1 880 mm. Pritom do svojich útrob dokáže naložiť neuveriteľné tri kubické metre nákladu. Kompaktný elektrický pohon je teda pre úžitkové autá ako stvorený. Technika totiž uvoľňuje priestor tovaru či posádke. O schopnostiach pohybovať sa v preplnených mestách a úzkych uličkách niet najmenších pochybností. Polomer zatáčania len 4,5 metra zároveň znamená jednoduché parkovanie na bežných parkovacích miestach, čo je inak slabou stránkou súčasných dodávok.

Zadná úžitková časť má objem až troch kubických... Foto: Renault
Renault EZ-Flex Concept - 2019 Zadná úžitková časť má objem až troch kubických metrov. Nakladacia hrana je vo výške len 760 mm.
Kabína je zariadená jednoducho, ale funkčne a moderne. Rozhranie s veľkým centrálnym displejom umožňuje rozsiahlu konektivitu, využívanie on-line aplikácií či zdieľanie. Vnútorný priestor je navrhnutý tak, aby sa EZ-Flex prispôsobilo najrôznejším potrebám. Nakladanie či vykladanie je mimoriadne jednoduché vďaka nakladacej hrane vo výške len 760 mm a širokému zadnému veku. Batérie neznámej kapacity zabezpečujú dojazd do vzdialenosti približne 150 km. To je vraj dostatočné, keďže vozidlá tohto typu najazdia denne v centrách miest len okolo 50 kilometrov. Ak by aj nie, Renault je pripravený na ďalšie alternatívy. Spúšťa totiž skúšobnú prevádzku desiatich prototypov v reálnych podmienkach. Všetky testovacie vozidlá budú vybavené senzormi a softvérom, ktorý bude v reálnom čase alebo raz denne odosielať automobilke všetky dáta o prevádzke. Napríklad geolokačné alebo o počte najazdených kilometrov, množstve zastávok a doručeného tovaru, priemernej rýchlosti a podobne. Následná analýza umožní Renaultu urobiť potrebné úpravy. Táto flexibilná metóda je podľa automobilky príbuzná praktikám, ktoré sa využívajú napríklad v odvetví počítačových hier. Zdá sa teda, že EZ-Flex čaká sľubná kariéra a to už v blízkej budúcnosti. Najmä ak sa centrá miest celkom zatvoria pre úžitkové autá so spaľovacími motormi.
Renault EZ-Flex Concept - 2019
Renault EZ-Flex Concept - 2019
+4Renault EZ-Flex Concept - 2019

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Renault ZE-Flex
Články podľa značiek