Hyundai Ioniq definoval kórejskú značku ako významného hráča na trhu s hybridmi a elektromobilmi. Ako jeden z mála výrobcov ponúkol zákazníkom tri alternatívy elektrifikácie. Najprv prišiel na trh tradičný hybrid, ktorý nasledovali plug-in hybrid a čistý elektromobil Ioniq Electric.
V súčasnosti má Hyundai už v ponuke aj dve verzie elektromobilu Kona a sesterská Kia ponúka tri varianty modelu Niro a elektrickú verziu Soulu s názvom eSoul. Aby Ioniq za koncernovými príbuznými nezaostával, dostane facelift. Ten sa dotkne vonkajšieho aj vnútorného vzhľadu, no hlavne zlepší techniku pod kapotou.
V prípade elektrického variantu je najpodstatnejšou zmenou väčšia batéria. Pôvodnú 28-kilowatthodinovú nahradí väčšia s kapacitou 38,3 kWh. Podľa cyklu WLTP by sa mal dojazd pohybovať okolo 293 kilometrov, čo je zlepšenie o 36 %. Elektromotor má výkon 100 kW (136 k) a krútiaci moment 295 Nm. Palubná nabíjačka bude mať po novom výkon 7,2 kW, čo je oproti súčasnej zvýšenie výkonu o 0,6 kW. Na nabíjacej stanici s výkonom 100 kW sa akumulátor nabije na 80 % kapacity za 54 minút.
Hybrid a dobíjateľný hybrid nepodstúpili úpravy pohonných jednotiek. Stále tak platí systémový výkon 103 kW (141 k) a krútiaci moment 265 Nm. Plug-in hybrid prejde podľa meracieho cyklu WLTP čisto na elektrinu 50 kilometrov. Modernizácia však zlepší rekuperovanie energie a nový jazdný režim zníži spotrebu paliva.
Režim nazvaný Eco-Driving Assist System (Eco DAS) v sebe zahŕňa režim plachtenia šesťstupňovej dvojspojkovej prevodovky, využitie údajov o trase z navigácie a prediktívny systém, ktorý zohľadňuje stúpanie a klesanie na trase, čím optimalizuje využitie energie v akumulátore. Vodič si navyše bude môcť zvoliť intenzitu rekuperácie energie.
Z hľadiska exteriéru došlo k zmene vo všetkých verziách. Hybridy dostali prepracovanú masku chladiča a elektromobil nový dizajn zaslepenej masky. Nové sú aj predné a zadné LED svetlá a lišty na prednom a zadnom nárazníku. Zboku vzhľad vylepšia nové šestnásťpalcové disky kolies Ioniqu Electric a pätnásťpalcové alebo sedemnásťpalcové disky hybridných variantov. Po novom bude na výber deväť lakov karosérie.
V interiéri hybridov budú na výber tri farebné prevedenia koženého čalúnenia. Elektromobil dostane vlastný špecifický dizajn nazvaný Electric Shadow. Vnútrajšku bude naďalej dominovať dotyková obrazovka, no jej uhlopriečka sa zväčší na 10,25 palca. Atmosféru v kabíne bude dotvárať ambientné osvetlenie. Do výbavy pribudne aj možnosť ovládať auto na diaľku cez mobilnú aplikáciu Blue Link a služba eCall, ktorá automaticky privolá pomoc v prípade nehody.