Audi A4/S4: Facelift a špičkové V6 TDI pre ostrú verziu

17.05.2019 12:00

Po štyroch rokoch inovuje Audi svoj kľúčový model strednej triedy. Dizajnové retuše sprevádza výkonný infotainment a najmä nové motory s mildhybridným systémom. Vrcholové S4 disponuje dokonca naftovým 6-valcom s elektrickým kompresorom. A nechýba ani A4 Allroad.

Audi A4 dostalo po modernizácii širšiu, ale o...
Audi A4 dostalo po modernizácii širšiu, ale o čosi nižšiu prednú masku. Nové sú tiež LED svetlá, najmä tie s technológiou Matrix LED. Autor: Audi

Audi A4 je srdcom ponuky ingolstadtskej automobilky. Platí to už roky a nič na tom sa nemá zmeniť ani do budúcnosti. Audi nenecháva nič na náhodu, a tak už po štyroch rokoch od uvedenia súčasnej generácie pristúpilo k modernizácii. Posledné čiastkové zmeny pritom prebehli len vlani. Teraz však došlo k hĺbkovej revízii, najmä techniky pod kapotou, ktorá bez výnimky spĺňa najnovšiu emisnú normu Euro 6d-Temp, platnú od septembra tohto roka. No zmeny sú zjavné už na prvý pohľad. Maska Sigleframe je širšia a nižšia. Po jej stranách sú nové reflektory. Už v základe s diódovou technikou. Dopriať si však môžete aj špičkové svetlá Matrix LED. Grafikou sa odvolávajú na väčší model A6, čo platí aj o zadných svetlách.

Zboku zaujme Audi A4 novými horizontálnymi prelismi na blatníkoch, ktoré podporujú svalnatý zjav a odkazujú na legendárny pohon Quattro. K dispozícii bude paket S line, ktorý dodá A4 športovejší vzhľad. Dostupný bude nielen pre sedan, ale aj kombi Avant. Novinkou v palete dvanástich lakov karosérie je sivý odtieň Terra. Samozrejme, v modelovom rade nebude chýbať ani ostré Audi S4 a „dobrodružný“ Allroad, odvodený od verzie Avant, so svetlou výškou zväčšenou o 35 mm, s neprehliadnu­teľnou plastovou ochranou podvozka a tiež väčšími kolesami. Pochváliť sa môže aj väčším rozchodom kolies – vpredu o šesť a vzadu až o 11 milimetrov.

Novinkou profilu sú prelisy na blatníkoch,...
Novinkou profilu sú prelisy na blatníkoch, ktoré umocňujú svalnatý dojem. Autor: Audi

V kabíne sa Audi zameralo najmä na infotainment, ktorý vychádza z najnovšej architektúry MIB 3 s vysokým výpočtovým výkonom. Rozhranie MMI využíva 10,1-palcový dotykový displej s akustickou reakciou. Nahrádza aj pôvodné ovládanie pomocou otočného kontrollera a touchpadu, ktorý sa nachádzal na stredovom tuneli. Použitie uľahčuje vyspelé hlasové ovládanie. Navigácia je intuitívnejšia ako doteraz. Portfólio služieb Audi connect a Audi connect plus zahŕňa celý rad nových funkcií vrátane vzájomnej komunikácie medzi vozidlami a dokonca infraštruktúrou Car-to-X. To prináša napríklad odporúčanie optimálnej rýchlosti jazdy tak, aby ste na nasledujúcej križovatke „chytili“ zelenú bez nutnosti zastavenia.

Chýbať nebude ani verzia Allroad so svetlou...
Chýbať nebude ani verzia Allroad so svetlou výškou zväčšenou o 34 mm a bohatou platovou ochranou podvozka. Autor: Audi

Aplikácia myAudi zas umožňuje diaľkové spojenie s vozidlom prostredníctvom smartfónu, ale aj aktívne ovládanie niektorých funkcií, napríklad štartovania alebo odomykania. Z „mobilu“ sa tak môže stať váš kľúč. Prostredníctvom smartfónu sa dajú dokonca rozšíriť funkcie infotainmentu o tri moduly. Napríklad digitálne rádio DAB+ alebo MMI plus. Audi umožňuje tieto platené služby vyskúšať mesiac zdarma. Zmenám sa nevyhol ani prístrojový panel. V ponuke sú až tri varianty – dve čiastočne analógové verzie a jedna digitálna s 12,3-palcovým displejom s možnosťou troch grafických módov. Asistenčné systémy sú teraz rozdelené do balíkov Tour, City a Park. Už základný Tour obsahuje napríklad adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go.

Interiér dostal novú generáciu infotainmentu...
Interiér dostal novú generáciu infotainmentu MMI s 10,1-palcovým dotykovým displejom. Otočný ovládač na stredovej konzole je minulosťou. K dispozícii je aj virtuálny kokpit s 12,3-palcovou obrazovkou. Autor: Audi

Pod kapotou s odohrala malá revolúcia. Väčšina motorov dostala totiž mildhybridný systém. Ponuka štartuje dvojlitrovými 4-valcami 30 TDI (100 kW, 320 Nm), 35 TDI (120 kW, 380 Nm), vybavenými reverzibilným alternátorom MHEV. Platí to aj o benzínových verziách s dvojlitrovými 4-valcami pre 35 TFSI (110 kW, 270 Nm), 40 TFSI (140 kW, 320 Nm) a 45 TFSI (180 kW, 370 Nm). Najvýkonnejší naftový 4-valec 40 TDI (140 kW, 400 Nm) a trojlitrový naftový 6-valec pre 45 TDI (170 kW, 500 Nm) sa zatiaľ zaobídu bez elektrifikácie. K dispozícii sú 6-stupňové manuálne, 7-stupňové dvojspojkové prevodovky S tronic a klasický 8-stupňový automat Tiptronic s hydrodynamickým meničom. Dopriať si môžete aj pohon oboch náprav Quattro, prípadne príplatkový športový diferenciál. Na výber sú tiež tri druhy podvozka. Okrem štandardného aj komfortný s adaptívnymi tlmičmi a svetlou výškou zníženou o 10 mm, prípadne dva športové podvozky, znížené o 23 mm s adaptívnymi tlmičmi alebo bez nich.

Športový derivát S4 má pod kapotou úžasný...
Športový derivát S4 má pod kapotou úžasný 6-valcový diesel 3,0 TDI vybavený turbodúchadlom, elektrickým kompresorom aj mildhybridnou sústavou. Ponúka 255 kW a krútiaci moment 700 Nm. Sedan a kombi Avant s ním na stovku šprintujú pod päť sekúnd. Autor: Audi

Najväčšou bombou je však vrcholová verzia Audi S4. Ako už ingolstadtská automobilka avizovala, prednosť dostala v tomto prípade nafta, hoci za Atlantikom bude pod kapotou naďalej pracovať benzínový 6-valec 3,0 TFSI (260 kW, 500 Nm). Nie je to prekvapujúce. Podobnú stratégiu už Audi zvolilo pri ostrých derivátoch SQ5, S6 a S7. A je sa na čo tešiť. Srdcom S4 je totiž úžasný 6-valec 3,0 TDI, vybavený klasickým turbodúchadlom a navyše elektrickým kompresorom napojeným na 48 V okruh. Vďaka tomu sa podarilo technikom vyžmýkať z motora 255 kW a krútiaci moment 700 Nm. Výhodou elektrického kompresora, ktorý dosiahne 65 000 otáčok za minútu len za 250 milisekúnd, je schopnosť potlačenia akejkoľvek „turbodiery“.

K tomu pridáva S4 mildhybridný systém, opäť využívajúci 48 V sústavu. Tvorí ho reverzibilný alternátor s výkonom osem kilowattov, ktorý je s motorom spojený remeňom. Dokáže nielen rekuperovať brzdnú energiu, ale poskytnúť dodatočný výkon. Celý systém využíva malý li-ion akumulátor s kapacitou 0,5 kWh, ktorý je umiestnený pod podlahou batožinového priestoru. S takouto výzbrojou dokáže S4 a S4 Avant šprintovať na rýchlosť 100 km/h za 4,8 sekundy. To je len o desatinku horší výsledok v porovnaní s americkým benzínovým Audi S4, no zároveň o dve desatinky lepší ako keď S4 postavíme na štart s väčším Audi S6 a S7. Elektrifikácia má zároveň priniesť úsporu 0,4 litra nafty na 100 km. Ingolstadtské novinky sa dostanú k prvým zákazníkom na jeseň tohto roka.

Audi A4 -
		2019
Audi A4 -
		2019
+24Audi A4 -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Audi #facelift #Audi A4 #Audi A4 Allroad #Audi S4
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
15. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.366 €
8. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.350 €
1. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.351 €
24. 6. 2019zdraženie1.214 €zdraženie1.329 €
17. 6. 2019zlacnenie1.194 €zlacnenie1.324 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR