
Malosériový výrobca superšportov sa rozhodol, že v triede GT nenechá konkurencii voľný priestor. Do ringu nasadzuje svoj prvý Grand Tourer – auto schopné ponúknuť nielen výnimočné jazdné výkony, porovnateľné s radom Super Series, ale aj komfortné cestovanie, pokojne naprieč celým kontinentom. Nový McLaren s jednoduchým prívlastkom GT pritom ostáva verný filozofii britskej značky, takže na dnes známe GT sa vlastne ani príliš nepodobá. A ide ďalej než McLaren 570 GT, ktorý bol len o čosi praktickejším derivátom modelu 570S, teda nie GT v pravom zmysle slova.
Briti stvorili superľahké GT s centrálne uloženým motorom. Aby však ponúklo dostatok priestoru, ktorý sa v tejto triede očakáva, natiahli svoj celokarbónový skelet MonoCell II, tentoraz s prívlastok T (Touring) o poriadny kus. McLaren GT má tak na dĺžku až 4,7 metra, viac než akýkoľvek doterajší model značky, s výnimkou hyperšportu Speedtail. V zadnej časti pribudla nová horná štruktúra, ktorá umožnila vytvoriť batožinový priestor nad relatívne plochým motorom. Má sklenené, za príplatok elektricky ovládané veko a objem 420 litrov. Zmestia sa sem golfové bagy alebo dva páry lyží s dĺžkou až 185 cm. S čímsi ako zadnými sedadlami ale nerátajte.

Tam však GT nekončí. Ďalších 150 litrov úžitkového objemu nájdeme totiž pod prednou kapotou. A dvojčlenná posádka by sa nemala sťažovať ani na priestor v kabíne. Sú tu špeciálne navrhnuté komfortné, vyhrievané a elektricky ovládané sedadlá. Multimediálny systém definuje výrobca ako najmodernejší, aký kedy použil. Cez dotykovú obrazovku sa ovláda väčšina funkcií vrátane dvojzónovej klimatizácie. Nechýba navigácia s mapami Here, digitálne rádio DAB, dopravné informácie poskytované v reálnom čase či výkonná aparatúra Bowers & Wilkins s dvanástimi reproduktormi.

Všetko je zabalené do kože Nappa, prípadne Alcantary alebo premiérového kašmíru, ktorý bude dostupný koncom roka. Atmosféru dolaďuje ambientné podsvietenie či príplatková panoramatická strecha s elektrochromatickým sklom. Cez multifunkčný volant sa vodič pozerá na 12,3-palcovú obrazovku virtuálneho kokpitu s grafikou inšpirovanou letectvom. McLaren sľubuje aj lepší výhľad. Nielen dopredu, ale aj vzad, čomu napomáhajú presklené zadné stĺpiky. Vibrácie a hluk od pohonnej jednotky tlmia izolácie, ale aj úchyty motora, dvakrát „mäkšie“ ako pri McLarene 600 LT.

Úžasné pritom je, že hmotnosť toto auta je len 1 533 kg. Podľa McLarenu je to o 130 kg menej, ako má najbližší konkurent, a o stovky menej v porovnaní s bežnými modelmi tejto triedy. Ak si to dáme do súvislosti s dvakrát preplňovaným štvorlitrovým 8-valcom s kódovým označením M840TE, odvodeným z motora pre McLaren 720 S, čakajú majiteľov vskutku nezvyčajné zážitky. Agregát produkuje maximálnych 456 kW a medzi 5 500 a 6 500 otáčkami za minútu dodáva 630 Nm krútiaceho momentu. Viac ako 95 % maxima je však k dispozícii už od 3 000 do 7 250 otáčok. Energia putuje cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku SSG výlučne k zadným kolesám.

Aby bola novinka odolná proti nástrahám nekvalitných ciest, dokáže meniť svetlú výšku zo 110 na 130 mm, čo zodpovedá štandardom bežných sedanov. McLaren GT si už zákazníci môžu objednať. Prvé kusy k nim však dorazia až koncom roka. Britská automobilka si za ne bude účtovať od163 000 libier (187 750 eur). Nové GT však nebude posledným slovom McLarenu na túto tému. Šéf automobilky Mike Flewitt sa totiž na autosalóne v Ženeve vyjadril, že sa nebráni myšlienke plnohodnotného 2+2 miestneho modelu, ktorý by zaútočil napríklad na Ferrari 812 Superfast alebo na konkurentov zo Zuffenhausenu. Pravdepodobne s hybridným pohonom.
Nemusí to trvať dlho. McLaren je totiž v poslednom čase naozaj pri chuti. Len odvlani priviedol na svet odľahčené kupé 600LT, trojmiestny Speedtail a otvorené verzie 600 LT a 720S Spider.