VW bude elektrifikovať všetky motory. Začne Golfom

Mildhybridná technológia Volkswagenu so 48 V elektrickým okruhom sa predstaví v ôsmej generácii Golfu a postupne zamieri do ďalších modelov značky.

21.05.2019 16:00
debata (3)
Mildhybridný systém BELT  (Belt-integrated... Foto: Volkswagen
VW - mild-hybrid Mildhybridný systém BELT (Belt-integrated Starter Generator), napájaný 48 V okruhom, sa skladá z reverzibilného alternátora, prepojeného s kľukovým hriadeľom remeňom, a tiež z malej li-ion batérie.

Koncern VW už používa čiastočnú elektrifikáciu so 48 V elektrickým okruhom vo viacerých motoroch. Tie sú však určené zväčša luxusným modelom Audi a Porsche. Postupne však mildhybridná technológia, ktorú predstavil už vlani na konferencii o motoroch vo Viedni, začne masívne prenikať do masových modelov s troj- a so štvorvalcovými motormi. Asi neprekvapí, že svoju premiéru absolvuje v ôsmej generácii Golfu, ktorý sa predstaví ešte tento rok po elektrickom hatchbacku ID.3. Aj preto Volkswagen svoju úspornú technológiu, ktorá mu má pomôcť zvládnuť limity emisií CO2, opäť pripomína.

Prezradil, že mildhybridný systém budú mať všetky motory Golfu, aj keď nie hneď od začiatku. V prvej vlne ho dostanú benzínové 3-valce 1,0 TSI a 4-valce 1,5 TSI Evo, spárované so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Systém BELT (Belt-integrated Starter Generator), napájaný 48 V okruhom, sa skladá z reverzibilného alternátora, prepojeného s kľukovým hriadeľom remeňom, a tiež z malej li-ion batérie, umiestnenej pod sedadlom spolujazdca. Úlohou generátora bude rekuperovať časť brzdnej energie a ukladať ju do akumulátora. Táto bude využitá pri akcelerácii, ale tiež pre potreby štart-stop systému.

Rekuperáciou brzdnej energie a jej využitím pri... Foto: Volkswagen
VW - mild-hybrid Rekuperáciou brzdnej energie a jej využitím pri akcelerácii a častých štartoch motora má dôjsť k zníženiu spotreby paliva približne o 0,4 litra na 100 km.

Mildhybrid totiž počíta s častým plachtením, teda s jazdou s vypnutým spaľovacím motorom, keď bude auto maximálne využívať kinetickú energiu. Výkonný štartér-generátor, ktorý môže mať 8 až 10 kW, zároveň umožní veľmi rýchly, takmer nepozorovaný opätovný štart. Volkswagen tvrdí, že nová technológia ušetrí 0,4 litra paliva na 100 km. Možno sa to nezdá veľa, ale v dnešných časoch je každý „škrtnutý“ gram skleníkového CO2 cenený. Výhodou tohto systému zároveň je, že z hľadiska nákladov predstavuje ideálny kompromis a je ho možné spojiť s prakticky akýmkoľvek súčasným motorom.

Zdá sa teda, že so spaľovacími agregátmi sa tak skoro nerozlúčime, hoci Volkswagen štartuje aj veľkú elektrickú ofenzívu. Elektromobily budú však spočiatku len dopĺňať ponuku áut s klasickými motormi, spolu s hybridmi a zástrčkovými plug-in hybridmi. Koncern predpokladá, že v roku 2030 budú mať čisté elektromobily maximálny podiel 40 % na celkových registráciách nových áut.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #VW #mild-hybrid
Články podľa značiek