Druhá novodobá generácia Clubmanu zožala úspech. Zväčšenie celkových rozmerov na zákazníkov zabralo. Clubman už nebol o kompromisoch ako jeho predchodca, ale poskytol dostatok miesta posádke aj jej batožine. Minimálne na úrovni klasických predstaviteľov nižšej strednej triedy. Protismerné zadné dvere nahradil klasický pár a do kufra sa razom zmestilo 360 až 1 250 litrov. Ročne sa tak Mini mohlo v Európe tešiť z registrácií okolo 30 000 kusov. A hoci Clubman nestratil za ten čas nič zo svojej originality, automobilka mu naordinovala malú plastiku.
Najväčšou zmenou prednej časti je nová 6-uholníková maska, ktorá už nie je rozdelená horizontálnym pásom. Má jednoliaty vzhľad, ktorý podporuje chrómový lem vytvorený z jedného kusa materiálu. Nové sú aj svetlá so štandardnou LED technológiou. Za príplatok dodá Mini matricové diaľkové svetlá so štyrmi individuálne riadenými modulmi. Diódy si môžete dopriať aj pri nových hmlových svetlách. Pre zadné LED svetlá dodáva Mini, opäť za príplatok, grafiku v tvare britskej vlajky Union Jack.
Facelift prináša tri nové laky karosérie – červený Summer Red, zelený metalický British Racing Green alebo čierny Enigmatic Black. Strecha a zrkadlá môžu byť lakované v kontrastnej čiernej, bielej alebo striebornej farbe. Individualizáciu môže rozšíriť balík Piano Black Exterior s čiernymi lemami svetiel a mriežkou chladiča, ktoré sú štandardne chrómové. Paletu kolies tvoria štandardné 16– a 17-palcové disky. Vybrať si však môžete väčšie osemnástky či devätnástky vrátane dvojfarebných Multiray Spoke, British Spoke a JCW Cirtus Spoke.
Ešte športovejší vzhľad môže Clubman získať vďaka športovému podvozku, zníženému o 10 mm. Alternatívu k nemu tvorí adaptívny podvozok, ktorý v závislosti od nastaveného jazdného režimu Mini Driving Modes mení charakteristiku pruženia na komfortnú alebo športovú. Zo zmien v kabíne spomína Mini najmä individualizáciu prostredníctvom programu Mini Yours. Napríklad čierne kožené čalúnenie s grafikou britskej vlajky na opierkach hláv či ambientné podsvietenie alebo špeciálne čierne koberčeky a štítky Mini na oknách. Nové sú aj kožené čalúnenia Malt Brown, Indigo Blue a Satellite Gray.
Už v základe má Clubman infotainment so 6,5-palcovou dotykovou obrazovkou. Vrcholová verzia rozhrania Connected Navigation Plus disponuje 8,8-palcovou obrazovkou, dotykovým ovládačom Mini Touch a indukčným nabíjaním telefónov. Najväčšou novinkou je však pripojenie na internet, čo prináša nielen možnosť núdzového volania, ale aj poskytovanie dopravných informácií v reálnom čase, aktualizáciu máp a využívanie digitálnych služieb vrátane vzdialeného odomykania, zamykania, ovládania klimatizácie, svetiel, klaksónu či prístup k údajom palubného počítača.
Pod kapotou je na výber zo šiestich motorov – troch benzínových a troch naftových. Základ tvoria 3-valce. Benzín spaľujú verzie 1,5 TwinPower Turbo (75, 100 kW) pre verzie One a Cooper, a naftu zas motor s rovnakým objemom pre Clubmann One D (85 kW). Štvorvalce majú objem dva litre. Benzínový je určený pre Cooper S (141 W) a naftový (110, 140 kW) pre Cooper D a Cooper SD. Agregáty kombinuje Mini s manuálnymi, dvojspojkovými alebo 8-stupňovými automatickými prevodovkami Steptronic. Clubman Cooper S a Cooper SD môžu byť vybavené pohonom oboch náprav All4.
Vrchol však bude patriť úplnej novinke. Mini totiž po 3-dverovom hatchbacku a kabriolete rozširuje svoj rad John Cooper Works aj o Clubman JCW. A pôjde o poriadne žihadlo. Kým doterajšie ostré vezie Mini mali maximálných 170 kW, novinka „vyžmýka“ z dvojlitrového agregátu TwinPower Turbo, známeho napríklad z BMW X2 M35i, až 225 kW a 450 Nm krútiaceho momentu. To znamená, že Mini Clubman JCW bude vôbec najvýkonnejším Mini všetkých čias. Stovku zvládne za 4,9 sekundy a v rozlete ho pri rýchlosti 250 km/h zastaví až obmedzovač. Ten je v mini vôbec po prvýkrát.
Štandardom bude spojenie s upravenou 8-stupňovou automatickou prevodovkou aj pohonom oboch náprav All4 s mechanickým uzáverom predného diferenciálu. Clubman JCW musel tiež dostať dva samostatné chladiče, účinnejší ventilátor a ďalší chladič pre prevodovku. Osemnásťpalcové disky kolies ukrývajú brzdové kotúče s priemerom 360 mm vpredu a 330 mm vzadu. Adrenalínovú povahu zvýrazňujú agresívne nárazníky, dvojica chrómových koncoviek výfukov alebo aj príplatkové červené pruhy na karosérii, ktorým robia spoločnosť červené zrkadlá a červená strecha.