Renault Mégane dostane nový diesel. Má nezvyčajný objem

Už vlani predstavil Renault spolu s modernizáciou SUV Kadjar nový čistý diesel 1,7 Blue dCi, ktorý nahrádza starší 1,6 dCi. Teraz zamieri aj pod kapotu Mégane. Spotrebovať s ním má len 4,7 litra nafty na 100 km. Noviniek je však viac.

23.05.2019 16:00
debata
Nový diesel 1,7 dCi nahrádza po dlhšej pauze... Foto: Renault
Renault - motor 1,7 Blue dCi Nový diesel 1,7 dCi nahrádza po dlhšej pauze starší diesel 1,6 dCi. Z dnes pomerne nezvyčajného objemu, ktorý ladí skôr s osemdesiatymi a deväťdesiatymi rokmi, dáva za pomoci jediného turbodúchadla 110 kW a 340 Nm krútiaceho momentu.

Renault bol vlani nútený poriadne „prekopať“ ponuku motorov. Napokon ako väčšina výrobcov. Za všetkým stál nový homologizačný cyklus WLTP a nástup prísnejšej emisnej normy Euro 6d-TEMP, ktorá vstúpi do platnosti v septembri tohto roka. Z portfólia agregátov tak vypadlo množstvo jednotiek, ktoré Renault buď nestihol homologizovať alebo pripravoval ich nástupcov. Týkalo sa to aj Mégane a jeho dieselových verzií, kde sa z cenníkov stratil agregát 1,6 dCi. V ponuke tak zostal len modernizovaný menší naftový motor 1,5 Blue dCi. Už v septembri však spolu s aktualizovaným SUV Kadjar predstavil Renault nástupcu staršieho motora. A ako je dnes zvykom, namiesto dowsizingu, ktorý sa ukázal vhodný skôr pre laboratórium ako reálne cesty, išiel cestou upsizingu.

Renault Mégane 1,7 Blue dCi v kombinácii so... Foto: Renault
Renault Mégane Grandtour - 2016 Renault Mégane 1,7 Blue dCi v kombinácii so 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá je jedinou voľbou, akceleruje na stovku za 8,8 sekundy a spotrebuje priemerne 4,7 litra nafty na 100 km.

Novinka s označením 1,7 Blue dCi má tak zdvihový objem zväčšený na 1 749 ccm. Medzičasom už putovala aj pod kapoty Grand Scénicu aj Talismanu. V Kadjare môže byť dokonca spojená s dvojspojkovou prevodovkou a pohonom oboch náprav 4×4. Až teraz prišiel na rad Mégane. Motor je naladený opäť na 110 kW pri 4 000 otáčkach a krútiaci moment 340 Nm pri 1 750 otáčkach za minútu. V porovnaní s predchodcom si tak výrazne polepšil – o 14 kW a 20 Nm. Napriek tomu je úspornejší nielen na papieri. Priemerne s ním Mégane spotrebuje len 4,7 litra nafty na 100 km (WLTP). Zlepšila sa aj dynamika. Stovku zvláda v kombinácii so 6-stupňovou dvojspojkou za 8,8 sekundy a dosahuje maximálku 214 km/h.

To je zlepšenie v akcelerácii až o 1,2 sekundy a v maximálnej rýchlosti o 16 km/h. Motor, samozrejme, spĺňa emisnú normu Euro 6d-Temp. Napokon o to tu išlo. Nová hlava valcov je vybavená vstrekovačmi common-rail, ktoré dopravujú palivo do spaľovacieho priestoru pod tlakom až 2 000 barov. O redukciu emisií NOx sa zas stará systém selektívnej katalytickej redukcie SCR, teda vstrekovanie prísady AdBlue do výfukových plynov. Mégane bude s novým agregátom dostupný pre vyššie úrovne vybavenia Intens a GT Line, kombi Grandtour nevynímajúc. Mégane tiež rozširuje ponuku dvojspojkového automatu pre verzie 1,3 TCe (103, 117 kW) a slabší diesel 1,5 Blue dCi (85 kW).

Technické údaje: renault Mégane

Motor 1,3 TCe 1,3 TCe 1,3 TCe 1,3 TCe 1,5 Blue dCi 1,7 Blue dCi
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16 4/16 4/16 4/8 4/16
Objem motora (ccm) 1 332 1 332 1 332 1 332 1 461 1 749
Výkon (kW/ot.) 75/4 500 85/4 500 103/5 000 117/5 500 85/3 750 110/4 000
Max. krútiaci (Nm/ot.) 200/1 400 220/1 500 240/1 600 260/1 750 260/2 000 340/1 750
Prevodovka 6M 6M 6M/7DCT 6M/7DCT 6M/7DCT 6DCT
0 – 100 km/h (s) 11,8 10,7 9,5/9,2 9,0/8,2 11,1/10,6 8,8
Max. rýchlosť (km/h) 180 190 205/205 205/205 190/192 214
Spotreba na 100 km (l) 6,1 6,1 6,1/6,2 6,2/6,4 4,4/- 4,7

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Renault Mégane
Články podľa značiek