Land Rover Discovery Sport: Nová generácia prináša zmeny hlavne pod kapotou

Tradičný výrobca off-roadov a SUV prichádza s novou generáciou svojho najpredávanejšieho modelu už po piatich rokoch. Kým zvonku ide len o retuše, vo vnútri došlo k revolúcií. Väčšinu techniky si Discovery Sport požičia od Range Roveru Evoque.

28.05.2019 06:00
lr-discovery-sport-2019-4291a Foto:
Za päť rokov sa predalo takmer stotisíc kusov Land Roveru Discovery Sport.
debata

Model Discovery Sport predstavila automobilka Land Rover v roku 2014 ako nástupcu Land Roveru Freelander. Za päť rokov sa ho predalo takmer stotisíc kusov. To predstavuje až štvrtinu všetkých predajov značky. Keďže bestseller nemôže zaostávať za konkurenciu, firma sa rozhodla, že novú generáciu predstaví nezvyklo skoro už po piatich rokoch.

Land Rover Discovery Sport
Land Rover Discovery Sport
+21Land Rover Discovery Sport

Prémioví výrobcovia v tejto fáze životného cyklu modelu zväčša volia výraznú modernizáciu, no v Británii sa pre novú generáciu rozhodli z niekoľkých dôvodov. Tým hlavným sú nové pravidlá o emisných limitoch, ktoré neprajú výkonným modelom s vysokou spotrebou. Do hry teda vstupuje elektrifikácia, ktorá dokáže znížiť emisie oxidu uhličitého na požadovanú úroveň. A potom je tu aj fakt, že koncernový súrodenec Range Rover Evoque novej generácie už nové parametre spĺňa a jeho techniku možno bez problémov použiť.

Land Rover Discovery Sport presedlá z platformy... Foto: Nick Dimbleby
99-land-rover-discovery-sport-2019-official-pics-hero-front Land Rover Discovery Sport presedlá z platformy D8 na novú s názvom Premium Transverse Architecture (PTA).

Land Rover Discovery Sport presedlá z platformy D8 na novú s názvom Premium Transverse Architecture (PTA), ktorú dostal spomínaný Evoque. Tá umožňuje zástavbu štvorvalcových pohonných jednotiek Ingenium vybavených 48-voltovým elektrickým obvodom. Systém zahŕňa štartér-generátor a batériu umiestnenú v podlahe, pričom pomáha znížiť spotrebu paliva v priemere na 6,9 l/100 km podľa merania metodikou WLTP.

V ponuke novej generácie sa však objaví aj neelektrifikovaný agregát. Bude ním naftový štvorvalec s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 380 Nm. Spolupracovať bude výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a poháňať bude len prednú nápravu. Všetky ostatné varianty budú mať pohon oboch náprav a deväťstupňovú automatickú prevodovku ZF.

Najvýkonnejšou verziou bude benzínová P250 MHEV... Foto: Nick Dimbleby
94-land-rover-discovery-sport-2019-official-pics-offroad-rear Najvýkonnejšou verziou bude benzínová P250 MHEV dosahujúca výkon 184 kW (247 k) a krútiaci moment 365 Nm.

Najvýkonnejšou verziou bude benzínová P250 MHEV dosahujúca výkon 184 kW (247 k) a krútiaci moment 365 Nm. S výnimkou najslabšieho naftového motora budú všetky varianty vybavené systémom Land Rover’s Terrain Response 2 so štyrmi režimami jazdy v teréne. Súčasťou sú aj adaptívne tlmiče reagujúce na zmenu terénu. Schopnosti v teréne by mali zostať zachované, keďže nová generácia sa rozmerovo zmenila len minimálne. Novinka je o dva milimetre kratšia a o tri milimetre vyššia. Šírka ani rázvor sa nezmenili.

Schopnosti v teréne podčiarkuje aj svetlá výška 212 milimetrov a nájazdové uhly, konkrétne vpredu 25 stupňov, vzadu 30 stupňov a prejazdový uhol 20 stupňov. Land Rover Discovery Sport môže ťahať príves s hmotnosťou 2 500 kilogramov, pričom k dispozícii je aj asistent jazdy s prívesom.

V interiéri bude už v základnej výbave systém... Foto: Nick Dimbleby
91-land-rover-discovery-sport-2019-official-pics-cabin V interiéri bude už v základnej výbave systém Touch Pro s dotykovou obrazovkou s uhlopriečkou 10,25 palca.

Dizajnové zmeny exteriéru sú len minimálne a inšpiráciu čerpajú v najnovších modeloch značky, ktorými sú Range Rover Velar a druhá generácia Range Roveru Evoque. Ide hlavne o predný a zadný nárazník, prepracovanú mriežku chladiča, nové bočné lišty a predné LED svetlomety.

V interiéri bude už v základnej výbave systém Touch Pro s dotykovou obrazovkou s uhlopriečkou 10,25 palca. Spodný displej ovládajúci ventiláciu a kúrenie bude súčasťou príplatkovej výbavy. Vodič bude čerpať informácie o jazde z 12,3-palcového displeja prístrojového panela a head-up displeja. Rovnako ako Evoque, aj Discovery Sport bude disponovať systémom ClearSight Ground View, ktorý prostredníctvom kamier zobrazí vodičovi priestor pod prednou kapotou.

Technickou špecialitou je aj virtuálne spätné zrkadlo. To dokáže zobraziť cez kameru umiestnenú vzadu až 50-stupňové zorné pole. Možnosť využívať tradičné zrkadlo ostala zachovaná. Bezpečnostné asistenty sú na palube prítomné v hojnom počte, a to vrátane parkovacích senzorov, parkovacej kamery, autonómnych bŕzd alebo udržovania v jazdnom pruhu.

Land Rover Discovery Sport bude na výber v... Foto: Nick Dimbleby
78-land-rover-discovery-sport-2019-official-pics-static-rear Land Rover Discovery Sport bude na výber v štyroch stupňoch výbavy, a to S, SE, HSE a R-Dynamic.

Praktickosť auta dokazuje sklopný druhý rad sedadiel v pomere 40:20:40. V prípade záujmu môže byť Discovery Sport až sedemmiestny s dvomi sedadlami v treťom rade. Objem batožinového priestoru po strechu je 897 litrov. Po sklopení sedadiel narastie na 1 794 litrov. Palivová nádrž sa oproti predchádzajúcej generácii zväčšila z 54 na 65 litrov.

Novú generáciu Land Roveru Discovery Sport je už možné objednávať. Na výber bude v štyroch stupňoch výbavy, a to S, SE, HSE a R-Dynamic. Do konca roka pribudne do ponuky aj plug-in hybridná verzia.

Rozmery, objemy, uhly

Dĺžka (mm) 4 597
Šírka so spätnými zrkadlami (mm) 2 173
Výška (mm) 1 727
Rázvor (mm) 2 741
Svetlá výška (mm) 212
Objem nádrže (l) 65
Objem batožinového priestoru (l) 897/1 794
Predný nájazdový uhol 25°
Zadný nájazdový uhol 30°
Prejazdový uhol 20°

Technické údaje (naftové motory)

Verzia D150 D150 MHEV D180 MHEV D240 MHEV
Zdvihový objem (cm3) 1 998 1 998 1 998 1 998
Výkon (kW/k pri ot./min) 110/150 pri 2 800 110/150 pri 4 000 132/177 pri 4 000 177/237 pri 4 000
Krútiaci moment (Nm pri ot./min) 380 pri 1 750–2 750 380 pri 1 750–2 500 430 pri 1 500–3 000 500 pri 1 500–3 000
Prevodovka 6-stupňová manuálna 9-stupňová automatická 9-stupňová automatická 9-stupňová automatická
Poháňaná náprava predná 4×4 4×4 4×4
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 11,1 11,4 9,7 7,7
Maximálna rýchlosť (km/h) 194 190 202 220
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 5,3 5,5 5,6 6,2

Technické údaje (benzínové motory)

Verzia P200 MHEV P250 PHEV
Zdvihový objem (cm3) 1 997 1 997
Výkon (kW/k pri ot./min) 147/197 pri 5 500 184/247 pri 5 500
Krútiaci moment (Nm pri ot./min) 320 pri 1 250–4 500 365 pri 1 400–4 500
Prevodovka 9-stupňová automatická 9-stupňová automatická
Poháňaná náprava 4×4 4×4
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9 7,6
Maximálna rýchlosť (km/h) 207 225
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 7,8 7,9

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #SUV #Land Rover #Ingenium #Land Rover Discovery Sport #mild-hybrid
Články podľa značiek