Model Discovery Sport predstavila automobilka Land Rover v roku 2014 ako nástupcu Land Roveru Freelander. Za päť rokov sa ho predalo takmer stotisíc kusov. To predstavuje až štvrtinu všetkých predajov značky. Keďže bestseller nemôže zaostávať za konkurenciu, firma sa rozhodla, že novú generáciu predstaví nezvyklo skoro už po piatich rokoch.
Prémioví výrobcovia v tejto fáze životného cyklu modelu zväčša volia výraznú modernizáciu, no v Británii sa pre novú generáciu rozhodli z niekoľkých dôvodov. Tým hlavným sú nové pravidlá o emisných limitoch, ktoré neprajú výkonným modelom s vysokou spotrebou. Do hry teda vstupuje elektrifikácia, ktorá dokáže znížiť emisie oxidu uhličitého na požadovanú úroveň. A potom je tu aj fakt, že koncernový súrodenec Range Rover Evoque novej generácie už nové parametre spĺňa a jeho techniku možno bez problémov použiť.
Land Rover Discovery Sport presedlá z platformy D8 na novú s názvom Premium Transverse Architecture (PTA), ktorú dostal spomínaný Evoque. Tá umožňuje zástavbu štvorvalcových pohonných jednotiek Ingenium vybavených 48-voltovým elektrickým obvodom. Systém zahŕňa štartér-generátor a batériu umiestnenú v podlahe, pričom pomáha znížiť spotrebu paliva v priemere na 6,9 l/100 km podľa merania metodikou WLTP.
V ponuke novej generácie sa však objaví aj neelektrifikovaný agregát. Bude ním naftový štvorvalec s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 380 Nm. Spolupracovať bude výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a poháňať bude len prednú nápravu. Všetky ostatné varianty budú mať pohon oboch náprav a deväťstupňovú automatickú prevodovku ZF.
Najvýkonnejšou verziou bude benzínová P250 MHEV dosahujúca výkon 184 kW (247 k) a krútiaci moment 365 Nm. S výnimkou najslabšieho naftového motora budú všetky varianty vybavené systémom Land Rover’s Terrain Response 2 so štyrmi režimami jazdy v teréne. Súčasťou sú aj adaptívne tlmiče reagujúce na zmenu terénu. Schopnosti v teréne by mali zostať zachované, keďže nová generácia sa rozmerovo zmenila len minimálne. Novinka je o dva milimetre kratšia a o tri milimetre vyššia. Šírka ani rázvor sa nezmenili.
Schopnosti v teréne podčiarkuje aj svetlá výška 212 milimetrov a nájazdové uhly, konkrétne vpredu 25 stupňov, vzadu 30 stupňov a prejazdový uhol 20 stupňov. Land Rover Discovery Sport môže ťahať príves s hmotnosťou 2 500 kilogramov, pričom k dispozícii je aj asistent jazdy s prívesom.
Dizajnové zmeny exteriéru sú len minimálne a inšpiráciu čerpajú v najnovších modeloch značky, ktorými sú Range Rover Velar a druhá generácia Range Roveru Evoque. Ide hlavne o predný a zadný nárazník, prepracovanú mriežku chladiča, nové bočné lišty a predné LED svetlomety.
V interiéri bude už v základnej výbave systém Touch Pro s dotykovou obrazovkou s uhlopriečkou 10,25 palca. Spodný displej ovládajúci ventiláciu a kúrenie bude súčasťou príplatkovej výbavy. Vodič bude čerpať informácie o jazde z 12,3-palcového displeja prístrojového panela a head-up displeja. Rovnako ako Evoque, aj Discovery Sport bude disponovať systémom ClearSight Ground View, ktorý prostredníctvom kamier zobrazí vodičovi priestor pod prednou kapotou.
Technickou špecialitou je aj virtuálne spätné zrkadlo. To dokáže zobraziť cez kameru umiestnenú vzadu až 50-stupňové zorné pole. Možnosť využívať tradičné zrkadlo ostala zachovaná. Bezpečnostné asistenty sú na palube prítomné v hojnom počte, a to vrátane parkovacích senzorov, parkovacej kamery, autonómnych bŕzd alebo udržovania v jazdnom pruhu.
Praktickosť auta dokazuje sklopný druhý rad sedadiel v pomere 40:20:40. V prípade záujmu môže byť Discovery Sport až sedemmiestny s dvomi sedadlami v treťom rade. Objem batožinového priestoru po strechu je 897 litrov. Po sklopení sedadiel narastie na 1 794 litrov. Palivová nádrž sa oproti predchádzajúcej generácii zväčšila z 54 na 65 litrov.
Novú generáciu Land Roveru Discovery Sport je už možné objednávať. Na výber bude v štyroch stupňoch výbavy, a to S, SE, HSE a R-Dynamic. Do konca roka pribudne do ponuky aj plug-in hybridná verzia.
Rozmery, objemy, uhly
Dĺžka (mm) | 4 597 |
Šírka so spätnými zrkadlami (mm) | 2 173 |
Výška (mm) | 1 727 |
Rázvor (mm) | 2 741 |
Svetlá výška (mm) | 212 |
Objem nádrže (l) | 65 |
Objem batožinového priestoru (l) | 897/1 794 |
Predný nájazdový uhol | 25° |
Zadný nájazdový uhol | 30° |
Prejazdový uhol | 20° |
Technické údaje (naftové motory)
Verzia | D150 | D150 MHEV | D180 MHEV | D240 MHEV |
Zdvihový objem (cm3) | 1 998 | 1 998 | 1 998 | 1 998 |
Výkon (kW/k pri ot./min) | 110/150 pri 2 800 | 110/150 pri 4 000 | 132/177 pri 4 000 | 177/237 pri 4 000 |
Krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 380 pri 1 750–2 750 | 380 pri 1 750–2 500 | 430 pri 1 500–3 000 | 500 pri 1 500–3 000 |
Prevodovka | 6-stupňová manuálna | 9-stupňová automatická | 9-stupňová automatická | 9-stupňová automatická |
Poháňaná náprava | predná | 4×4 | 4×4 | 4×4 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 11,1 | 11,4 | 9,7 | 7,7 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 194 | 190 | 202 | 220 |
Kombinovaná spotreba (l/100 km) | 5,3 | 5,5 | 5,6 | 6,2 |
Technické údaje (benzínové motory)
Verzia | P200 MHEV | P250 PHEV |
Zdvihový objem (cm3) | 1 997 | 1 997 |
Výkon (kW/k pri ot./min) | 147/197 pri 5 500 | 184/247 pri 5 500 |
Krútiaci moment (Nm pri ot./min) | 320 pri 1 250–4 500 | 365 pri 1 400–4 500 |
Prevodovka | 9-stupňová automatická | 9-stupňová automatická |
Poháňaná náprava | 4×4 | 4×4 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 9 | 7,6 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 207 | 225 |
Kombinovaná spotreba (l/100 km) | 7,8 | 7,9 |