Systémy automatizovaného riadenia nám postupne zoberú volant z rúk. Robia tak už dnes, no v širšom využití im bráni legislatíva. Jednoducho, autá dokážu už teraz viac, ako je povolené. Nissan chce však spraviť prevrat. Na jeseň rozšíri jeho systém ProPilot v novom modeli Skyline o funkciu, ktorá umožní automatickú jazdu po diaľnici od vjazdu k výjazdu. A to s využitím navigačného systému vozidla, ktorý pomôže s riadením podľa zvolenej trasy. Tento systém tiež dovoľuje ísť v jednom pruhu bez rúk na volante.
Aby vodič aktivoval tieto funkcie, musí nastaviť najprv cieľ a vytvoriť preddefinovanú trasu. Hneď ako sa vozidlo ocitne na diaľnici, zapne sa navigovaná jazda. Po aktivácii bude systém pomáhať vodičovi s riadením na diaľnici s viacerými pruhmi, kým nepríde k výjazdu. Asistovať bude pri predbiehaní a zmenách či pri opúšťaní jazdného pruhu. Keď sa vozidlo priblíži k rozdeleniu cesty alebo môže predbehnúť pomalšie vozidlo, vyhodnotí vhodné načasovanie na odpojenie sa z pruhu alebo predbehnutie na základe dát navigačného systému a 360-stupňového snímania okolia.
Vyzve však vodiča, aby položil ruky na volant a potvrdil navrhovaný manéver tlačidlom. Technológia využije kombináciu kamier, radarov, sonarov, GPS a 3D mapových dát vo vysokom rozlíšení, aby mala dokonalý prehľad o situácii v blízkosti vozidla v reálnom čase. Systém vraj používa tieto informácie na zaistenie pocitu z jazdy podobného jazde so skúseným vodičom. Monitorovací systém v kabíne pritom stále overuje, že vodič venuje pozornosť vozovke.
O tom, kedy je navigovaná jazde k dispozícii, sa vodič dozvie vďaka zvukovým a vizuálnym signálom. Vodič však musí navigovanú jazdu aktivovať pomocou spínača. Po aktivácii systém udržiava vozidlo v strede jazdného pruhu a udržiava bezpečnú vzdialenosť od iných pri súčasnom dodržiavaní maximálnej rýchlosti nastavenej vodičom. Jazda bez rúk na volante je však možná len pri jazde v jednom pruhu, za podmienky, že vodič venuje pozornosť vozovke a je pripravený kedykoľvek prevziať riadenie.
Ak vozidlo vpredu ide pomalšie, ako je rýchlosť nastavená vodičom, a systém zistí, že ho môže predbehnúť, upozorní vodiča zvukovými a vizuálnymi signálmi. Vodič môže odsúhlasiť predbehnutie umiestnením oboch rúk na volant a aktiváciou spínača. Po potvrdení od vodiča sa vozidlo hladko presunie do predbiehacieho jazdného pruhu. Keď systém pomalšie vozidlo predbehne a zistí, že je možné vrátiť sa do pôvodného pruhu, požiada vodiča opäť o potvrdenie. Až potom uskutoční samotný manéver.
Keď chce vodič zmeniť jazdný pruh, umiestni opäť obe ruky na volant a aktivuje smerové svetlo. Vozidlo zmení pruhy po tom, čo systém vyhodnotí, že je zmena jazdného pruhu možná. Keď sa vozidlo priblíži k výjazdu z diaľnice na zvolenej trase, upozorní vodiča, že navigovaná jazda sa čoskoro skončí. Hneď ako vozidlo príde k výjazdu z diaľnice, navigovaná jazda sa ukončí a vodič prevezme riadenie.
Nové funkcia systému ProPilot budú povolené len na japonských diaľniciach. A takpovediac v ideálnych podmienkach. Systém nebude možné použiť v tuneloch, v ktorých nie je satelitný signál, na diaľniciach s obojsmernou premávkou, na kľukatých cestách, v oblastiach s mýtnicami ani pri zlučovaní jazdných pruhov. Keď vozidlo vojde do časti cesty, kde jazda bez rúk na volante nie je povolená, systém na to opäť upozorní v predstihu, aby mohol vodič bezpečne prevziať kontrolu nad riadením.