Citigo iV: Prvú elektrickú Škodu vlastne poznáme. Na nabitie prejde 265 km

03.06.2019 06:00

Bolo by efektnejšie, ak by bol prvým elektromobilom Škody sériový derivát atraktívnych konceptov Vision E a Vision iV. Lenže táto úloha pripadla dobre známemu mestskému Citigu. Koncern VW aj Škoda totiž potrebujú urýchlene stláčať flotilové emisie CO2 a čakať na pôsobivý elektrický crossover ďalšie dva roky si dovoliť nemôžu.

Elektrické Citigo s označením iV celkom nahradí...
Elektrické Citigo s označením iV celkom nahradí benzínové verzie. Ich výroba bola ukončená. Líši sa zaslepenou prednou maskou lakovanou vo farbe karosérie aj aerodynamicky optimalizovaným nárazníkom a 16-palcovými diskami. Autor: Škoda-Auto

Prvým elektrickým modelom Škody mala byť pôvodne sériová verzia štúdie Vision E, neskôr predstavená na nedávnom autosalóne v Šanghaji ako Vision iV. Lenže do predaja sa tento atraktívny elektrický crossover na platforme MEB chystá až v roku 2021. To je príliš ďaleko, najmä ak na výrobcov tlačia prísne emisné normy. Stlačiť flotilové emisie pod požadované limity nie je jednoduché. Cení sa každý gram. A tak v Boleslavi, či skôr vo Wolfsburgu, padlo rozhodnutie, že elektrickou cestou sa ako prvá vydá mala mestská Škoda Citigo. Logické, keďže na svete je už elektrický VW e-Up!, sesterský model Citigo aj Seatu Mii, ktoré schádzajú zo spoločnej linky v bratislavskom závode VW.

Koncern im jednoducho naordinoval čisto elektrickú budúcnosť, a tak stačilo zobrať už overenú techniku a implantovať ju do útrob Škody. Citigo s označením iV preto dostalo elektromotor s výkonom 61 kW a krútiacim momentom 210 Nm. A samozrejme, li-on akumulátory, ktoré majú po modernizácii VW e-Up! kapacitu slušných 36,8 kWh. Umiestnené sú v podlahe, keďže už pri vývoji malých koncernových trojčiat sa s alternatívnym pohonom počítalo. Škoda definuje Citigo iV ako lokálne bezemisné auto so športovým duchom. A v podstate nie je ďaleko od pravdy. Zrýchlením na stovku za 12,5 sekundy totiž poráža iV svojich doterajších benzínových predchodcov.

Tam, kde sa pôvodne nachádzalo hrdlo nádrže, je...
Tam, kde sa pôvodne nachádzalo hrdlo nádrže, je nový konektor na dobíjanie batérií. Nabíjanie akumulátorov na 80 % kapacity trvá na rýchlonabíjacích staniciach rovnú hodinu. Autor: Škoda-Auto

Zvlášť pôsobivá má byť pružnosť, keďže krútiaci moment elektromotora je k dispozícii od nulových otáčok a klesá až vo vysokom spektre. Takže napríklad k akcelerácii zo 60 na 100 km/h stačí elektrickému Citigu len 7,6 sekundy. Maximálnou rýchlosťou 130 km/h síce neohúri, ale mestskému autu to bohato stačí. Batérie, ktoré sa skladajú zo 168 článkov a majú veľkosť 1 100 × 1 700 × 300 mm, umožnia podľa prísnejšej normy WLTP dojazd 265 km na jedno nabitie. Na rýchlonabíjacích staniciach s výkonom 40 kW načerpajú 80 % kapacity za rovnú hodinu. Z domáceho wallboxu na striedavý prúd (7,2 kW) im to trvá niečo cez štyri hodiny a z bežnej siete pomocou domácej nabíjačky (2,3 kW) 12 hodín a 37 minút.

Technika pochádza z vynoveného elektrického VW...
Technika pochádza z vynoveného elektrického VW e-Up!. To znamená elektromotor s výkonom 61 kW, ktorý poháňa predné kolesá, a podlahové batérie s kapacitou 36,8 kWh. Autor: Škoda-Auto

Exteriérové zmeny sú badateľné na prvý pohľad. Slepá maska chladiča je lakovaná vo farbe karosérie. Aerodynamicky optimalizovaný je aj predný nárazník a 16-palcové disky. Na zadnom veku sa objavuje nápis Škoda. Tam, kde má Citigo bežne veko hrdla nádrže, našiel miesto konektor. Na trojdverový variant zabudnite. V ponuke bude len praktickejšia 5-dverová verzia. Interiér je určený štyrom cestujúcim, ktorí môžu využiť batožinový priestor s objemom 250 litrov, mimochodom, identickým ako pri benzínovej verzii. S výbavou to tiež nebude zlé. Úroveň Style, ktorá je základom, obsahuje monitoring jazdných prúdov, elektrické ovládanie okien, klimatizáciu, ambientné osvetlenie či vyhrievané spätné zrkadlá.

Elektrické Citigo iV sa dostane k zákazníkom už v najbližšom čase, pričom celkom nahradí donedávna vyrábané Citigo s benzínovým 3-valcom. Jeho výroba je už zastavená. Podobný osud bude mať aj tretí člen rodiny – Seat Mii. Cenu novinky zatiaľ nepoznáme.

Škoda
		Citigo iV -
		2019
Škoda
		Citigo iV -
		2019
+11Škoda Citigo iV -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#elektromobil #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Citito #Škoda Citigo iV
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR