Citigo iV: Prvú elektrickú Škodu vlastne poznáme. Na nabitie prejde 265 km

Bolo by efektnejšie, ak by bol prvým elektromobilom Škody sériový derivát atraktívnych konceptov Vision E a Vision iV. Lenže táto úloha pripadla dobre známemu mestskému Citigu. Koncern VW aj Škoda totiž potrebujú urýchlene stláčať flotilové emisie CO2 a čakať na pôsobivý elektrický crossover ďalšie dva roky si dovoliť nemôžu.

03.06.2019 06:00
12
Elektrické Citigo s označením iV celkom nahradí... Foto: Škoda-Auto
Škoda Citigo iV - 2019 Elektrické Citigo s označením iV celkom nahradí benzínové verzie. Ich výroba bola ukončená. Líši sa zaslepenou prednou maskou lakovanou vo farbe karosérie aj aerodynamicky optimalizovaným nárazníkom a 16-palcovými diskami.

Prvým elektrickým modelom Škody mala byť pôvodne sériová verzia štúdie Vision E, neskôr predstavená na nedávnom autosalóne v Šanghaji ako Vision iV. Lenže do predaja sa tento atraktívny elektrický crossover na platforme MEB chystá až v roku 2021. To je príliš ďaleko, najmä ak na výrobcov tlačia prísne emisné normy. Stlačiť flotilové emisie pod požadované limity nie je jednoduché. Cení sa každý gram. A tak v Boleslavi, či skôr vo Wolfsburgu, padlo rozhodnutie, že elektrickou cestou sa ako prvá vydá mala mestská Škoda Citigo. Logické, keďže na svete je už elektrický VW e-Up!, sesterský model Citigo aj Seatu Mii, ktoré schádzajú zo spoločnej linky v bratislavskom závode VW.

Koncern im jednoducho naordinoval čisto elektrickú budúcnosť, a tak stačilo zobrať už overenú techniku a implantovať ju do útrob Škody. Citigo s označením iV preto dostalo elektromotor s výkonom 61 kW a krútiacim momentom 210 Nm. A samozrejme, li-on akumulátory, ktoré majú po modernizácii VW e-Up! kapacitu slušných 36,8 kWh. Umiestnené sú v podlahe, keďže už pri vývoji malých koncernových trojčiat sa s alternatívnym pohonom počítalo. Škoda definuje Citigo iV ako lokálne bezemisné auto so športovým duchom. A v podstate nie je ďaleko od pravdy. Zrýchlením na stovku za 12,5 sekundy totiž poráža iV svojich doterajších benzínových predchodcov.

Tam, kde sa pôvodne nachádzalo hrdlo nádrže, je... Foto: Škoda-Auto
Škoda Citigo iV - 2019 Tam, kde sa pôvodne nachádzalo hrdlo nádrže, je nový konektor na dobíjanie batérií. Nabíjanie akumulátorov na 80 % kapacity trvá na rýchlonabíjacích staniciach rovnú hodinu.

Zvlášť pôsobivá má byť pružnosť, keďže krútiaci moment elektromotora je k dispozícii od nulových otáčok a klesá až vo vysokom spektre. Takže napríklad k akcelerácii zo 60 na 100 km/h stačí elektrickému Citigu len 7,6 sekundy. Maximálnou rýchlosťou 130 km/h síce neohúri, ale mestskému autu to bohato stačí. Batérie, ktoré sa skladajú zo 168 článkov a majú veľkosť 1 100 × 1 700 × 300 mm, umožnia podľa prísnejšej normy WLTP dojazd 265 km na jedno nabitie. Na rýchlonabíjacích staniciach s výkonom 40 kW načerpajú 80 % kapacity za rovnú hodinu. Z domáceho wallboxu na striedavý prúd (7,2 kW) im to trvá niečo cez štyri hodiny a z bežnej siete pomocou domácej nabíjačky (2,3 kW) 12 hodín a 37 minút.

Technika pochádza z vynoveného elektrického VW... Foto: Škoda-Auto
Škoda Citigo iV - 2019 Technika pochádza z vynoveného elektrického VW e-Up!. To znamená elektromotor s výkonom 61 kW, ktorý poháňa predné kolesá, a podlahové batérie s kapacitou 36,8 kWh.

Exteriérové zmeny sú badateľné na prvý pohľad. Slepá maska chladiča je lakovaná vo farbe karosérie. Aerodynamicky optimalizovaný je aj predný nárazník a 16-palcové disky. Na zadnom veku sa objavuje nápis Škoda. Tam, kde má Citigo bežne veko hrdla nádrže, našiel miesto konektor. Na trojdverový variant zabudnite. V ponuke bude len praktickejšia 5-dverová verzia. Interiér je určený štyrom cestujúcim, ktorí môžu využiť batožinový priestor s objemom 250 litrov, mimochodom, identickým ako pri benzínovej verzii. S výbavou to tiež nebude zlé. Úroveň Style, ktorá je základom, obsahuje monitoring jazdných prúdov, elektrické ovládanie okien, klimatizáciu, ambientné osvetlenie či vyhrievané spätné zrkadlá.

Elektrické Citigo iV sa dostane k zákazníkom už v najbližšom čase, pričom celkom nahradí donedávna vyrábané Citigo s benzínovým 3-valcom. Jeho výroba je už zastavená. Podobný osud bude mať aj tretí člen rodiny – Seat Mii. Cenu novinky zatiaľ nepoznáme.

Škoda
		Citigo iV - 2019
Škoda
		Citigo iV - 2019
+11Škoda Citigo iV - 2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
12 debata chyba
Viac na túto tému: #elektromobil #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Citito #Škoda Citigo iV
Články podľa značiek