Prvým elektrickým modelom Škody mala byť pôvodne sériová verzia štúdie Vision E, neskôr predstavená na nedávnom autosalóne v Šanghaji ako Vision iV. Lenže do predaja sa tento atraktívny elektrický crossover na platforme MEB chystá až v roku 2021. To je príliš ďaleko, najmä ak na výrobcov tlačia prísne emisné normy. Stlačiť flotilové emisie pod požadované limity nie je jednoduché. Cení sa každý gram. A tak v Boleslavi, či skôr vo Wolfsburgu, padlo rozhodnutie, že elektrickou cestou sa ako prvá vydá mala mestská Škoda Citigo. Logické, keďže na svete je už elektrický VW e-Up!, sesterský model Citigo aj Seatu Mii, ktoré schádzajú zo spoločnej linky v bratislavskom závode VW.
Koncern im jednoducho naordinoval čisto elektrickú budúcnosť, a tak stačilo zobrať už overenú techniku a implantovať ju do útrob Škody. Citigo s označením iV preto dostalo elektromotor s výkonom 61 kW a krútiacim momentom 210 Nm. A samozrejme, li-on akumulátory, ktoré majú po modernizácii VW e-Up! kapacitu slušných 36,8 kWh. Umiestnené sú v podlahe, keďže už pri vývoji malých koncernových trojčiat sa s alternatívnym pohonom počítalo. Škoda definuje Citigo iV ako lokálne bezemisné auto so športovým duchom. A v podstate nie je ďaleko od pravdy. Zrýchlením na stovku za 12,5 sekundy totiž poráža iV svojich doterajších benzínových predchodcov.
Zvlášť pôsobivá má byť pružnosť, keďže krútiaci moment elektromotora je k dispozícii od nulových otáčok a klesá až vo vysokom spektre. Takže napríklad k akcelerácii zo 60 na 100 km/h stačí elektrickému Citigu len 7,6 sekundy. Maximálnou rýchlosťou 130 km/h síce neohúri, ale mestskému autu to bohato stačí. Batérie, ktoré sa skladajú zo 168 článkov a majú veľkosť 1 100 × 1 700 × 300 mm, umožnia podľa prísnejšej normy WLTP dojazd 265 km na jedno nabitie. Na rýchlonabíjacích staniciach s výkonom 40 kW načerpajú 80 % kapacity za rovnú hodinu. Z domáceho wallboxu na striedavý prúd (7,2 kW) im to trvá niečo cez štyri hodiny a z bežnej siete pomocou domácej nabíjačky (2,3 kW) 12 hodín a 37 minút.
Exteriérové zmeny sú badateľné na prvý pohľad. Slepá maska chladiča je lakovaná vo farbe karosérie. Aerodynamicky optimalizovaný je aj predný nárazník a 16-palcové disky. Na zadnom veku sa objavuje nápis Škoda. Tam, kde má Citigo bežne veko hrdla nádrže, našiel miesto konektor. Na trojdverový variant zabudnite. V ponuke bude len praktickejšia 5-dverová verzia. Interiér je určený štyrom cestujúcim, ktorí môžu využiť batožinový priestor s objemom 250 litrov, mimochodom, identickým ako pri benzínovej verzii. S výbavou to tiež nebude zlé. Úroveň Style, ktorá je základom, obsahuje monitoring jazdných prúdov, elektrické ovládanie okien, klimatizáciu, ambientné osvetlenie či vyhrievané spätné zrkadlá.
Elektrické Citigo iV sa dostane k zákazníkom už v najbližšom čase, pričom celkom nahradí donedávna vyrábané Citigo s benzínovým 3-valcom. Jeho výroba je už zastavená. Podobný osud bude mať aj tretí člen rodiny – Seat Mii. Cenu novinky zatiaľ nepoznáme.