Honda e: Japonci potvrdili kamerové zrkadlá. Budú v sériovej výbave!

Prvý elektromobil Hondy bude druhým sériovým autom na svete, vybaveným namiesto klasických spätných zrkadiel kamerami. Zlepšujú výhľad, uľahčujú parkovanie a navyše znižujú aerodynamický odpor.

31.05.2019 16:00
debata (1)
Málokedy sa stáva, aby sa moderné prvky... Foto: Honda
Honda E - virtuálne zrkadlá Málokedy sa stáva, aby sa moderné prvky koncepčných áut pretavili do sériovej výroby. Honde sa to však podarilo. Finálna verzia mestského elektromobilu Honda e dostane virtuálne spätné zrkadlá ako štandard. S bežnými sa dodávať nebude.

Virtuálne vonkajšie spätné zrkadlá mali premiéru len tento rok v elektrickom SUV Audi e-tron. Čoskoro ich však dostane aj ďalší model. Pochváliť sa nimi bude môcť Honda e, teda prvý čistý elektromobil tejto japonskej značky. Riešenie predstavené v koncepte Honda Urban EV a neskôr na prototype Honda E sa tak dostáva na výrobné linky. A čo je zaujímavé, ako štandard. Obraz dvoch kamier, umiestnených na mieste, kde bývajú obvykle spätné zrkadlá, sa bude prenášať na dve 6-palcové obrazovky s vysokým rozlíšením, umiestnené v rohoch palubnej dosky.

Honda sľubuje samé výhody. Najmä zlepšený výhľad, ktorý ma priamy vplyv na bezpečnosť. Vodič dostane na výber medzi „normálnym zobrazením“ alebo „bočným zobrazením“, ktoré rozširuje zorné pole viac ako konvenčné bočné zrkadlá a slepé miesta znižuje približne o 10 % v normálnom zobrazení a približne o 50 % v bočnom zobrazení. Ďalšie výhodou je, že pri zaradení spiatočky sa na obrazovkách bočného zobrazenia okrem zlepšeného uhla záberu a rozšíreného výhľadu objavia aj vodiace čiary.

Obraz kamier sa bude prenášať na dva 6-palcové... Foto: Honda
Honda E - virtuálne zrkadlá Obraz kamier sa bude prenášať na dva 6-palcové displeje umiestnené na krajoch palubnej dosky. Systém ponúkne dva druhy zobrazenia. Širokouhlý zníži slepé miesta až o 50 %.

Úroveň osvetlenia interiérových displejov sa pritom automaticky nastavuje podľa prevládajúcich svetelných podmienok. Honda tvrdí, že systém bude funkčný aj v zlom počasí a pri slabom osvetlení. V noci má navyše zabrániť oslňovaniu. Vodoodpudivý povrch objektívov kamier si zas poradí s odvodom kvapiek a usadzovaním sa zvyškovej vody. Tomu napomáhajú aj samotné kryty objektívov. Ďalším bonusom je zlepšenie aerodynamiky. Štíhle kamery kladú prúdniciam vzduchu až o 90 % nižší odpor ako bežné zrkadlá. Celková aerodynamika sa tým zlepší až o 3,6 percenta.

Zároveň to znamená nižší aerodynamický hluk, keďže práve zrkadlá bývajú jeho zdrojom. Nový elektromobil dorazí k prvým zákazníkom ešte v priebehu tohto roka. Pripomeňme, že sympatický mestský 5-dverový hatchback, ktorý dizajnom odkazuje na Civic prvej generácie, bude mať na jedno nabitie dojazd viac ako 200 km a na 80 % kapacity sa na rýchlonabíjacích staniciach dobije za tridsať minút. Poháňané budú len zadné kolesá. V interiéri nájdeme namiesto klasických prístrojov už len displeje. Dva z nich budú určené práve kamerovému systému.
Honda E - virtuálne zrkadlá
Honda E - virtuálne zrkadlá
+9Honda E - virtuálne zrkadlá

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Honda #Honda e #virtuálne zrkadlá
Články podľa značiek