BMW X1: Aj najmenšie SUV má novú tvár a 'baterky'

04.06.2019 06:00

Len pár dní po premiére úplne novej generácie BMW radu 1 vyťahuje Mníchov z rukáva ďalšie eso. Modernizované BMW X1. Dizajnom sa približuje mladším SUV značky a pod kapotou nasadzuje pohonné jednotky s emisnou normou Euro 6d. Úplnou novinkou bude plug-in hybrid.

Vynovené najmenšie SAV z Mníchova spoznáte...
Vynovené najmenšie SAV z Mníchova spoznáte najmä vďaka väčším prepojeným ľadvinkám. Nové sú však aj adaptívne LED svetlá a nárazník. Autor: BMW

BMW X1 vstúpilo na trh v roku 2009 a v roku 2015 predstavila automobilka jeho druhú generáciu F48. Tá podstúpila radikálnu premenu. Základom sa totiž stala platforma UKL s prioritným predným náhonom. Po štyroch rokoch prichádza s ďalšími zmenami. Najmenšie SUV či skôr SAV (Sports Activity Vehicles) z Mníchova reaguje nielen na prísnejšie emisné normy, ale aj na aktuálny dizajnový trend outdoorových modelov BMW. Za ten čas totiž automobilka vynovila kompletné portfólio vrátane X2, X3, X4, X5, X6 a novučičkého X7. Aj X1 tak dostáva väčšie prepojené ľadvinky. Nové sú tiež adaptívne LED reflektory s integrovanými hmlovými diódovými svetlami.

Nárazník má agresívnejšie, a najmä väčšie vstupné otvory pre prívod chladiaceho vzduchu. Ten zadný zas dostal ozdobnú lištu. Paletu lakov osviežili tri nové odtiene – béžový Jucaro Beige, metalický Storm Bay a modrý Misano Blue pre verziu M Sport. Facelift uzatvárajú štyri aktualizované dizajny diskov kolies. K dispozícii sú naďalej štyri línie. Okrem základnej cez xLine až po Sport Line a M Sport. Športová línia má znížený podvozok, 18– až 19-palcové disky, sivý vysokolesklý lem okien Shadow Line či aerodynamický paket. Novým detailom je projektor v spätnom zrkadle na strane vodiča, ktorý premieta na cestu logo X1 a zároveň osvetľuje priestor pri dverách.

Vzadu dostal nárazník ozdobnú lištu vo farbe...
Vzadu dostal nárazník ozdobnú lištu vo farbe karosérie aj novšiu grafiku svetiel. Zadné veko sa dá teraz otvárať aj bezdotykovo. Autor: BMW

Motory plnia najprísnejšie emisné normy Euro 6d Temp a dokonca Euro 6d pre rok 2021. Základom sú 1,5-litrové 3-valce pre verzie sDrive16d (85 kW) a benzínový pre sDrive18i (103 kW) dostupné výlučne s predným náhonom. Ponuka pokračuje 2-litrovými 4-valcami pre verzie sDrive18d/xDrive18d (110 kW) a sDrive20i/xDrive 20i (141 kW). Na vrchol sa postavia výkonnejšie 4-valce pre sDrive20d/xDrive20d (140 kW), xDrive25d (170 kW) a xDrive25i (170 kW). Motory sa kombinujú so 6-stupňovými manuálnymi, 7-stupňovými dvojspojkovými a pre najvýkonnejšie verzie 20d, 25d, 20i a 25i s 8-stupňovými automatmi Steptronic. Celkovo je na výber až 16 možností.

Hodnotnejší dojem prináša kontrastné prešívanie...
Hodnotnejší dojem prináša kontrastné prešívanie palubnej dosky a tri nové poťahové materiály sedadiel. Infotainment môže disponovať až 10,25-palcovým dotykovým displejom systému Touch Control Display. Autor: BMW

Najväčšou novinkou je ale plug-in hybridná verzia xDrive25e, ktorá bude dostupná od marca 2020. BMW X1. Li-ion akumulátor s kapacitou 9,7 kWh jej umožní čisto elektrický dojazd 50 km, čo zrazí priemernú spotrebu paliva na prvých 100 km na rozprávkové dva litre. Sústavu bude tvoriť spaľovací motor, pravdepodobne 1,5-litrový benzínový 3-valec (92 kW), kombinovaný s 8-stupňovou prevodovkou a elektromotor (70 kW) umiestnený na zadnej náprave, teda sústava známa zo športového vanu 225×e Active Tourer. Vodič bude mať k dispozícii režimy Auto eDrive, Max eDrive a Save Battery.

Interiér prešiel len retušami. Hodnotnejší dojem majú navodiť kontrastne prešívaná palubná doska či tri nové čalúnnické materiály. Virtuálny prístrojový panel sa v X1 zatiaľ nekoná. Displeje tak nájdete len vo funkcii multimediálneho rozhrania s uhlopriečkou 6,5, 8,8 alebo až 10,25 palca. Systém Touch Control Display je možné ovládať dotykom, hlasom, ale aj gestami. Variabilitu zabezpečujú zadné sedadlá delené v pomere 40 : 20 : 40, ktoré možno za príplatok posúvať v rozsahu 130 mm. Za príplatok dostanete aj elektricky ovládané zadné veko s nožným senzorom. Na trh by sa vynovené BMW X1 malo dostať začiatkom budúceho roka.

Technické údaje (naftové motory)

Verzia sDrive16d sDrive18d xDrive18d sDrive20d xDrive20d xDrive25d
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16
Objem motora (ccm) 1 496 1995 1995 1995 1 995 1 995
Výkon (kW/ot.) 85/4 000 110/4 000 110/4 000 140/4 000 140/4 000 17/4 400
Krútiaci moment (Nm/ot.) 270/1 750 350/1 750 350/1 750 400/1 750 400/1 750 450/1 500
Prevodovka 6M/7DCT 6M/8A 6M/8A 8A 8A 8A  
0 – 100 km/h (s) 11,5 9,3/9,4 9,3/9,4 7,9 7,9 6,6  
Max. rýchlosť (km/h) 190 205 204 222 219 235  
Spotreba na 100 km (l) 4,1/4,4 4,6/4,7 5,0/5,0 4,7 5,0 5,9  

Technické údaje (benzínové motory)

Motor sDrive18i sDrive20i xDrive20i xDrive25i xDrive25e
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16 4/16 3/12
Objem motora (ccm) 1 499 1 998 1 998 1 998 1 499
Výkon (kW/ot.) 13/4 000 141/5 000 141/5 000 170/5 000 92 + 70/-
Krútiaci moment (Nm/ot.) 220/1 480 280/1 350 280/1 350 350/1 450 220 + 165/-
Prevodovka 6M/7DCT 7DCT 8A 8A 8A
0 – 100 km/h (s) 9,7/9,7 7,7 7,4 6,5
Max. rýchlosť (km/h) 205/203 226 223 235
Spotreba na 100 km (l) 5,9/5,7 6,1 6,7 6,8 2,1
BMW X1 -
		2019
BMW X1 -
		2019
+19BMW X1 -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#BMW #facelift #BMW X1
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR