BMW X1 vstúpilo na trh v roku 2009 a v roku 2015 predstavila automobilka jeho druhú generáciu F48. Tá podstúpila radikálnu premenu. Základom sa totiž stala platforma UKL s prioritným predným náhonom. Po štyroch rokoch prichádza s ďalšími zmenami. Najmenšie SUV či skôr SAV (Sports Activity Vehicles) z Mníchova reaguje nielen na prísnejšie emisné normy, ale aj na aktuálny dizajnový trend outdoorových modelov BMW. Za ten čas totiž automobilka vynovila kompletné portfólio vrátane X2, X3, X4, X5, X6 a novučičkého X7. Aj X1 tak dostáva väčšie prepojené ľadvinky. Nové sú tiež adaptívne LED reflektory s integrovanými hmlovými diódovými svetlami.
Nárazník má agresívnejšie, a najmä väčšie vstupné otvory pre prívod chladiaceho vzduchu. Ten zadný zas dostal ozdobnú lištu. Paletu lakov osviežili tri nové odtiene – béžový Jucaro Beige, metalický Storm Bay a modrý Misano Blue pre verziu M Sport. Facelift uzatvárajú štyri aktualizované dizajny diskov kolies. K dispozícii sú naďalej štyri línie. Okrem základnej cez xLine až po Sport Line a M Sport. Športová línia má znížený podvozok, 18– až 19-palcové disky, sivý vysokolesklý lem okien Shadow Line či aerodynamický paket. Novým detailom je projektor v spätnom zrkadle na strane vodiča, ktorý premieta na cestu logo X1 a zároveň osvetľuje priestor pri dverách.
Motory plnia najprísnejšie emisné normy Euro 6d Temp a dokonca Euro 6d pre rok 2021. Základom sú 1,5-litrové 3-valce pre verzie sDrive16d (85 kW) a benzínový pre sDrive18i (103 kW) dostupné výlučne s predným náhonom. Ponuka pokračuje 2-litrovými 4-valcami pre verzie sDrive18d/xDrive18d (110 kW) a sDrive20i/xDrive 20i (141 kW). Na vrchol sa postavia výkonnejšie 4-valce pre sDrive20d/xDrive20d (140 kW), xDrive25d (170 kW) a xDrive25i (170 kW). Motory sa kombinujú so 6-stupňovými manuálnymi, 7-stupňovými dvojspojkovými a pre najvýkonnejšie verzie 20d, 25d, 20i a 25i s 8-stupňovými automatmi Steptronic. Celkovo je na výber až 16 možností.
Najväčšou novinkou je ale plug-in hybridná verzia xDrive25e, ktorá bude dostupná od marca 2020. BMW X1. Li-ion akumulátor s kapacitou 9,7 kWh jej umožní čisto elektrický dojazd 50 km, čo zrazí priemernú spotrebu paliva na prvých 100 km na rozprávkové dva litre. Sústavu bude tvoriť spaľovací motor, pravdepodobne 1,5-litrový benzínový 3-valec (92 kW), kombinovaný s 8-stupňovou prevodovkou a elektromotor (70 kW) umiestnený na zadnej náprave, teda sústava známa zo športového vanu 225×e Active Tourer. Vodič bude mať k dispozícii režimy Auto eDrive, Max eDrive a Save Battery.
Interiér prešiel len retušami. Hodnotnejší dojem majú navodiť kontrastne prešívaná palubná doska či tri nové čalúnnické materiály. Virtuálny prístrojový panel sa v X1 zatiaľ nekoná. Displeje tak nájdete len vo funkcii multimediálneho rozhrania s uhlopriečkou 6,5, 8,8 alebo až 10,25 palca. Systém Touch Control Display je možné ovládať dotykom, hlasom, ale aj gestami. Variabilitu zabezpečujú zadné sedadlá delené v pomere 40 : 20 : 40, ktoré možno za príplatok posúvať v rozsahu 130 mm. Za príplatok dostanete aj elektricky ovládané zadné veko s nožným senzorom. Na trh by sa vynovené BMW X1 malo dostať začiatkom budúceho roka.
Technické údaje (naftové motory)
Verzia | sDrive16d | sDrive18d | xDrive18d | sDrive20d | xDrive20d | xDrive25d | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | |
Objem motora (ccm) | 1 496 | 1995 | 1995 | 1995 | 1 995 | 1 995 | |
Výkon (kW/ot.) | 85/4 000 | 110/4 000 | 110/4 000 | 140/4 000 | 140/4 000 | 17/4 400 | |
Krútiaci moment (Nm/ot.) | 270/1 750 | 350/1 750 | 350/1 750 | 400/1 750 | 400/1 750 | 450/1 500 | |
Prevodovka | 6M/7DCT | 6M/8A | 6M/8A | 8A | 8A | 8A | |
0 – 100 km/h (s) | 11,5 | 9,3/9,4 | 9,3/9,4 | 7,9 | 7,9 | 6,6 | |
Max. rýchlosť (km/h) | 190 | 205 | 204 | 222 | 219 | 235 | |
Spotreba na 100 km (l) | 4,1/4,4 | 4,6/4,7 | 5,0/5,0 | 4,7 | 5,0 | 5,9 |
Technické údaje (benzínové motory)
Motor | sDrive18i | sDrive20i | xDrive20i | xDrive25i | xDrive25e |
---|---|---|---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 3/12 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 3/12 |
Objem motora (ccm) | 1 499 | 1 998 | 1 998 | 1 998 | 1 499 |
Výkon (kW/ot.) | 13/4 000 | 141/5 000 | 141/5 000 | 170/5 000 | 92 + 70/- |
Krútiaci moment (Nm/ot.) | 220/1 480 | 280/1 350 | 280/1 350 | 350/1 450 | 220 + 165/- |
Prevodovka | 6M/7DCT | 7DCT | 8A | 8A | 8A |
0 – 100 km/h (s) | 9,7/9,7 | 7,7 | 7,4 | 6,5 | – |
Max. rýchlosť (km/h) | 205/203 | 226 | 223 | 235 | – |
Spotreba na 100 km (l) | 5,9/5,7 | 6,1 | 6,7 | 6,8 | 2,1 |