BMW X1: Aj najmenšie SUV má novú tvár a 'baterky'

Len pár dní po premiére úplne novej generácie BMW radu 1 vyťahuje Mníchov z rukáva ďalšie eso. Modernizované BMW X1. Dizajnom sa približuje mladším SUV značky a pod kapotou nasadzuje pohonné jednotky s emisnou normou Euro 6d. Úplnou novinkou bude plug-in hybrid.

04.06.2019 06:00
debata (3)
Vynovené najmenšie SAV z Mníchova spoznáte... Foto: BMW
BMW X1 - 2019 Vynovené najmenšie SAV z Mníchova spoznáte najmä vďaka väčším prepojeným ľadvinkám. Nové sú však aj adaptívne LED svetlá a nárazník.

BMW X1 vstúpilo na trh v roku 2009 a v roku 2015 predstavila automobilka jeho druhú generáciu F48. Tá podstúpila radikálnu premenu. Základom sa totiž stala platforma UKL s prioritným predným náhonom. Po štyroch rokoch prichádza s ďalšími zmenami. Najmenšie SUV či skôr SAV (Sports Activity Vehicles) z Mníchova reaguje nielen na prísnejšie emisné normy, ale aj na aktuálny dizajnový trend outdoorových modelov BMW. Za ten čas totiž automobilka vynovila kompletné portfólio vrátane X2, X3, X4, X5, X6 a novučičkého X7. Aj X1 tak dostáva väčšie prepojené ľadvinky. Nové sú tiež adaptívne LED reflektory s integrovanými hmlovými diódovými svetlami.

Nárazník má agresívnejšie, a najmä väčšie vstupné otvory pre prívod chladiaceho vzduchu. Ten zadný zas dostal ozdobnú lištu. Paletu lakov osviežili tri nové odtiene – béžový Jucaro Beige, metalický Storm Bay a modrý Misano Blue pre verziu M Sport. Facelift uzatvárajú štyri aktualizované dizajny diskov kolies. K dispozícii sú naďalej štyri línie. Okrem základnej cez xLine až po Sport Line a M Sport. Športová línia má znížený podvozok, 18– až 19-palcové disky, sivý vysokolesklý lem okien Shadow Line či aerodynamický paket. Novým detailom je projektor v spätnom zrkadle na strane vodiča, ktorý premieta na cestu logo X1 a zároveň osvetľuje priestor pri dverách.

Vzadu dostal nárazník ozdobnú lištu vo farbe... Foto: BMW
BMW X1 - 2019 Vzadu dostal nárazník ozdobnú lištu vo farbe karosérie aj novšiu grafiku svetiel. Zadné veko sa dá teraz otvárať aj bezdotykovo.

Motory plnia najprísnejšie emisné normy Euro 6d Temp a dokonca Euro 6d pre rok 2021. Základom sú 1,5-litrové 3-valce pre verzie sDrive16d (85 kW) a benzínový pre sDrive18i (103 kW) dostupné výlučne s predným náhonom. Ponuka pokračuje 2-litrovými 4-valcami pre verzie sDrive18d/xDrive18d (110 kW) a sDrive20i/xDrive 20i (141 kW). Na vrchol sa postavia výkonnejšie 4-valce pre sDrive20d/xDrive20d (140 kW), xDrive25d (170 kW) a xDrive25i (170 kW). Motory sa kombinujú so 6-stupňovými manuálnymi, 7-stupňovými dvojspojkovými a pre najvýkonnejšie verzie 20d, 25d, 20i a 25i s 8-stupňovými automatmi Steptronic. Celkovo je na výber až 16 možností.

Hodnotnejší dojem prináša kontrastné prešívanie... Foto: BMW
BMW X1 - 2019 Hodnotnejší dojem prináša kontrastné prešívanie palubnej dosky a tri nové poťahové materiály sedadiel. Infotainment môže disponovať až 10,25-palcovým dotykovým displejom systému Touch Control Display.

Najväčšou novinkou je ale plug-in hybridná verzia xDrive25e, ktorá bude dostupná od marca 2020. BMW X1. Li-ion akumulátor s kapacitou 9,7 kWh jej umožní čisto elektrický dojazd 50 km, čo zrazí priemernú spotrebu paliva na prvých 100 km na rozprávkové dva litre. Sústavu bude tvoriť spaľovací motor, pravdepodobne 1,5-litrový benzínový 3-valec (92 kW), kombinovaný s 8-stupňovou prevodovkou a elektromotor (70 kW) umiestnený na zadnej náprave, teda sústava známa zo športového vanu 225×e Active Tourer. Vodič bude mať k dispozícii režimy Auto eDrive, Max eDrive a Save Battery.

Interiér prešiel len retušami. Hodnotnejší dojem majú navodiť kontrastne prešívaná palubná doska či tri nové čalúnnické materiály. Virtuálny prístrojový panel sa v X1 zatiaľ nekoná. Displeje tak nájdete len vo funkcii multimediálneho rozhrania s uhlopriečkou 6,5, 8,8 alebo až 10,25 palca. Systém Touch Control Display je možné ovládať dotykom, hlasom, ale aj gestami. Variabilitu zabezpečujú zadné sedadlá delené v pomere 40 : 20 : 40, ktoré možno za príplatok posúvať v rozsahu 130 mm. Za príplatok dostanete aj elektricky ovládané zadné veko s nožným senzorom. Na trh by sa vynovené BMW X1 malo dostať začiatkom budúceho roka.

Technické údaje (naftové motory)

Verzia sDrive16d sDrive18d xDrive18d sDrive20d xDrive20d xDrive25d
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16 4/16 4/16 4/16
Objem motora (ccm) 1 496 1995 1995 1995 1 995 1 995
Výkon (kW/ot.) 85/4 000 110/4 000 110/4 000 140/4 000 140/4 000 17/4 400
Krútiaci moment (Nm/ot.) 270/1 750 350/1 750 350/1 750 400/1 750 400/1 750 450/1 500
Prevodovka 6M/7DCT 6M/8A 6M/8A 8A 8A 8A  
0 – 100 km/h (s) 11,5 9,3/9,4 9,3/9,4 7,9 7,9 6,6  
Max. rýchlosť (km/h) 190 205 204 222 219 235  
Spotreba na 100 km (l) 4,1/4,4 4,6/4,7 5,0/5,0 4,7 5,0 5,9  

Technické údaje (benzínové motory)

Motor sDrive18i sDrive20i xDrive20i xDrive25i xDrive25e
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16 4/16 3/12
Objem motora (ccm) 1 499 1 998 1 998 1 998 1 499
Výkon (kW/ot.) 13/4 000 141/5 000 141/5 000 170/5 000 92 + 70/-
Krútiaci moment (Nm/ot.) 220/1 480 280/1 350 280/1 350 350/1 450 220 + 165/-
Prevodovka 6M/7DCT 7DCT 8A 8A 8A
0 – 100 km/h (s) 9,7/9,7 7,7 7,4 6,5
Max. rýchlosť (km/h) 205/203 226 223 235
Spotreba na 100 km (l) 5,9/5,7 6,1 6,7 6,8 2,1
BMW X1 - 2019
BMW X1 - 2019
+19BMW X1 - 2019

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #facelift #BMW X1
Články podľa značiek