
Lexus RX bol v roku 1997 prvým hybridným SUV. Dnes je na svete už jeho štvrtá generácia, predstavená v roku 2015, doplnená vlani po prvýkrát aj predĺženou 7-miestnou verziou L. Pre Lexus je pritom RX kľúčový. Ide totiž o jeho najpredávanejší model. Udržať v kondícii ho má modernizácia, ktorá vychádza zo spätnej väzby, teda z reakcií zákazníkov. Exteriér však podstúpil len retuše. Predná maska má nový výplet inšpirovaný tvarom písmena L namiesto pôvodných horizontálnych líšt. Prepracovaný nárazník zas dostal nové postranné vložky. Užšie svetlá ešte viac zvýrazňujú športový „look“ tohto prémiového SUV.

Zadné svetlá majú o čosi homogénnejšiu grafiku a lišta spájajúca výfuky zas auto opticky rozširuje. Veko kufra sa dá konečne ovládať bezdotykovo pomocou nožného senzora. Facelift uzatvára nový dizajn 18– a 20-palcových diskov kolies. Paletu lakov rozšírili odtiene Moonbeam Beige Metallic a Nori Green Pearl. Druhý z nich mal premiéru len nedávno na novom malom SUV UX. Za najväčšou novinkou však musíme ísť do kabíny. RX totiž kapitulovalo pred kritikou jeho multimediálneho rozhrania. Prechádza preto na dotykovú obrazovku. Tá má 8– alebo až 12,3-palca. Zachovaný je aj pôvodný „controller“.

Prácu s rozhraním navyše zjednodušuje zdokonalené hlasové ovládanie Dynamic Voice Control, ktoré pozná niekoľko miliónov fráz. Konektivitu zabezpečujú platformy Apple CarPlay a Android Auto. K dispozícii je až šesť USB portov. Zákazníci môžu využívať nové funkcie, ako je vzdialené štartovanie či navigáciu Google Maps a Waze. Predĺžená verzia má prepracovaný tretí rad sedadiel s dvoma polohami, čo má priniesť viac miesta cestujúcim v oblasti kolien. Druhý rad je riešený ako dve samostatné sedadlá, takže medzi nimi vzniká komfortná ulička.

Pod kapotou ostáva hybridná sústava 450h, ktorú aj naďalej tvorí atmosférický 3,5-litrový 6-valec (193 kW) a dva elektromotory (123 kW, 50 kW). Druhý je umiestnený na zadnej náprave, takže RX je vybavené elektrickým pohonom 4×4. Celkový maximálny výkon je nastavený na 230 kW. Jazdné vlastnosti má vylepšiť tuhšia karoséria s väčším množstvom laserových zvarov a tiež prepracovaný podvozok. Stabilizátory sú duté, ale tuhšie a nové naladenie majú aj tlmiče. K slovu tiež prichádzajú tuhšie náboje kolies, nové nastavenie posilňovača riadenia a vektorovanie krútiaceho momentu ACA, ktoré potláča nedotáčavosť.
