Dacia od minulého roka nahrádza staršie motory za nové, ktoré plnia emisnú normu Euro 6d Temp. Dotklo sa to aj Dusteru. Pod jeho kapotou nájdeme nový diesel 1,5 Blue dCi (70, 85 kW) aj novučičký benzínový 4-valec 1,3 TCe (96, 110 kW). V tomto prípade zákazníci jednoznačne získali. Otázkou však je, ako to bude s ďalšou novinkou. Do rumunského SUV totiž mieri aj nový 3-valec 1,0 TCe, ktorý mal premiéru len nedávno v novom Cliu. Zlou správou však je, že táto pohonná jednotka nahradí súčasný atmosférický 4-valec 1,6 SCe (84 kW), ktorý môže byť vybavený aj pohonom oboch náprav.
Nejde ani tak o miernu stratu výkonu, pretože v Cliu má nový 3-valec len 74 kW, čo poľahky doženie krútiacim momentom 160 Nm, a vylúčená nie je ani výkonnejšia verzia (86 kW), ale o to, že Duster príde o najlacnejší a najjednoduchší motor v ponuke. Ten bol práve z tohto dôvodu veľmi populárny a dobre ladil s lowcostovou povahou Dusteru. Bohužiaľ, v súčasnosti spĺňa len emisnú normu Euro 6c a materská automobilka Renault už do jeho vývoja investovať nebude. Najneskôr v septembri tak definitívne skončí. Od 1. 9. totiž platí nová emisná norma Euro 6d Temp.
Podľa serveru Rnews.cz je nový agregát vhodný aj pre Duster. Je síce preplňovaný, ale nemá priame vstrekovanie paliva, čo z neho robí adepta na alternatívne spaľovanie LPG. Bonusom má byť aj jeho nižšia hmotnosť, ktorá sa podpíše na zlepšení jazdných vlastností. Naopak, podľa toho istého zdroja, prídu zákazníci o možnosť kombinovať základnú motorizáciu so štvorkolkou. Je pravdepodobné, že drahšia technika sa navyše podpíše na cene, tak ako to bolo v prípade modernizácie Suzuki Vitara, ktoré prišlo z rovnakých dôvodov o atmosférickú „jednašestku“. Udržať základnú cenu pod 10 000 eur asi nebude pre Daciu jednoduché.