Rok po premiére ôsmej generácie Audi A6 a jej kombi verzie Avant predstavuje Audi konečne aj outdoorový Allroad. Na rozdiel od základných modifikácií však ide len o štvrtú generáciu. Allroad vznikol totiž až v roku 1999, ako reakcia Audi na prvé prémiové SUV s logami Mercedesu-Benz a BMW. V Ingolstadte vtedy ešte nič také nemali, a tak vyzbrojili štandardné kombi A6 Avant technológiami zo sveta off-roadov. Prvá generácia sa mohla pochváliť nielen štandardným pohonom Quattro, pneumatickým podvozkom, ktorý dokázal zvýšiť svetlosť podvozka až na 185 mm, plastovou ochranou spodných partií karosérie či špeciálnymi pneumatikami, ale dokonca redukčným prevodom.
Úspech na seba nenechal dlho čakať, lenže v roku 2005 naskočilo aj Audi svojím Q7 na módnu vlnu SUV, a tak v ďalších dvoch generáciách Allroad troch „vymäkol“. Prišiel napríklad o redukciu. Jednoducho, v teréne už nemusel byť taký „drsňák“. Predajom to však rozhodne neublížilo. Allroad sa tak stal prirodzenou súčasťou ponuky Audi, dokonca jeho vzor nasledovalo menšie Audi A4 Allroad, nehovoriac o konkurencii. A bude aj do budúcna. Presne v čase dvadsiateho výročia prichádza v novom vydaní, ktorého základom je opäť A6 Avant, postavené už na novej platforme MLB. Recept sa nemení. Outdoorové Audi A6 dostalo do vienka opäť balík neprehliadnuteľných ochranných prvkov.
Spoznáte ho vďaka plastovým sivým lemom blatníkov, hliníkovým prvkom v nárazníkoch, strešným nosičom a špecifickým 18-palcovým diskom. Priplatiť si môžete aj za gigantické „dvadsaťjednotky“. Zadné svetlá sú spojené čiernou alebo hliníkovou lištou. To najdôležitejšie však ukrýva podvozok. Allroad má opäť pneumatické odpruženie, ktoré umožňuje meniť svetlú výšku nad rámec bežného Avantu, a to až o 45 mm. Základná prevádzková výška je 139 mm, pri rýchlostiach nad 120 km/h klesne podvozok k asfaltu o 15 mm (124 mm) a potom sú tu dva offroadové režimy. Do rýchlosti 80 km/h putuje karoséria o 30 mm vyššie (169 mm), a ak neprekročíte limit 35 km/h dokáže sa zvýšiť o ďalší 15 mm, na maximálnych184 mm. To je identické s prvou generáciou.
Pod kapotou dalo Audi v časoch ústupu dieselových motorov jednoznačne prednosť nafte. Všetky verzie sú vybavené 6-valcami 3,0 TDI v kombinácii s 8-stupňovými prevodovkami Tiptronic a pohonom oboch náprav Quattro. Naladené sú na 170 kW pre verziu 45 TDI, 210 kW pre 50 TDI a až 257 kW pre vrcholové Audi A6 Allroad 55 TDI. Krútiaci moment sa pohybuje od 500 cez 620 až do 700 Nm. Táto sila umožňuje Allroadu ťahať príves s hmotnosťou 2 500 kg. V ústrety novým emisným limitom vychádza systémom SCR a tiež 48 V mildhybridným systémom MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) s reverzibilným alternátorom (8 kW) a malou li-ion batériou. Vypínanie motora prebieha, už keď rýchlosť klesne pod 22 km/h.
Elektrifikácia znižuje spotrebu približne o 0,4 litra. Výsledkom je priemerná spotreba 5,5, 5,9 a 6,6 litra nafty na 100 km pri najsilnejšej modifikácii 55 TDI, ktorá šprintuje na stovku za úžasných 5,2 sekundy. Jazdné vlastnosti zlepšuje štandardne dodávané progresívne riadenie a za príplatok aj dynamické riadenie zadných kolies, ktoré ich natáča pri rýchlostiach do 60 km/h až o päť stupňov, či športový zadný diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu. V teréne zas príde vhod hill-holder, asistent pre prudké klesanie, informácie o náklonoch alebo „terénny“ tempomat s rýchlosťou do 30 km/h.
Kabína má v sérii niekoľko špecifických prvkov, ako čierne čalúnenie a plakety Allroad. Príplatkový balík Allroad line pridáva športové polokožené čalúnenie s Alcantarou alebo hliníkové pedále. Na trh by sa mala novinka dostať ešte tento mesiac, a to vrátane limitovanej edície "20 years allroad“, ktorá ponúkne tri unikátne laky karosérie, 19-palcové disky kolies, čierny dekoračný paket vrátane čierneho loga, svietiace prahy a spomínaný balík Allroad line s koženým čalúnením. Cena bude v Nemecku štartovať na 61 500 eurách.