Skyactiv-X: Mazda 3 konečne prezrádza spotrebu 'diesla na benzín'

Z Mazdy idú informácie o prevádzkových parametroch jej novej „trojky“ s revolučným motorom 2,0 Skyactive-X ako z chlpatej deky. V súvislosti so zverejnením cien však nejaké predsa len poskytla.

07.06.2019 12:00
4
Nová Mazda 3 dostane na jeseň revolučný motor... Foto: Mazda
Mazda 3 - 2019 Nová Mazda 3 dostane na jeseň revolučný motor Skyactive-X, ktorý využíva okrem zapálenia zmesi benzínu a vzduchu aj zapálenie vznietením, podobne ako naftové motory.

Nová Mazda 3 je už pár mesiacov na trhu. Zatiaľ len s benzínovými motormi Skyctive-G a s dieslom Skyctiv-D. Na najväčšiu bombu sa ešte len čaká. Je ňou totiž nová generácia motora Skyctiv-X, prvého benzínového agregátu na svete, ktorý využíva okrem klasického zážihového cyklu aj cyklus homogénneho spaľovania SPCCI (Spark Plug Controlled Compression Ignition), teda zapálenia zmes vznietením, podobne ako to robia naftové motory. Systém je podporený kompresorom a tiež mild-hybridnou sústavou so 24 V elektrickým okruhom. Výsledkom má byť vysoký výkon a nízka spotreba paliva. Bohužiaľ, Mazda zatiaľ nezverejnila prevádzkové parametre. Novinka sa totiž chystá na trh až na jeseň.

Podľa najnovších informácií z Mazdy má novinka... Foto: Mazda
Mazda 3 - 2019 Podľa najnovších informácií z Mazdy má novinka s výkonom 132 kW a krútiacim momentom 224 Nm spotrebovať vo verzii sedan s manuálnou prevodovkou a na 16-palcových kolesách 5,4 litra benzínu podľa prísnejšej normy WLTP.

V súvislosti so zverejnením cien však na svetlo sveta vyplávali aspoň čiastočné údaje. A tak vieme, že dvojlitrový 4-valec 2,0 Skyctiv-X bude mať v novej Mazde 3 výkon 132 kW a krútiaci moment 224 Nm. To nie sú na motor s preplňovaním príliš oslnivé čísla. Podobný krútiaci moment má aj 3-valec 1,2 PureTech od Peugeotu a na spomínaný výkon vám stačí aj zdvihový objem 1,6 litra. Motor bude kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom. Počtom prevodov teda automat opäť neoslní. Štandardom je dnes aspoň sedem rýchlostí. Dobrou správou však je, že verzia hatchback ponúkne voliteľný pohon oboch náprav. Sedan túto možnosť nedostane.

Dynamické parametre ostávajú naďalej tajomstvom, no vieme čo-to o spotrebe. Mazda uvádza priemer je 4,3 litra benzínu na 100 km. Ale pozor, ide o údaj podľa starej normy NEDC, ktorú môžu výrobcovia zverejňovať do septembra tohto roku. Podľa novej WLTP, ktorá je realite predsa len bližšie, spáli trojka s revolučným motorom 5,6 litra s 18-palcovými a 5,4 litra so 16-palcovými pneumatikami. Platí to pre sedan. Nejaké tie deci si prihoďte v prípade, ak sa rozhodne pre automatickú prevodovku alebo pohon oboch náprav, prípadne pre obe možnosti súčasne. Bližšie údaje sa dozvieme až na jeseň. Zaujímavé však je, že v USA bude mať tento istý motor výkon cez 200 koní, teda viac ako 147 kW. Uvidíme, či sa časom aj v Európe dočkáme silnejšej verzie.

Mazda 3
		- 2019
Mazda 3 -
		2019
+23Mazda 3 - 2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
4 debata chyba
Viac na túto tému: #Mazda #Mazda 3 #SkyActiv-X
Články podľa značiek