Hyundai predstavil malý crossover Kona v roku 2017. Odvtedy má v Európe už viac ako 120 000 registrácií. Vrátane vlani predstavenej čisto elektrickej verzii Kona Electric. Tá dokonca prekonala očakávania automobilky. A v útoku pokračuje hybridnou verziou. Po techniku nemusel ísť Hyundai ďaleko. Využil tú, ktorú používa sesterský Ioniq Hybrid. To znamená kombináciu atmosférického 4-valca 1,6 GDI Kappa (77 kW, 147 Nm) a elektromotora (32 kW, 170 Nm). K uskladneniu elektrickej energie slúži li-ion polymérová batéria s kapacitou 1,56 kWh.
Celkový výkon sústavy je naladený na 103,6 kW a krútiaci moment na 265 Nm. Celé to spracúva 6-stupňová dvojspojková prevodovka a posiela k predným kolesám. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h však zvlášť oslnivé nie je. Kona Hybrid s hmotnosťou 1 375 kg potrebuje v tejto disciplíne 11,2 sekundy, a to aj napriek tomu, že elektromotor dokáže poskytnúť dodatočný výkon a krútiaci moment prakticky okamžite. Aj maximálna rýchlosť 160 km/h dáva jasne najavo ekologickú povahu novinky. A ekologická rozhodne je. Hyundai uvádza priemernú spotrebu len 3,9 litra na 100 km. S 18-palcovými diskami si Kona Hybrid „potiahne“ o štyri decilitre viac.
Palivo šetrí aj systém Eco-DAS (Eco-Driving Assist System), ktorý analyzuje jazdný štýl a odporúča vodičovi, kedy má dať dole nohu z akceleračného pedála, napríklad pri príjazde na križovatku. V spolupráci s navigačnými dátami dokáže funkcia Predictive Energy Managment optimalizovať dobíjanie a vybíjanie batérie, napríklad na základe znalosti profilu trasy. Pred stúpaním batériu dobije viac, aby čistú energiuju zužitkoval pri jazde do kopca. Pri klesaní zas dobíja akumulátor pomocou rekuperatívneho brzdenia. Ak vás ale príliš ekonomický jazdný štýl nebaví, Kona Hybrid má manuálny režim radenie s krídelkami na volante.
Exteriérom sa hybridná Kona neodlišuje od tej benzínovej. Delené predné svetlá však využívajú diódovú techniku. Okrem úvodnej farby Blue Lagoon v kombinácii s čiernou strechou si môžu zákazníci vybrať 26 farebných kombinácií. Kolesá môžu mať priemer až 18 palcov. V kabíne je zmien viac. Novinka dostala štandardne biely dekoračný balík v kombinácii s lesklými čiernymi akcentmi. Bielo-čierny motív nájdeme aj na čalúnení sedadiel. K dispozícii sú tiež farebné pakety Orange, Lime a Red. Sedadlá a volant môžu byť vyhrievané. Podstatnejší je však infotainment. Kona Hybrid totiž prináša konektivitu Blue Link, ktorá umožňuje odomykanie a zamykanie vozidla pomocou aplikácie v smartfóne.
Centrálnu obrazovku 10,25-palcového rozhrania AVN dopĺňa hlasové ovládanie až v desiatich jazykoch. Základom je 7-palcový displej so zrkadlením mobilu a platformami Apple CarPlay či Android Auto. Obrazovkou disponuje aj prístrojový panel. Jeho grafika je upravená pre potreby hybridného pohonu. Dopriať si môžete head-up displej. Hyundai vám navyše poskytne na päť rokov bezplatné služby Live Services, čo znamená on-line informácie o premávke, počasí, cenách palív či možnostiach parkovania. V sérii je bezpečnostný balík SmartSense s autonómnymi brzdami monitorujúcimi chodcov aj cyklistov. Dostupný je tiež adaptívny tempomat, inteligentný obmedzovač rýchlosti či Lane Assist.
Hybridná Kona sa dostane k prvým zákazníkom v priebehu augusta.