
Výsledky štúdie nemeckej poisťovne UDV sú alarmujúce. Napriek tomu, že deti sedia v autách v detských sedačkách, v bezpečí nie sú. Dôvodom sú ich rodičia. Prieskum, na ktorom sa zúčastnilo 1 042 detí, ukázal, že takmer 50 % autosedačiek je vo vozidlách inštalovaných nesprávne a až 42 % detí je v sedačkách pripútaných nedostatočne. Čo s tým? S riešením prichádza Mercedes-Benz. Do svojej štúdie koncepčného vozidla ESF (Experimental Safety Vehicle), zameraného na nové prvky bezpečnosti nainštaloval revolučnú detskú sedačku Pre-Safe Child, ktorá komunikuje s bezpečnostnou elektronikou vozidla, presnejšie so systémom Pre-Safe, ktorý v prípade hroziacej kolízie pripraví posádku na náraz v predstihu.
Teraz tieto funkcie preniesla automobilka aj do detskej sedačky. Všetko sa to však začína správnou montážou a upnutím dieťaťa bezpečnostnými pásmi. Na to, aby rodičia nerobili chyby, slúži sedem ikon, ktoré potvrdzujú správny postup každého úkonu a varujú ich pred najčastejšími chybami. Inovatívnejším prvkom sú však napínače pásov, zabudované priamo v sedačke. Energiu získavajú z predpätých pružín, ktoré sa napnú otočením sedačky o 90 stupňov. Podobne je to so špeciálnymi výsuvnými ramenami v bočniciach, ktoré sa napnú ich stlačením do sedačky. Systém je spojený s elektronikou systému Pre-Safe.

Len čo algoritmus vozidla detekuje riziko nárazu, vyšle sedačke rádiový signál, ktorý uvoľní elektrické poistky aktívnych prvkov. Tie napája batéria s dlhou výdržou, zabudovaná v sedačke. V ráde milisekúnd je pás dieťaťa pritiahnutý k jeho telu, čím sa znížia sily pôsobiace počas nárazu, a tiež vysunuté bočné ochranné prvky, ktoré zamedzujú kontaktu bočných partií karosérie priamo so sedačkou. Sedačka je tiež vybavená senzormi na monitorovanie životných funkcií dieťaťa. Informácie o srdečnom tepe, teplote či frekvencii dýchania sa vďaka spojeniu s infotainmentom vozidla alebo smartfónom zobrazujú priamo na displeji pomocou jasných animácií.
Pri stojacom vozidle môže prísť k slovu aj kamera, ktorá prenáša živý obraz dieťaťa. Rodičia tak získavajú napríklad aj údaje o tom, že ich dieťa zaspalo alebo sa prebúdza. Tento systém je napájaný 12 V palubným zdrojom pomocou USB portu. Kedy sa dostane revolučná detská autosedačka do výroby, zatiaľ Mercedes-Benz neprezradil. V každom prípade, niektoré jej funkcie by sa mohli stať rýchlo realitou.