Honda E: Elektrický trpaslík bez zrkadiel prezradil kapacitu batérií

14.06.2019 12:00

Honda sa po predstavení konceptu Urban EV a následne prototypu nového mestského elektromobilu Honda E chystá na ostrú premiéru. Napokon, ekologická novinka má zamieriť k prvým zákazníkom ešte tento rok. A tak Japonci prezrádzajú ďalšie podrobnosti.

Honda E vyvoláva spomienky na sedemdesiate...
Honda E vyvoláva spomienky na sedemdesiate roky, keď odštartoval svoje ťaženie prvý Civic. Kamery namiesto spätných zrkadiel však veštia nové časy. Autor: Honda

Prvá čisto elektrická Honda, ak neberieme do úvahy jej vodíkový model FCX, sa ukázala už pred dvoma rokmi v podobe konceptu Urban EV a v podobe prototypu na tohtoročnom jarnom autosalóne v Ženeve. Honda však stále tajila množstvo faktov. Prezradila len toľko, že jej sympatický mestský elektromobil bude mať dojazd približne 200 km a že na 80 % kapacity sa nabije za 30 minút. V súvislosti s blížiacou sa ostrou premiérou sériovej verzie, ktorú by sme mohli vidieť už v septembri, vyťahuje ďalšie informácie.

Interiér je vybavený výlučne displejmi. Dva...
Interiér je vybavený výlučne displejmi. Dva krajné slúžia vo funkcii spätných zrkadiel. Autor: Honda

Nedávno napríklad oznámila, že Honda E bude po Audi e-tron druhým sériovým vozidlom vybaveným virtuálnymi spätnými zrkadlami. A teraz pustila ďalšie „perie“. Predstavuje základ celého elektromobilu, presnejšie jeho platformu. Vďaka tomu sa dozvedáme, že podlahové li-ion batérie chladené vodou budú mať kapacitu 35,5 kWh. Umiestnené sú tak, aby zabezpečovali nízke ťažisko a rozloženie hmotnosti medzi nápravy v pomere 50 : 50, čo je pri mestskom aute naozaj výnimočné. Podobne, ako nezávislé zavesenie všetkých kolies. Pružiny sú vyrobené z kovaného hliníka.

Platforma Hondy E obsahuje batérie s kapacitou...
Platforma Hondy E obsahuje batérie s kapacitou 35,5 kWh, zadný elektromotor a plne nezávislé zavesenie všetkých kolies. Autor: Honda

Poháňané budú zadné kolesá, práve tu totiž sídli elektromotor neznámeho výkonu, takže Honda sľubuje skvelé jazdné vlastnosti a perfektnú ovládateľnosť aj pri prudkej akcelerácii. Tomu napomáhajú krátke previsy. Nabíjací port je umiestnený na prednej kapote, čo zabezpečuje bezproblémový prístup kábla z oboch strán. Akumulátor možno dobíjať buď pomocou spojenia typu 2 AC, alebo rýchleho CCS2 DC. O stave nabíjania informujú diódové indikátory priamo na nabíjacom konektore, ale aj obrazovky v interiéri. Zároveň slúžia na zobrazenie grafických diagramov o toku energie vrátane rekuperácie.

Výrobu svojho prvého elektromobilu spustí Honda ešte tento rok. A hoci mnohé prevádzkové údaje, ako aj cena, ostávajú zahalené tajomstvom, o novinku už prejavilo záujem viac ako 28 000 zákazníkov.

Honda E - virtuálne
		zrkadlá
Honda E - virtuálne
		zrkadlá
+9Honda E - virtuálne
		zrkadlá

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Honda #Honda Urban EV #Honda e
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR