Prvá čisto elektrická Honda, ak neberieme do úvahy jej vodíkový model FCX, sa ukázala už pred dvoma rokmi v podobe konceptu Urban EV a v podobe prototypu na tohtoročnom jarnom autosalóne v Ženeve. Honda však stále tajila množstvo faktov. Prezradila len toľko, že jej sympatický mestský elektromobil bude mať dojazd približne 200 km a že na 80 % kapacity sa nabije za 30 minút. V súvislosti s blížiacou sa ostrou premiérou sériovej verzie, ktorú by sme mohli vidieť už v septembri, vyťahuje ďalšie informácie.
Nedávno napríklad oznámila, že Honda E bude po Audi e-tron druhým sériovým vozidlom vybaveným virtuálnymi spätnými zrkadlami. A teraz pustila ďalšie „perie“. Predstavuje základ celého elektromobilu, presnejšie jeho platformu. Vďaka tomu sa dozvedáme, že podlahové li-ion batérie chladené vodou budú mať kapacitu 35,5 kWh. Umiestnené sú tak, aby zabezpečovali nízke ťažisko a rozloženie hmotnosti medzi nápravy v pomere 50 : 50, čo je pri mestskom aute naozaj výnimočné. Podobne, ako nezávislé zavesenie všetkých kolies. Pružiny sú vyrobené z kovaného hliníka.
Poháňané budú zadné kolesá, práve tu totiž sídli elektromotor neznámeho výkonu, takže Honda sľubuje skvelé jazdné vlastnosti a perfektnú ovládateľnosť aj pri prudkej akcelerácii. Tomu napomáhajú krátke previsy. Nabíjací port je umiestnený na prednej kapote, čo zabezpečuje bezproblémový prístup kábla z oboch strán. Akumulátor možno dobíjať buď pomocou spojenia typu 2 AC, alebo rýchleho CCS2 DC. O stave nabíjania informujú diódové indikátory priamo na nabíjacom konektore, ale aj obrazovky v interiéri. Zároveň slúžia na zobrazenie grafických diagramov o toku energie vrátane rekuperácie.
Výrobu svojho prvého elektromobilu spustí Honda ešte tento rok. A hoci mnohé prevádzkové údaje, ako aj cena, ostávajú zahalené tajomstvom, o novinku už prejavilo záujem viac ako 28 000 zákazníkov.