Renault Koleos druhej generácie predstavila automobilka v roku 2016. A celkom sa mu darilo. Renault hlási na celom svete približne 100 000 registrácií. Omladzovaciu kúru, ktorá prichádza už po dvoch rokoch, si vyžiadali skôr nové emisné normy, ako aktualizácia dizajnu či výbavy. No spolu s výmenou motorov, ktoré už plnia očakávané kritériá na rok 2020, sa predsa len zviezol aj malý facelift. Koleos má vynovenú masku s väčším objemom chrómu a to isté platí aj o jeho nárazníku s elegantnou lištou a väčšou nábehovou „vložkou“. Reflektory používajú už v základe LED technológiu. Vzadu dostali svetlá výraznejšiu 3D grafiku. To brzdové je teraz väčšie. A opäť pribudol chróm na nárazníku, spájajúci koncovky výfukov.
Facelift uzatvára ponuka nových 18-palcových diskov Taika a väčších devätnástok Kavea s diamantovým efektom. V palete lakov pribudol červený odtieň Vintage Red. Luxusnú verziu Initiale Paris spoznáte vďaka odlišným 19-palcovým kolesám a laku Amethyst Black. Hodnotnejší dojem v interiéri navodzujú kvalitnejšie plasty a dekorácie zo saténového chrómu, ktoré nájdete na volante, radiacej páke, prieduchoch klimatizácie či kľučkách dverí. Praktickou novinkou sú predné sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedacej časti a zadné sedadlá s polohovateľnými operadlami. Initiale Paris zušľachťuje atmosféru koženým čalúnením Nappa. Na výber je titánové čierne alebo pieskové. Laminované okná sa zas starajú o väčší akustický komfort.
Infotainment R-Link 2 zvláda odteraz zobrazenie obsahu telefónu vďaka platformám Android Auto a Apple CarPlay na celú obrazovku. V základe je 7– alebo vertikálny 8,7-palcový displej. Konektivitu zlepšujú dva USB-porty umiestnené v stredovej konzole. Z luxusných prvkov spomeňme masážne a ventilované predné sedadlá či aparatúru Bose s trinástimi reproduktormi. Balík asistenčných systémov rozšíril už koncom vlaňajšieho roka adaptívny tempomat či monitoring únavy vodiča a teraz pribudli aj autonómne brzdy s detekciou chodcov. Príplatkové reflektory LED Pure Vision disponujú automatickým prepínaním diaľkového režimu a v noci poskytujú o 20 % vyšší svetelný výkon.
Najdôležitejšie zmeny sa však odohrali pod kapotou. Koleos „presedlal“ na nové naftové motory plniace emisnú normu Euro 6d-Temp, čo znamená nasadenie systému selektívnej katalytickej redukcie SCR. Nový 4-valec 1,7 Blue dCi (110 kW, 340 Nm) kombinuje Renault s kontinuálnou prevodovkou CVT X-Tronic a predným náhonom. Výkonnejší motor 2,0 Blue dCi (140 kW, 380 Nm) je štandardne spojený s pohonom oboch náprav 4×4 All Mode-i, ktorý pracuje v režimoch 2WD, Auto (4WD) a Lock. Posledný z nich rozdeľuje hnací moment medzi nápravy v pomere 50 : 50, využiť ho je možné v ťažších adhéznych podmienkach do rýchlosti 40 km/h. Aj v tomto prípade je v sérii prevodovka X-Tronic. Vyzerá to teda na koniec manuálu.
Vynovené veľké SUV od Renaultu dorazí na trh v priebehu jesene. Ceny by mali byť oznámené skôr.