Renault Koleos: Francúzske SUV skoncovalo s manuálom

Najväčšie SUV od Renaultu podstúpilo dizajnové retuše aj transplantáciu motorov. A to už po dvoch rokoch. Do budúcnosti vyráža s emisnou normou Euro 6d-Temp aj vyššou bezpečnosťou.

19.06.2019 06:00
debata (5)
Dizajn Koleosu podstúpil len retuše. Na maske... Foto: Renault
Renault Koleos - 2019 Dizajn Koleosu podstúpil len retuše. Na maske aj nárazníku pribudlo viac chrómu. Svetlá však majú diódovú technológiu už v základe.

Renault Koleos druhej generácie predstavila automobilka v roku 2016. A celkom sa mu darilo. Renault hlási na celom svete približne 100 000 regis­trácií. Omladzovaciu kúru, ktorá prichádza už po dvoch rokoch, si vyžiadali skôr nové emisné normy, ako aktualizácia dizajnu či výbavy. No spolu s výmenou motorov, ktoré už plnia očakávané kritériá na rok 2020, sa predsa len zviezol aj malý facelift. Koleos má vynovenú masku s väčším objemom chrómu a to isté platí aj o jeho nárazníku s elegantnou lištou a väčšou nábehovou „vložkou“. Reflektory používajú už v základe LED technológiu. Vzadu dostali svetlá výraznejšiu 3D grafiku. To brzdové je teraz väčšie. A opäť pribudol chróm na nárazníku, spájajúci koncovky výfukov.

Na výber sú dva nové dizajny 18- a 19-palcových... Foto: Renault
Renault Koleos - 2019 Na výber sú dva nové dizajny 18- a 19-palcových diskov kolies, ale aj nový lak karosérie Vintage Red. Svetlou výškou 180 mm patrí Koleos k tým lepším v triede.

Facelift uzatvára ponuka nových 18-palcových diskov Taika a väčších devätnástok Kavea s diamantovým efektom. V palete lakov pribudol červený odtieň Vintage Red. Luxusnú verziu Initiale Paris spoznáte vďaka odlišným 19-palcovým kolesám a laku Amethyst Black. Hodnotnejší dojem v interiéri navodzujú kvalitnejšie plasty a dekorácie zo saténového chrómu, ktoré nájdete na volante, radiacej páke, prieduchoch klimatizácie či kľučkách dverí. Praktickou novinkou sú predné sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedacej časti a zadné sedadlá s polohovateľnými operadlami. Initiale Paris zušľachťuje atmosféru koženým čalúnením Nappa. Na výber je titánové čierne alebo pieskové. Laminované okná sa zas starajú o väčší akustický komfort.

Interiér zušľachťujú kvalitnejšie materiály,... Foto: Renault
Renault Koleos - 2019 Interiér zušľachťujú kvalitnejšie materiály, vrátane saténového chrómu na volante, kľučkách či páke prevodovky.

Infotainment R-Link 2 zvláda odteraz zobrazenie obsahu telefónu vďaka platformám Android Auto a Apple CarPlay na celú obrazovku. V základe je 7– alebo vertikálny 8,7-palcový displej. Konektivitu zlepšujú dva USB-porty umiestnené v stredovej konzole. Z luxusných prvkov spomeňme masážne a ventilované predné sedadlá či aparatúru Bose s trinástimi reproduktormi. Balík asistenčných systémov rozšíril už koncom vlaňajšieho roka adaptívny tempomat či monitoring únavy vodiča a teraz pribudli aj autonómne brzdy s detekciou chodcov. Príplatkové reflektory LED Pure Vision disponujú automatickým prepínaním diaľkového režimu a v noci poskytujú o 20 % vyšší svetelný výkon.

Najdôležitejšie zmeny sa však odohrali pod kapotou. Koleos „presedlal“ na nové naftové motory plniace emisnú normu Euro 6d-Temp, čo znamená nasadenie systému selektívnej katalytickej redukcie SCR. Nový 4-valec 1,7 Blue dCi (110 kW, 340 Nm) kombinuje Renault s kontinuálnou prevodovkou CVT X-Tronic a predným náhonom. Výkonnejší motor 2,0 Blue dCi (140 kW, 380 Nm) je štandardne spojený s pohonom oboch náprav 4×4 All Mode-i, ktorý pracuje v režimoch 2WD, Auto (4WD) a Lock. Posledný z nich rozdeľuje hnací moment medzi nápravy v pomere 50 : 50, využiť ho je možné v ťažších adhéznych podmienkach do rýchlosti 40 km/h. Aj v tomto prípade je v sérii prevodovka X-Tronic. Vyzerá to teda na koniec manuálu.

Vynovené veľké SUV od Renaultu dorazí na trh v priebehu jesene. Ceny by mali byť oznámené skôr.
Renault Koleos - 2019
Renault Koleos - 2019
+20Renault Koleos - 2019

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #facelift #Renault Koleos
Články podľa značiek