Peugeot 2008: Malá 'tritisícosmička' bude jazdiť na benzín, naftu aj elektrinu

20.06.2019 00:00

Krátko po premiére úplne nového hatchbacku 208 predstavuje Peugeot aj jeho out-doorového súrodenca. Mieri však podstatne vyššie. Rozmermi sa dvetisícosmička dotiahla totiž až na kompakty.

Peugeot 2008 pôsobí podstatne dospelejšie....
Peugeot 2008 pôsobí podstatne dospelejšie. Takmer ako zmenšená tritisícosmička. Nechýbajú ani jasné identifikátory, ako grafika svetiel s motívom levích pazúrov. Autor: Peugeot

Peugeot predstavil crossover 2008 v roku 2013 a trafil ním klinec rovno po hlavičke. Praktické subkompaktné „SUV“ sa predávalo ako teplé rožky a s pribúdajúcim vekom dokonca stále lepšie. Jeho ročné registrácie sa vlani a predvlani vyšplhali v Európe takmer na 180 000 kusov. Jednoducho, Peugeot 2008 patrí k vôbec najpopulárnejším modelom vo svojom segmente. Vlastne patril, pretože na scénu prichádza druhá generácia. O jej ambíciách netreba pochybovať. Novinka totiž opúšťa subkompaktný formát. Okrem toho bude súčasťou ponuky elektrická verzia e-2008. Umožňuje to platforma CMP, respektíve e-CMP, ktorú zdieľa s nedávno predstaveným Peugeotom 208. Porovnanie s malým mestským hatchbackom však nie je príliš na mieste.

Druhá generácia poriadne narástla. Dĺžkou aj...
Druhá generácia poriadne narástla. Dĺžkou aj rázvorom náprav dokonca prekonáva hatchback 308. V porovnaní s prvou generáciou je až o 141 mm dlhšia a o 31 širšia. Redukovala sa len výška, a to o 26 mm. Autor: Peugeot

Veď medzigeneračne Peugeot 2008 poriadne narástol. Na dĺžku má 4 300, na šírku 1 770 a na výšku 1 530 mm. Takže je o 141 mm dlhší a o 31 širší. Rázvor náprav sa natiahol o 112 mm na konečných 2 650. To znamená, že novinka poráža v dĺžke a rázvore dokonca aj hatchback 308, ktorý je jasným predstaviteľom nižšej strednej triedy. Na tomto formáte sa dizajnérom podarilo stvoriť podstatne sebavedomejšie auto. Máte pocit, akoby ste sa pozerali na zmenšenú tritisícosmičku. Spredu zaujme veľká kolmá maska, LED svetlá s grafikou pazúrov aj opticky predĺžená kapota, ktorá siaha až za zapustené čelné okno. Na profile sa objavujú po prvýkrát trojuholníkové „fazetové“ prelisy. Oblúky blatníkov vypĺňajú až 18-palcové disky.

Dopriať si môžete dvojfarebné lakovanie...
Dopriať si môžete dvojfarebné lakovanie karosérie s čiernou strechou. Verzie GT a GT Line majú dva výfuky. Autor: Peugeot

Vzadu sú svetlá prepojené čiernou lištou, takmer ako na kupé 508. Ani tu nechýbajú levie motívy. Pazúry pritom svietia aj počas dňa. Verzie GT a GT Line majú dve koncovky výfukov. K dispozícii bude tiež dvojfarebné lakovanie karosérie s kontrastnou čiernou strechou. Okrem štandardných lakov môžete voliť tri úplne nové svieže odtiene – Elixir Red, Vertigo Blue a Fusion Orange. Zväčšená svetlá výška a plastová ochrana spodných partií karosérie zas zaraďujú dvetisícosmičku jasne medzi crossovery. Dostupné budú verzie Active, Allure, GT Line a športová GT. Obrovský kus cesty prešiel aj interiér. Vidieť to už na kvalite použitých materiálov. Palubná doska je napríklad pokrytá pružným penovým plastom.

Interiér disponuje väčším priestorom a novým...
Interiér disponuje väčším priestorom a novým i-Cockpitom s 3D grafikou. Dotyková obrazovka môže mať až 10 palcov. Autor: Peugeot

Spolu s novou generáciou 2008 prichádza aj nová generácia i-Cockpitu 3D. Dôležité upozornenia, napríklad výstrahy sa zobrazujú viac vpredu, čo má skrátiť reakčný čas v kritických situáciách až o pol sekundy. Pod digitálnym prístrojovým panelom sa nachádza malý volant. Dotykový displej multimediálneho rozhrania v centre "palubovky“ môže mať až 10 palcov. Sympatické je, že Peugeot napriek integrácii mnohých funkcií do obrazovky zachoval mechanické ovládače pre vstup do hlavných vetiev menu. Systém je kompatibilný so smartfónmi cez rozhrania Mirror Link, Android Auto a Apple CarPlay. Luxus na palube môže zvýrazniť ambientné osvetlenie, kožené čalúnenie Nappa alebo Alcantara či výkonná aparatúra Focal.

V kufri pribudlo 84 litrov. Spolu ich je 434....
V kufri pribudlo 84 litrov. Spolu ich je 434. Elektrická verzia má o 29 menej. Autor: Peugeot

Nešetrilo sa ani na bezpečnosti. Balík asistenčných systémov Drive Assist Plus obsahuje adaptívny tempomat s funkciou sto & go, udržiavanie v jazdnom prúde, autonómne brzdy detekujúce chodcov aj cyklistov, a to od päť do 140 km/h a automatické prepínanie svetiel. Samozrejmosťou je monitorovanie slepých uhlov zrkadiel, čítačka dopravných značiek, detekcia únavy vodiča či parkovací asistent pre priečne aj pozdĺžne manévre, ktorý vie vozidlo naviesť do priestoru, ktorý je len o 60 cm dlhší ako samotné auto. V kufri je 434 litrov na batožinu, čo je medzigeneračné zlepšenie až o 84 litrov. Variabilitu zvyšuje dvojitá podlaha. Tú nemá len elektrický e-2008, takže objem je zmenšený o 29 litrov. Stále však ponúka jeho batožinový priestor viac miesta ako prvá generácia 2008.

Elektrický Peugeot 2008 poháňa elektromotor s...
Elektrický Peugeot 2008 poháňa elektromotor s výkonom 100 kW, batérie s kapacitou 50 kWh majú stačiť na dojazd 310 km. Autor: Peugeot

Ponuku motorov preberá dvetisícosmička z Peugeotu 208. Všetky verzie tak spĺňajú emisnú normu Euro 6d-Temp. Aj vďaka štart-stop systémom, filtrom pevných častíc a pri dieseloch aj vďaka systému selektívnej katalytickej redukcie SCR. Benzínové agregáty sú výlučne preplňované 3-valce 1,2 PureTech s výkonom 75, 96 a 114 kW. Najvýkonnejšia je určená pre 2008 GT. Šesťstupňovú manuálnu prevodovku možno v strednom výkonovom stupni alternovať s 8-stuňovým automatom s hydrodynamickým meničom. Pri GT je štandardom. Naftu bude tankovať 4-valec 1,5 BlueHDi s výkonom 74 alebo 96 kW. Pre slabší je určená manuálna prevodovka, pre výkonnejší opäť len automat.

Najväčšou novinkou je však čisto elektrická verzia e-2008. Poháňa ju elektromotor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm. Energiu čerpá z podlahových li-ion akumulátorov s kapacitou 50 kWh. To má stačiť na dojazd 310 km. A to podľa prísnejšej normy WLTP. Nabíjanie akumulátora na 100 % trvá z domáceho wallboxu (11 kW) osem hodín. Na rýchlonabíjačke (100 kW) sú batérie doplnené na 80 % za 30 minút. Šetriť s energiou pomáha zvýšená rekuperácia v režime „B“ a tiež tepelné čerpadlo, ktoré zabezpečuje tepelnú výmenu medzi chladiacim okruhom batérií a klimatizácie. Ani elektrickej verzii nechýbajú komfortné prvky, ako je vyhrievanie sedadiel či panoramatická strecha. Jej dynamické parametre ostávajú zatiaľ tajomstvom.

Peugeot 2008 používa predné tlmičové vzpery McPherson a zadnú nápravu s torznou priečkou. Trakciu môže zlepšiť pri verziách so spaľovacím motorom známy systém GripControl, ktorý reguluje hnací moment na kolesá pomocou pribrzďovania. Novinka od Peugeotu bude schádzať z výrobných liniek závodu PSA v španielskom Vigu. Produkciu pre čínsky trh zabezpečí továreň Wuhan. K prvým zákazníkom by sa mal nový Peugeot 2008 dostať ešte koncom tohto roka.

Porovnanie rozmerov

Generácia II. (2019) I. (2013) Rozdiel
Dĺžka (mm) 4 300 4 159 +141
Šírka (mm) 1 770 1 739 + 31
Výška (mm) 1 530 1 556 –26
Rázvor náprav (mm) 2 650 2 538 + 112
Veľkosť kufra (l) 434 350 + 84

Technické údaje

Motor 1,2 PureTech 100 1,2 PureTech 130 1,2 PureTech 155 1,5 BlueHDi 100 1,5 BlueHDi 130 e-2008
Počet valcov/ventilov 3,12 3/12 3/12 4/16 4/16
Objem motora (ccm) 1 199 1 199 1 199 1 499 1 499
Výkon (kW/ot.) 75/5 000 96/5 500 114/- 74/3 500 96/- 100/3 673 – 10 000
Krútiaci moment (Nm/ot.) 205/1 750 230/1 750 240/1 750 250/1 750 250/1 750 260/300 – 3 673
Prevodovka 6M 6M/8A 8A 6M 8A
0 – 100 km/h (s) 12,0 9,7/9,9 8,9 11,8 10,1
Max. rýchlosť (km/h) 183 202/199 206 185 199 150
Spotreba na 100 km (l) 5,4 5,6/6,0 6,1 4,5 4,7
Peugeot
		2008 -
		2019
Peugeot
		2008 -
		2019
+30Peugeot 2008 -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Peugeot #Peugeot 2008
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR