Renault Zoe: Druhá generácia prejde 390 km! A je silnejšia

Zoe síce vlani prišielo o titul najpredávanejšieho elektromobilu Európy, ale svoj post chce späť. Pomôže mu nový dizajn, kvalitnejší interiér, no najmä väčší dojazd, väčší výkon a rýchlejšie nabíjanie jednosmerným prúdom.

02.07.2019 06:00
debata
Nové Zoe síce zdieľa platformu so svojím... Foto: Renault
Renault Zoe - 2019 Nové Zoe síce zdieľa platformu so svojím predchodcom, rozsahom inovácií ide však nad rámec bežného faceliftu. Vidieť to na prvý pohľad. Nové sú svetlá, maska, nárazníky, kapota aj efektné logo s holografickým efektom.

Renault vstúpil so svojím prvým od základu novým elektromobilom na trh už koncom roka 2012, teda oveľa skôr ako mnoho konkurentov, z ktorých viacerí svoju elektrickú ofenzívu ešte len plánujú. Úspech na seba nedal dlho čakať. Predaje rástli kontinuálnym tempom a v rokoch 2015, 2016 a 2017 sa Zoe vypracoval na najpredávanejší elektromobil v Európe. Celkovo je na cestách viac ako 150 000 kusov. O titul prišiel vlani, keď ani jeho rekordných 37 782 registrácií, ktoré išli na konto inovovanej verzie so zvýšenou kapacitou batérií na 41 kWh, nestačilo na novú generáciu Nissanu Leaf, ktorý si našiel približne o tisíc zákazníkov viac. Lenže Zoe opäť zabojuje.

Vzadu dostalo Zoe nové svetlá, ktoré malý... Foto: Renault
Renault Zoe - 2019 Vzadu dostalo Zoe nové svetlá, ktoré malý elektromobil opticky rozširujú. Pomáha tiež vynovený dizajn 16- až 18-palcových diskov či tri nové laky karosérie.

Renault prichádza s jeho druhou generáciou. Aj keď platforma ostáva zachovaná, noviniek je príliš veľa na to, aby sme hovorili len o facelifte či inovácii. Zrejmé je to už pri prvom pohľade. Zoe má novú masku, novú kapotu, nové nárazníky aj väčšie LED svetlá, ktoré sú štandardom. V centre prednej časti je neprehliadnuteľné logo Renaultu s 3D efektom, pod ktorým sa skrýva nový konektor nabíjania. Zadné diódové svetlá sú širšie a tie smerové dostali efektnú signálnu funkciu s postupným rozsvecovaním. Na výber sú tiež nové dizajny 16– až 18-palcových diskov kolies a tri nové odtiene lakov karosérie – Celadon Blue, Flame Red a Quartz White. Takže celá paleta vzrástla na deväť.

Interiér bol kompletne prepracovaný. Nová... Foto: Renault
Renault Zoe - 2019 Interiér bol kompletne prepracovaný. Nová palubná doska nesie 10-palcový TFT displej prístrojového panela a tiež 9,3-palcovú dotykovú obrazovku infotainmentu R-Link s novými funkciami.

Ešte viac zmien prebehlo v interiéri, kde Zoe výárazne pridalo na kvalite. Úplne nová palubná doska je vytvorená z mäkkých plastov a obložená textíliou. Prístrojový panel tvorí nový 10-palcový TFT displej s priestorovou grafikou, ktorá podporuje ekologické návyky vodiča. Nové je aj 9,3-palcové dotykové rozhranie pre ovládanie infotainmentu. Zabezpečuje konektivitu so smartfónmi cez platformy Apple Carplay a Android Auto. Mimo nie sú ani zadní cestujúci, ktorí majú k dispozícii dva USB porty. Aplikácie MY Renault umožňujú ovládanie mnohých funkcií vozidla na diaľku, napríklad klimatizácie, odomykania či programovanie nabíjania.

Napriek zachovaniu veľkosti batériového boxu sú... Foto: Renault
Renault Zoe - 2019 Napriek zachovaniu veľkosti batériového boxu sú li-ion akumulátory schopné poňať až 52 kWh elektrickej energie. To je o 30 % viac ako v minulosti.

Sedadlá sú čalúnené novým ekologickým materiálom vyrobeným z použitých bezpečnostných pásov. Zlepšila sa aj bezpečnosť. Zoe je tak vybavené autonómnymi brzdami, udržiavaním v jazdnom prúde, čítačkou dopravných značiek, monitorovaním slepých uhlov zrkadiel, automatickým prepínaním diaľkových svetiel či parkovacím asistentom. Nový je tiež volič „prevodovky“ s novým režimom „B“ a elektrická parkovacia brzda, ktorá uvoľnila na stredovom tuneli miesto pre odkladacie priestory. To najpodstatnejšie sa však udialo pod kapotou. Zoe tým dokonale ilustruje pokrok v oblasti vývoja elektromobilov.

Nový elektromotor R135 z vlastnej produkcie... Foto: Renault
Renault Zoe - 2019 Nový elektromotor R135 z vlastnej produkcie Renaultu dáva výkon 100 kW a krútiaci moment 245 Nm, vďaka tomu Zoe zrýchľuje z 0 na 100 km/h za desať sekúnd.

Kým na začiatku kariéry štartovalo s akumulátormi s kapacitou 22 kWh a vlani dostalo nové s kapacitou 41 kWh, teraz sa môže pochváliť opäť väčšou zásobou energie na palube. Bez zväčšenia rozmerov akumulátorov sa podarilo kapacitu zvýšiť až na 52 kWh. To znamená predĺženie dojazdu približne o 30 % na konečných 390 km, a to podľa prísnejšej normy WLTP. Zároveň je Zoe silnejšie. Okrem verzie ZOE R110 s výkonom 80 kW, prichádza nová R135 (100 kW). Krútiaci moment vzrástol súčasne s tým z 225 na 245 Nm. Pre Zoe to znamená akceleráciu na stovku za 10 sekúnd a maximálnu rýchlosť 140 km/h, čo je o 10 km/h viac ako v minulosti.

Dobrou správou pre majiteľov je tiež možnosť rýchlejšieho nabíjania. Konektor Combo (CCS) totiž zvláda pripojenie do nabíjačiek s jednosmerným prúdom a výkonom 50 kW. Samozrejme, ostatné možnosti nabíjania striedavým prúdom z bežnej siete alebo wallboxov sú zachované. S energiou narába Zoe o to lepšie, že nový jazdný režim „B“ zvyšuje, najmä v mestskej premávke, rekuperáciu brzdnej energie. Ovláda sa tlačidlom na elektronickom voliči. Napriek tomu, že tento systém šetrí samotnú brzdovú sústavu, dostalo Zoe štandardne štvoricu kotúčových bŕzd. Nové Zoe by malo k zákazníkom doraziť na jeseň.
Renault Zoe - 2019
Renault Zoe - 2019
+18Renault Zoe - 2019

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Renault Zoe
Články podľa značiek