Renault Captur: 'Clio do terénu' je tu v druhom vydaní. Aj ako plug-in hybrid

08.07.2019 06:00

Druhá generácia Renaultu Captur síce využíva platformu nového Clia, no technológiami ide ešte ďalej. Už na budúci rok sa predstaví v plug-in hybridnej verzii E-Tech. Zákazníci ocenia aj väčšiu kabínu a obrovský kufor s objemom 536 litrov.

Nový Captur je podstatne sebavedomejším...
Nový Captur je podstatne sebavedomejším crossoverom. Vyznáva síce evolúciu, ale prináša prvky typické pre nové Clio. Napríklad „céčkové“ predné svetlá. Tie sú v sérii výlučne z LED diód. Autor: Renault

S crossoverom Captur prišiel Renault na trh v roku 2013. A urobil dobre. Trafil presne do trendu stúpajúcej popularity SUV. Úspech na seba nedal dlho čakať. Captur sa s ročnými registráciami nad 200 000 kusov vyšplhal na post najpredávanejšieho európskeho modelu vo svojej triede. Na konte má už viac ako 1,2 milióna registrácií. A teraz chce ešte viac. Stane sa z neho globálny model, ktorý bude schádzať aj z výrobných liniek v Číne. Druhá generácia navyše prinesie celkom nové technológie ladiace so stratégiou Drive the Future. Bude elektrická, prepojená aj autonómna. A prichádza v správnom čase, keďže konkurenčný Peugeot už predstavil novú dvetisícosmičku.

Ako inak, základom Capturu je platforma CMF–B (Common Module Family), známa z Clia, ktorá prináša až 85 % nových komponentov. Výsledkom je nižšia hmotnosť, vyššia tuhosť, lepšia aerodynamika ale aj nižšia hlučnosť, až o 3 dB pri rýchlosti 130 km/h. A je tiež pripravená pre zástavbu moderných asistenčných systémov a alternatívnych pohonov. Už na budúci rok sa tak z Capturu stane prvý plug-in hybridný model Renaultu, ktorý dával zatiaľ prednosť čistým elektromobilom. Variabilita platformy zároveň umožnila, aby Captur narástol, a to aj v porovnaní s novým Cliom. Jeho rázvor 2 639 mm sa natiahol o 44 mm. Podobne je to v medzigeneračnom porovnaní, kde Captur získal 20 bonusových milimetrov.

Captur narástol takmer vo všetkých smeroch. Je...
Captur narástol takmer vo všetkých smeroch. Je o 110 mm dlhší o 27 širší a jeho rázvor sa natiahol o 20 mm, na konečných 2 639. Kontrastná plávajúca strecha, paleta farieb a dekorácií umožňuje vytvoriť až 90 rozličných schém. Autor: Renault

Ak ho postavíme k prvej generácii, je tiež o 110 mm dlhší (4 288 mm) a o 27 širší (1 797 mm). Redukovalo sa len na výške, kde ubudol jeden centimeter. Na novom formáte sa podarilo postaviť oveľa sebavedomejší crossover, hoci dizajnéri zvolili skôr evolučnú cestu doplnenú typickými prvkami nových modelov. Napríklad céčkovou grafikou predných, dnes už výlučne LED reflektorov. Novinkou sú tie zadné, ktoré sa predstavujú v úplne novej podobe. Z profilu upúta nielen výrazná plastová ochrana spodných partií karosérie, ale aj zadný stĺpik v tvare krídla a „plávajúca“ strecha. Captur ponúkne 11 lakov karosérie vrátane štyroch nových odtieňov Midnight Black, Atacama Orange, Highland Gray a Alabaster White.

Spolu so štyrmi farbami strechy a s troma farebnými dekoračnými paketmi, ktoré sa týkajú napríklad spätných zrkadiel či vložiek nárazníkov, budú mať zákazníci na výber až 90 kombinácií. Posádka sa môže tešiť na väčší priestor. Zadní cestujúci dostali k dobru 17 mm na kolená a v kufri pribudlo až 81 litrov, takže Captur hlási celkový objem neuveriteľných 536 litrov, pravdepodobne bez rezervného kolesa. A ďalších 27 litrov odkladacích priestorov nájdu cestujúci v kabíne. Patria medzi ne aj zväčšené schránky vo dverách, ktoré pojmú 1,5-litrové fľaše. Zásuvku pred spolujazdcom, ktorá bola vychytávkou Capturu, Renault nespomína. Pravdepodobne dal prednosť konvenčnému riešeniu.

Zadné svetlá sa predstavujú v úplne novej...
Zadné svetlá sa predstavujú v úplne novej podobe. Podstatnejšie však je, že pod zadným vekom pribudlo až 81 litrov pre batožiny. Autor: Renault

Na digitálny vek reaguje Captur, podobne ako nové Clio, takzvaným Smart Cockpitom. Ten obsahuje na vodiča mierne natočený 9,3-palcový vertikálny displej systému R-Link a tiež virtuálny prístrojový panel. Ten môže mať uhlopriečku 7 alebo 10 palcov. Tá väčšia zvláda aj zobrazenie navigácie. Úplnou novinkou, ktorá Captur odlišuje od Clia, je „Flying Console“, teda vznášajúca sa stredová konzola, ktorá hostí elektronický volič automatickej prevodovky. Výhodou je nielen lepšia ergonómia, ale aj nové odkladacie priestory priamo v konzole a pod ňou. Je sympatické, že Renault zachoval samostatný panel klimatizácie, čo jej ovládanie uľahčí. Nový je aj volant s kompaktnejším airbagom. Z luxusných prvkov spomeňme vyhrievaný volant a čelné sklo či aparatúru Bose s deviatimi reproduktormi.

Kabína vychádza z Clia, no má plávajúcu...
Kabína vychádza z Clia, no má plávajúcu stredovú konzolu. Smart Cockpit obsahuje 9,3-palcovú obrazovku prístrojového panela a 10-palcový vertikálny infotainment systému R-Link. Autor: Renault

Rozhranie je kompatibilné so smartfónmi. Aplikácie MY Renault umožnia majiteľom zistiť polohu vozidla, získať na diaľku prevádzkové údaje, ale aj vozidlo zamknúť alebo otvoriť. Captur urobil veľký pokrok aj na poli asistenčných systémov. Ako prvý v triede prináša takzvaný Highway & Trafic Jam Companion, čo je kombinácia funkcií adaptívneho tempomatu a udržiavania v jazdnom prúde. Podmienkou je verzia s automatickou prevodovkou. Jeho autonómne brzdy odteraz registrujú nielen chodcov, ale aj cyklistov. Dopriať si tiež môžete 360-stupňové zobrazenie okolia. A zmeny sa udiali aj pod kapotou, kde bude mať premiéru spomínaná plug-in hybridná technológia.

Technológia E-Tech, pri ktorej si dal Renault zaregistrovať až 150 patentov, spojí atmosférický 4-valec s objemom 1,6 litra s elektromotorom, kontinuálnou prevodovkou CVT a li-ion akumulátormi s kapacitou 9,8 kWh. To má zabezpečiť čisto elektrický dojazd v meste do vzdialenosti 65 km podľa normy WLTP a na diaľnici rýchlosťou 130 km/h 45 km. Pri bežnom dochádzaní do práce by teda majitelia mohli jazdiť bez emisií. Presné parametre Renault zatiaľ nezverejnil. Zato vieme, že pod kapotu Capturu sa dostane aj päť konvenčných pohonných jednodtiek. Základom je 3-valec 1,0 TCe (74 kW). Nad ním budú stáť dva výkonnejšie 4-valce 1,3 TCe (96 kW, 114 kW). Naftu majú tankovať dva 4-valce 1,5 Blue dCi (70, 85 kW).

Najvýkonnejšie verzie dostanú 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku EDC, inak bude základom 6-stupňový manuál. Výnimkou je len verzia 1,0 TCe, spárovaná s lacnejším 5-stupňovým manuálom. S pohonom oboch náprav nerátajte. V tomto smere by mohla prekvapiť len spomínaná plug-in hybridná verzia E-tech, pokiaľ by dostala druhý elektromotor na zadnej náprave. Nový Captur by mohol absolvovať svetový debut na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Do predaja sa dostane ešte tento rok.

Porovnanie rozmerov

Model Captur II Captur I Clio V
Dĺžka (mm) 4 288 4 178 4 048
Šírka (mm) 1 797 1 770 1 798
Výška (mm) 1 556 1 566 1 440
Rázvor náprav (mm) 2 639 2 619 2 583
Veľkosť kufra (l) 536 455 391

Technické údaje

Motor 1,0 TCe 100 1,3 TCe 130 1,3 TCe 155 1,5 Blue dCi 95 1,5 Blue dCi 115
Počet valcov/ventilov 3/12 4/16 4/16 4/16 4/16
Objem motora (ccm) 999 1 333 1 333 1 461 1 461
Výkon (kW) 74 96 114 70 85
Krútiaci moment (Nm) 160 240 270 240 260
Prevodovka 5M 6M/7EDC 7EDC 6M 6M/7EDC
Renault
		Captur -
		2019
Renault
		Captur -
		2019
+9Renault Captur -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Renault #Renault Captur
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
21. 10. 20191.242 €zdraženie1.316 €
14. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
23. 9. 2019zdraženie1.241 €zdraženie1.334 €
16. 9. 2019zdraženie1.217 €zlacnenie1.321 €
9. 9. 2019zlacnenie1.214 €zlacnenie1.322 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR