Modernizovaný Superb predstavila Škoda na netradičnom mieste, počas májových majstrovstiev sveta v hokeji, ktoré hostila Bratislava. To, že Superb dostane virtuálny kokpit, nový diesel 2,0 TDI Evo či plug-in hybridnú verziu iV, bolo v podstate známe. Škoda však pridala spolu s faceliftom ešte jeden bonus. A ten bol naozaj prekvapením. Až do poslednej chvíle sa totiž automobilke podarilo utajiť príchod premiérovej verzie Scout. Toto označenie nájdeme na aktuálnej Fabii, Octavii, Karoqu aj Kodiaqu a v minulosti sa objavilo tiež na atypickom Roomsteri, lenže Superb ostával mimo „prašnej módy“. Až doteraz.
Nový Superb Scout, odvodený výlučne z verzie Combi, využíva šikovne väčšinu technológií, ktoré si môžete dopriať aj v bežných Superboch, no kombinuje ich do balíka, ktorý dáva Scoutu osobité postavenie. Je to zjavné na prvý pohľad, keďže exteriér neunikol rukám dizajnérov. Tak ako SUV Škody dostal aj on dvojité čierne lamely v prednej maske, tentoraz lemovanej chrómom. Nové sú aj nárazníky so striebornými nábehovými hranami. Dodatočné plastové prvky chránia podbehy kolies a prahy. Chróm alebo hliník nájdete aj na sériových strešných nosičoch, lemoch okien či spätných zrkadlách.
Špecifické sú 18-palcové disky kolies Braga, voliteľné v dvojfarebnom vyhotovení. A za príplatok vám Škoda dodá parádne devätnástky Manaslu. Špeciálne pre Superb Scout Škoda navyše „namiešala“ metalický odtieň Tangerine Orange. Nechýbajú ani plakety Scout. Podobne ako v kabíne, ktorá prináša drevené dekoračné prvky na palubnej doske či špecifické čierne čalúnenie sedadiel s kontrastným prešívaním. Voliť môžete tirž hnedú Alcantaru. Štandardom je vyhrievanie sedadiel, prípadne vyhrievanie vonkajších zadných sedadiel. Infotainment má odlišné uvítacie logo a špecifickú off-roadovú funkciu displeja. V základe dostanete ambientné osvetlenie, LED svetlá, oceľové pedále či akustické okná.
Pod kapotou je na výber len z dvoch pohonných jednotiek. Zato tých najsilnejších. Naftový 4-valec 2,0 TDI má výkon 140 a benzínový 2,0 TSI až 200 kW. Oba sú štandardne spojené so 7-stupňovými dvojspojkovými prevodovkami DSG. To príde iste vhod najmä pri ťahaní prívesu s hmotnosťou až 2 200 kg. S emisiami bojujú agregáty pomocou štart-stop systému, filtrami pevných častíc a diesel aj úpravou spalín pomocou selektívnej katalytickej redukcie SCR, čo znamená nutnosť tankovania prísadu AdBlue. Samozrejmosťou je pohon oboch náprav 4×4 vyzbrojený inak príplatkovým módom OffRoad pre čo najlepšiu trakciu na nespevnených povrchoch, ktorý sa aktivuje cez volič jazdných režimov Driving Mode Sealect.
A do vienka dostal Superb Scout aj balík RoughRoad, teda paket pre zlé cesty. Ten obsahuje špecifické ochranné prvky na podvozku, napríklad ochranu motora alebo brzdových vedení a zároveň zvyšuje svetlú výšku o 15 mm. Adaptívne tlmiče DCC (Dynamic Chassis Control) sú už za príplatok. Škoda, že Superb Scout nemá aj nový slabší diesel 2,0 TDI Evo (110 kW), ktorý bude mať onedlho premiéru práve v Superbe. Má nové trubodúchadlo s elektrickým aktuátorom, vstrekovanie common-rail s tlakom až 2 200 barov, oceľové piesty a oddelené chladenie bloku motora a hlavy valcov. Čo však nie je, môže byť, chystá sa totiž aj jeho výkonnejšia verzia (147 kW) a tá pod kapotu Scouta nepochybne zamieri.
Rozmery, objemy
Model | Superb | Superb Combi | Superb Scout |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4 869 | 4 862 | 4 862 |
Šírka (mm) | 1 864 | 1 864 | 1 864 |
Výška (mm) | 1 469 | 1 477 | 1 492 |
Rázvor náprav (mm) | 2 841 | 2 862 | 2 862 |
Veľkosť kufra (l) | 625 (iV 485) | 650 (iV 510) | 610 |
Technické údaje
Verzia | 1,5 TSI | 2,0 TSI | 2,0 TSI 4×4 (Scout) | 2,0 TDI Evo | 2,0 TDI | 2,0 TDI 4×4 (Scout) | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Zdvihový objem (ccm) | 1 498 | 1 984 | 1 984 | 1 968 | 1 968 | 1 968 | |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | |
Max. výkon (kW/ot.) | 110/5 000 | 140/4 200 | 200/5 500 | 110/3 000 | 140/3 500 | 140/3 500 | |
Krútiaci moment (Nm/ot.) | 250/1 500 | 320/1 500 | 350/2 000 | 340/1 700 | 400/1 900 | 400/1 900 | |
Prevodovka | 6M/7DSG | 7DSG | 7DSG | 6M/7DSG | 7DSG | 7DSG | |
Max. rýchlosť (km/h) | 220/219 | 240 | 250 | 221/220 | 240 | 232 | |
0 – 100 km/h (s) | 9,0/9,2 | 7,7 | 5,6 | 9,1/9,1 | 8,3 | 8,0 | |
Spotreba na 100 km (l) | – | 6,1 | 7,0 | – | 4,4 | 4,8 |