V súčasnosti sa elektromobily dajú využiť hlavne v meste. V dopravných zápchach šetria energiu a majiteľ ich dokáže priebežne dobíjať a predchádzať obavám z vybitia akumulátorov a uviaznutia na krajnici. Vzhľadom na vysokú nákupnú cenu a obmedzenú použiteľnosť nedokážu elektrické autá zatiaľ zastúpiť tradičné rodinné segmenty.
Keď sa však na vec pozrieme z pohľadu Mini, zistíme, že v minulosti už dokázalo ponúknuť priekopnícke riešenia v oblasti mobility. Pred šesťdesiatimi rokmi vyrobili na Britských ostrovoch model, ktorý dokázal z minima vyťažiť maximum a ponúkol väčšine obyvateľstva možnosť individuálnej dopravy. Teraz sa v Oxforde snažia o niečo podobné. V hlavnej úlohe však už nevystupujú nízke náklady, ale dokonalé jazdné vlastnosti a štýl.
Mini Cooper SE nemá ambície prekonávať konkurenciu v kapacite akumulátorov či praktickosti. Jeho úlohou je vyjadriť životný štýl majiteľa a poskytnúť výnimočný zážitok z jazdy. Zároveň sa snaží príliš sa neodlišovať od Mini Cooperov poháňaných spaľovacími agregátmi. Veď víťaznú zostavu netreba meniť.
Oproti spomínanej benzínovej verzii má tá elektrická o 18 mm vyšší podvozok. Spoločnú však majú trojdverovú karosériu a objem batožinového priestoru, a to 211 litrov a po sklopení operadiel zadných sedadiel 731 litrov. Obe verzie sú si podobné aj dizajnom. Elektrické Mini si zachovalo typický tvar okien kabíny aj predných svetlometov. Vzadu nechýbajú svetlá s motívom britskej vlajky Union Jack. Mini Cooper SE sa odlišuje zaslepenou prednou masku, plnšími diskami kolies pre lepšiu aerodynamiku a absentujúcimi výfukmi.
Tak ako sa na prémiový mestský elektromobil patrí, nebude ani elektrické Mini brzdou premávky. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 7,3 sekundy. Z 0 na 60 km/h to stihne za 3,9 s. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 150 km/h. Nové Mini bude možné nabíjať na 50-kilowattových nabíjacích staniciach, čo znamená, že na 80% kapacity sa batérie nabijú za 35 minút.
V interiéri je najväčšou zmenou oproti doterajším modelom prítomnosť displeja vo funkcii prístrojového panelu združujúceho informácie o rýchlosti a o množstve energie uskladnenej v akumulátoroch. Vodič bude mať na výber zo štyroch jazdných režimov, a to Sport, Mid, Green a Green+. Zároveň si bude môcť zvoliť dve úrovne intenzity rekuperácie energie, pričom pri účinnejšom premieňaní kinetickej energie na elektrickú bude auto možné ovládať len pedálom akcelerátora.
Na výber budú štyri úrovne výbav, od ktorých sa bude odvíjať vyzdobenie interiéru. Okrem lakov karosérie a farby čalúnenia budú môcť zákazníci vyberať medzi šestnásťpalcovými a sedemnásťpalcovými diskami kolies. Súčasťou základnej výbavy sú LED svetlá, dvojzónová automatická klimatizácia, nezávislé vykurovanie s tepelným čerpadlom a navigácia Connected.
Mini Cooper SE sa začne vyrábať v novembri a do predaja by sa malo dostať začiatkom budúceho roka. Z liniek bude schádzať v domovskom závode v anglickom Oxforde.
Technické údaje
Typ motora | elektromotor |
Maximálny výkon (kW/k) | 135/184 |
Maximány krútiaic moment (Nm) | 270 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 7,3 |
Zrýchlenie z 0 na 60 km/h (s) | 3,9 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 150 |
Kapacita akumulátorov (kWh) | 32,6 |
Maximálny výkon nabíjačky (kW) | 50 |
Spotreba elektriny (kWh/100 km) | 13,2–15 |
Dojazd (km) | 235–270 |