BMW X6: Evolúcia, viac výkonu a podsvietené ľadvinky!

17.07.2019 06:00

Ikona triedy SUV-kupé prichádza už v treťom vydaní. Na technológiách nešetrí. Vie cúvať sama, natáčať zadné kolesá a pod kapotou má viac výkonu ako kedykoľvek predtým.

Nové BMW X6 uprednostnilo evolúciu, no má nové...
Nové BMW X6 uprednostnilo evolúciu, no má nové proporcie a dizajnové prvky z najnovších športových modelov BMW. Tvar ľadviniek nemá ďaleko od roadsteru Z4 alebo nového kupé radu 8. Tentoraz sú však ľadvinky podsvietené. Autor: BMW

BMW X6 bolo v roku 2008 veľkým experimentom. Nakoniec sa ale z tohto prvého kríženca SUV a športových kupé stala ikona. Konkurencia len lapala dych. Z prvých dvoch generácií predala mníchovská automobilka neuveriteľných 443 000 exemplárov. To je na luxusný tovar naozaj dosť. Lenže v BMW nenechávajú nič na náhodu. Rok po premiére novej generácie SUV X5 tak nasadzuje do ringu novučičkú iksšestku. A tá ťaží z najnovších technológií, ktoré poznáme napríklad aj z kupé radu 8. S dizajnom však v Mníchove príliš neexperimentovali. Prednosť dostala evolúcia, i keď so svojím predchodcom nemá nové SUV-kupé nič spoločné. Je nové doslova od podlahy.

Naznačuje to nielen nová platforma CLAR, ale aj zmena formátu. BMW X6 je o 26 mm dlhšie (4 935 mm) o 15 mm širšie (2 004) ale o šesť milimetrov nižšie (1 696). Športovejšie proporcie sú tiež výsledkom rozšírenia rozchodu kolies až o 44 mm (1 684) a rázvoru náprav o 42 mm (2 975). Jasným rozdielom v porovnaní s klasickým SUV X5 sú obrie 6-uholníkové ľadvinky, ktoré sa rozširujú smerom nadol, a užšie LED svetlá, za príplatok s laserovou technológiou, grafikou v tvare písmena X a dosahom až 500 metrov. Úplnou novinkou je podsvietenie ľadviniek, ktoré sa aktivuje pri odomknutí alebo zamknutí. Svietiť ale môžu aj počas jazdy.

Novinka stojí na platforme CLAR. Je o 26 mm...
Novinka stojí na platforme CLAR. Je o 26 mm dlhšia, o 15 širšia ale o šesť milimetrov nižšia. Rázvor náprav sa natiahol o 42 mm, na konečných 2 975. Autor: BMW

Silueta kabíny ešte viac evokuje kupé. Zadné svetlá siahajú po prvýkrát takmer až k logu BMW na výklopnom veku. Predným blatníkom nechýbajú výduchy Air Brethers. Ukrývajú už v sérii 19-palcové disky, no na požiadanie môžu zákazníci siahnuť po obrích kolesách s priemerom 22 palcov. Na výber sú dve dizajnové línie. Línia xLine, ktorá umocňuje „faktor SUV“, používa matný strieborný povrch na ľadvinkách, zrkadlách, strešných nosičoch či lemoch okien. M Sport akcentuje športový imidž agresívnejšími nárazníkmi, väčšou plochou lakovaných častí karosérie, čiernym lemom okien a perleťovým vyhotovením masky či zrkadiel.

Zadná časť má ešte výraznejšiu siluetu kupé a...
Zadná časť má ešte výraznejšiu siluetu kupé a nové svetlá, ktoré sa tiahnu takmer k logu BMW. Už v základe používa X6 19-palcové disky. Za príplatok si ale môžete dopriať kolesá s priemerom až 22 palcov. Autor: BMW

Kabína ctí tradíciu. Palubná doska je opäť orientovaná na vodiča. Obsahuje najnovší infotainment, čo znamená 12,3-palcový virtuálny kokpit s grafikou z najnovších modelov, napríklad X5 a novej „trojky“, a tiež 12,3-palcový dotykový Control Display rozhrania iDrive. Jednotlivé funkcie možno ovládať dotykom, otočným ovládačom, touchpadom, z multifunkčného volantu, ale aj hlasom a gestami. Vrcholová verzia Live Cockpit Proffesional obsahuje adaptívny navigačný systém s 20 GB pevným diskom. Samozrejmosťou je wi-fi, kompatibilita so smartfónmi, využívanie mobilných aplikácií, indukčné dobíjanie, diaľkové spojenie s vozidlom alebo digitálny kľúč Digital Key, ktorý prispôsobí všetky nastavenia potrebám vodiča.

Kabína má nové rozmiestnenie ovládacích prvkov....
Kabína má nové rozmiestnenie ovládacích prvkov. Typickú orientáciu na vodiča ale nechalo BMW zachovanú. Digitálnemu kokpitu s uhlopriečkou 12,3 palca robí spoločnosť rovnako veľký infotainment a head-up displej. Autor: BMW

Digitálny osobný asistent BMW Intelligent Personal Assistant znamená inteligentné hlasové ovládanie a podporu vodiča zmenou atmosféry v kabíne či uľahčením hľadania parkovacieho miesta. Za zmienku stoja asistenčné systémy. Autonómne brzdy registrujú okrem chodcov aj na cyklistov. Samozrejmosťou je rýchlostný asistent prepojený s čítačkou dopravných značiek. Príplatkový balík Driving Assistant Professional prináša systémy ako automatickú zmenu jazdného prúdu, asistent pre jazdu v kolóne či automatický vyhýbací manéver, varovanie pred križujúcimi vozidlami a jazdou v protismere. Parkovací asistent dokáže zaparkovať a vyparkovať aj bez vodiča za volantom a vrátiť sa na vzdialenosť 50 metrov.

Na zadných sedadlách pribudlo viac miesta na...
Na zadných sedadlách pribudlo viac miesta na kolená aj nad hlavou. Do kufra naložíte slušných 580 litrov a po sklopení operadiel až 1 525. Autor: BMW

Nezabudlo sa ani na luxus. V sérii je kožené čalúnenie Vernasca a 3-zónová klimatizácia, ambientné osvetlenie či vyhrievanie športových sedadiel. Za príplatok dostanete masážne a vetrané sedadlá, strešné okno s plochou zväčšenou až o 85 %, sklenené dekorácie, termoelektrické držiaky nápojov, audio Bowers & Wilkins s výkonom 1 500 W a 20 reproduktormi. Vrcholom je aromatický systém s ôsmimi vôňami, strešné okno Sky Lounge s 1 500 diódami alebo uvítacie osvetlenie Light Carpet, ktoré vytvorí špeciálny vzor v oblasti dverí pri nastupovaní. V kufri je 580 litrov priestoru pre batožinu. Po sklopení operadiel delených v pomere 40 : 20 : 40, a to priamo z batožinového priestoru, vzrastie využiteľná kapacita na 1 525 litrov.

Pod kapotou je na výber z dvoch benzínových a...
Pod kapotou je na výber z dvoch benzínových a dvoch naftových motorov. Výkon siaha od 195 až do 390 kW pre špičkovú verziu X6 M50i. Štandardom je pohon oboch náprav xDrive aj 8-stupňová automatická prevodovka Steptronic. Autor: BMW

Kariéru odštartuje X6 s dvoma benzínovými a dvoma naftovými motormi TwinPower Turbo, vždy v kombinácii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic a pohonom oboch náprav xDrive. Základom sú 3-litrové 6-valce pre X6 xDrive30d (195 kW) a X6 xDrive40i (250 kW). Nad nimi tróni najsilnejší diesel so štvoricou trubodúchadiel pre X6 M50d (294 kW) a robustný 8-valec X6 M50i (390 kW). Za zmienku stojí najvýkonnejšia benzínová verzia, ktorá šprintuje na stovku za neuveriteľných 4,3 sekundy. Všetky motory sú vybavené časticovými filtrami a diesle aj úpravou spalín pomocou selektívnej katalytickej redukcie SCR. Pohon oboch náprav xDrive preferuje zadné kolesá. S prenosom výkonu na asfalt pomáha vo verziách M Sport elektronicky ovládaná uzávierka zadného diferenciálu s lamelovou spojkou vybavenou servomotorom a axiálnou vačkou.

V teréne môže BMW X6 využiť nový balík xOffroad...
V teréne môže BMW X6 využiť nový balík xOffroad s uzávierkou zadného diferenciálu, vektorovaním krútiaceho momentu medzi pravými a ľavými kolesami či so zväčšenou ochranou podvozka. Autor: BMW

Kolesá nesú predné dvojité trojuholníkové ramená a zadné 5-prvkové závesy. Jazdné vlastnosti budú ťažiť z faktu, že nová generácia X6 má v porovnaní s predchádzajúcou nižšie ťažisko. Už v základe má X6 elektronické tlmiče, pracujúce v módoch Comfort alebo Sport. Priplatiť si môžete za športový podvozok M Sport s riadenou zadnou nápravou Active Steering a aktívnymi stabilizátormi potláčajúcimi náklony v zákrutách. Ovládané sú elektromotormi. Vrcholom je adaptívne vzduchové odpruženie, ktoré pri rýchlosti nad 140 km/h zníži svetlú výšku o 20 mm a, naopak, v teréne ju zvýši až o 40 mm. Pri nakladaní batožiny môže zadná hrana kufra klesnúť o 40 mm pod štandardné nastavenie. Celkový rozsah nastavenia výšky podvozka je až 80 mm.

Pneumatické odpruženie je tiež súčasťou po prvýkrát ponúkaného balíka xOffroad doplneného o väčšiu ochranu podvozka a terénne informácie zobrazované na displeji. Systém upravuje otáčky medzi pravými a ľavými kolesami, čo zlepšuje trakciu na nespevnených a klzkých povrchoch. Offroadový paket umožňuje v spojení s trakčnými systémami a pohonom xDrive nastavenie vozidla pre jazdu na piesku, skalách, štrku alebo na snehu. Nové BMW X6 absolvuje svetovú premiéru na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Jeho výrobu zabezpečí americký závod BMW v Spartanburgu, kde bude schádzať z montážnych liniek spolu s modelmi X3, X4, X5 a najväčším SUV X7.

Rozmery a objemy

Dĺžka (mm) 4 935
Šírka (mm) 2 004
Výška (mm) 1 696
Rázvor náprav (mm) 2 975
Veľkosť kufra (l) 580 – 1 525

Technické údaje

Verzia xDrive30d xDrive40i M50d M50i
Zdvihový objem (ccm) 2 993 2 998 2 993 4 395    
Počet valcov/ventilov R6/24 R6/24 R6/24 V8/32    
Max. výkon (kW/ot.) 195/4 000 250/5 500 294/4 400 390/5 500    
Krútiaci moment (Nm/ot.) 620/2 000 450/1 500 760/2 000 750/1 800    
Prevodovka 8A 8A 8A 8A    
0 – 100 km/h (s) 6,5 5,5 5,2 4,3    
Max. rýchlosť (km/h) 230 250 250 250    
Spotreba na 100 km (l) 6,1 – 6,6 8,0 – 8,6 6,9 – 7,2 10,4 – 10,7    
BMW X6 -
		2019
BMW X6 -
		2019
+27BMW X6 -
		2019

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#BMW #BMW X6 #autosalón Frankfurt 2019
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
2. 9. 2019zdraženie1.216 €zdraženie1.334 €
26. 8. 20191.203 €1.321 €
19. 8. 2019zlacnenie1.203 €zlacnenie1.321 €
12. 8. 2019zlacnenie1.204 €zlacnenie1.326 €
5. 8. 2019zlacnenie1.206 €zlacnenie1.341 €
29. 7. 2019zdraženie1.226 €zdraženie1.367 €
22. 7. 2019zlacnenie1.224 €zlacnenie1.365 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR