Malý hatchback japonskej značky si na modernizáciu musel počkať päť rokov. To je pri autách segmentu B pomerne dlho, no Mazda doteraz uprednostňovala zdokonaľovanie väčších modelov. Mazda 2 tak konečne dobehne väčších súrodencov, ktorí sú technicky aj dizajnovo o úroveň vyššie.
Z hľadiska vonkajšieho vzhľadu modernizácia Mazdy 2 dodržuje tradíciu štýlu Kodo, ktorý poznáme z modelov CX-5, CX-3, Mazda 6, či Mazda 3. Mazda 2 dostala nové nárazníky, predné LED svetlá a z profilu upútajú nové šestnásťpalcové disky kolies. V interiéri sa automobilka zamerala na zlepšenie pohodlia výberom kvalitnejších materiálov a väčšieho množstva izolácie. Vďaka tomu sa počas jazdy do kabíny prenesie menej hluku a vibrácií.
Zlepší sa aj ponuka prvkov výbav. Zákazníci budú môcť vylepšiť vozidlo aj vyhrievaným volantom, monochromatickým spätným zrkadlom, sedadlom vodiča nastaviteľným v šiestich smeroch a kompatibilitou s aplikáciami Android Auto a Apple CarPlay. K bezpečnosti prispejú adaptívne LED svetlá, systém udržovania v jazdnom pruhu, systém rozpoznávania dopravných značiek a 360-stupňové zobrazenie okolia vozidla.
Pod kapotou bude na výber len 1,5-litrový benzínový štvorvalec Skyactiv –G v dvoch výkonových verziách. Slabšia bude mať 55 kW (75 k) a silnejšia 67 kW (90 k). Obe verzie budú elektrifikované mild-hybridným systémom Mazda M Hybrid. Vďaka nemu sa bude auto svižnejšie rozbiehať a bude mať nižšiu spotrebu paliva.
Motor bude v oboch prípadoch spolupracovať so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, pričom silnejšia verzia bude k dispozícii aj so šesťstupňovým automatom. O komfort jazdy sa postará systém G-Vectoring Control Plus, ktorý aktívne vyrovnáva náklony karosérie, čím umožňuje rýchlejšie prejazdy zákrut a prispieva k väčšej bezpečnosti. Modernizovaná Mazda 2 dorazí na európske trhy začiatkom budúceho roka.