Audi Q7: Vynovené SUV prináša laserové svetlá, displeje aj šialený diesel

Po štyroch rokoch inovuje Audi svoje najväčšie SUV Q7. Je to odpoveď na nové aktivity z Mníchova a zo Stuttgartu. Navyše sa pod jeho kapotu vracia najvýkonnejší sériový diesel planéty.

25.07.2019 12:00
debata (4)
Facelift priblížil Q7 viac k novším modelom... Foto: Audi
Audi Q7 - 2019 Facelift priblížil Q7 viac k novším modelom značky. Napríklad 8-uholníkovou maskou so šiestimi vertikálnymi lamelami. Nové sú tiež nárazníky a svetlá s laserovou technológiou.

Audi priviedlo druhú generáciu Q7 na svet už pred štyrmi rokmi. A za ten čas sa toho veľa zmenilo. Mercedes-Benz vyrukoval s novou triedou GLS a GLE a Mníchov zas s novučičkým 7-miestnym BMW X7 či novou generáciou X5. Navyše vstúpili do platnosti nové emisné normy a nový cyklus merania emisií WLTP. Tie pripravili vrcholové SUV z Ingolstadtu o úžasný naftový 8-valec 4,0 V8 TDI pre najvýkonnejšiu verziu SQ7. Teraz je už ale všetko tak, ako má byť. Vynovené Q7 prichádza s energickejším dizajnom, novými technológiami, úspornejšími motormi a tiež najvýkonnejším naftovým motorom súčasnosti.

Spoznať novinku nie je ťažké. Facelift totiž reaguje na najnovšiu ingolstadtskú módu. Prednú časť zdobí agresívnejšia 8-uholnílková maska single frame so šiestimi vertikálnymi lamelami. Po jej stranách sa nachádzajú štandardné diódové svetlá s grafikou zodpovedajúcou novším SUV. Za príplatok dodá Audi najmodernejšie reflektory Matrix LED s 24 individuálne ovládanými diódami. A aby toho nebolo málo, diaľkový režim preberajú laserové diódy s dosahom vyše 500 metrov. Nechýba ani dynamická funkcia smerových svetiel. Vzadu zas pribudla chrómová lišta, spájajúca svetlá s vynovenou grafikou.

Vzadu je novinkou chrómová lišta spájajúca... Foto: Audi
Audi Q7 - 2019 Vzadu je novinkou chrómová lišta spájajúca svetlá s vynovenou grafikou.

Naďalej je k dispozícii paket S line, ktorý zvýrazňuje športový akcent pomocou 19-palcových kolies, špecifických nárazníkov či väčšími lakovanými plochami karosérie. Exteriérové retuše sa podpísali na miernej zmene vonkajších rozmerov. Q7 je so svojimi 5 063 mm o 11 mm dlhšie. V kabíne je najväčšou novinkou infotainment. Panel klimatizácie nahradil druhý dotykový displej, navyše s haptickou odozvou, tak ako sme na to zvyknutí vo vlajkovej lodi A8. Ten centrálny môže mať uhlopriečku 10,1 palca. V tomto prípade je súčasťou vybavenia aj 12,3-palcový virtuálny kokpit, prípadne head-up displej. Novinkou je hlasový asistent Amazon Alexa a systém Car-to-X, ktorý je schopný komunikovať s infraštruktúrou, napríklas so semaformi.

Palubná doska dostala celkom nový infotainment.... Foto: Audi
Audi Q7 - 2019 Palubná doska dostala celkom nový infotainment. Okrem 10,1-palcového dotykového displeja aj dotykový displej klimatizácie. Tie môže doplniť virtuálny kokpit a head-up displej.

Asistenčné systémy sú rozdelené do paketov Tour a City. Adaptívny jazdný asistent kombinuje funkcie adaptívneho tempomatu, asistentu pre jazdu v zápchach a udržiavanie jazdnom pruhu. V kombinácii s asistentom efektívnej jazdy Audi Q7 TDI predvídavo zrýchľuje a spomaľuje aj na základe navigačných dát. Novým prvkom je aj asistent pre núdzové situácie. V prípade, že vodič skolabuje a neprejavuje žiadnu aktivitu, systém vozidlo zastaví a privolá pomoc. Paket City uľahčuje riadenie asistentom pre prejazd križovatkou, zobrazením okolia vozidla a pri vystupovaní aj varovaním pred blížiacimi sa vozidlami.

Audi Q7 je naďalej dostupné v 5– alebo 7-miestnej verzii. Tretí rad sklopných sedadiel sa ovláda elektricky. Druhý rad môžu na želanie tvoriť tri samostatné posuvné a sklopné sedadlá. V 5-miestnom usporiadaní je v kufri od 865 litrov priestoru pre batožinu. Po sklopení druhého radu vzrastie využiteľný objem s úplne vodorovnou podlahou až na 2 050 litrov. Nakladanie uľahčuje elektricky ovládané veko za príplatok aj s nožným senzorom. Luxusné prvky reprezentuje ambientné osvetlenie, štvorzónová klimatizácia, elektrické dovieranie dverí alebo audio Bang & Olufsen s priestorovým ozvučením.

Všetky benzínové aj naftové motory využívajú... Foto: Audi
Audi Q7 - 2019 Všetky benzínové aj naftové motory využívajú mildhybridný systém s 8-kilowattovým štartér-generátorom, vďaka čomu klesla spotreba na 100 km priemerne o 0,7 litra.

Pod kapotou sa odohrala malá revolúcia. Všetky agregáty splňujú odteraz emisnú normu Euro 6d-Temp. Platí to pre dva 3-litrové naftové 6-valce pre verzie 45 TDI (170 kW, 500 Nm) a 50 TDI (210 kW, 600 Nm) aj benzínový 6-valec pre Q7 55 TFS (250 kW, 500 Nm). S emisiami pomáhajú nielen štandardné 8-stupňové prevodovky, ale aj mildhybridný systém so štartér-generátorom RSG (8 kW), ktorý je spojený s motorom drážkovaným remeňom a pracuje so 48 V elektrickým okruhom. Vypínanie motora už pri poklese rýchlosti pod 22 km/h a rukuperácia brzdnej energie (od 55 do 160 km/h) do malej li-ion batérie a tiež asistencia generátora pri akcelerácii sa podpísali na znížení spotreby priemerne o 0,7 litra na 100 km.

Vrcholové Audi SQ7 je opäť vybavené... Foto: Audi
Audi SQ7 TDI - 2019 Vrcholové Audi SQ7 je opäť vybavené najsilnejším sériovo vyrábaným naftovým motorom. Osemvalec 4,0 TDI dáva vďaka dvom turbodúchadlám a elektrickému kompresoru úžasných 320 kW a krútiaci moment 900 Nm.

Úplným vrcholom je však 8-valcová naftová verzia s motorom 4,0 TDI, ktorý sa po revízii vracia pod kapotu SQ7 TDI. Využíva nielen dve veľké turbodúchadlá, ale aj elektrický kompresor. Ten je vybavený kompaktným elektromotorom s výkonom 7 kW, čo znamená, že za 250 milisekúnd dokáže roztočiť lopatkové koleso na 70 000 otáčok za minútu. Tým sa celkom potláča akákoľvek „turbodiera“. Výsledkom je 320 kW a 900 Nm krútiaceho momentu, čo robí z tohto 8-valca v súčasnosti vôbec najvýkonnejší sériový dieselový motor planéty. Potom neprekvapí, že SQ7 akceleruje na stovku za 4,8 sekundy. Pritom priemerne spotrebuje len 7,6 litra nafty na 100 km. I keď Audi neuvádza, podľa ktorej normy.

Audi SQ7 TDI prináša okrem supervýkonného... Foto: Audi
Audi SQ7 TDI - 2019 Audi SQ7 TDI prináša okrem supervýkonného dieselu aj aktívne stabilizátory, pneumatické odpruženie a riadenie zadných kolies.

Zmenám neunikol ani podvozok. Štandardom sú síce oceľové pružiny, ale za príplatok, a pri 7-miestnej verzii, dodáva Audi pneumatické odpruženie v sérii. Dokáže meniť svetlú výšku až o 90 mm. Na diaľnici sa napríklad karoséria priblíži k asfaltu až o 60 mm! To prispieva k stabilite vo vyšších rýchlostiach. Rovnako ako príplatkové riedenie oboch náprav či dokonca systém aktívnych stabilizátorov. Tie sú vybavené elektromotormi, ktoré znižujú nakláňanie karosérie v zákrutách. Vrcholové Audi SQ7 je týmito prvkami vybavené sériovo.

SQ7 spoznáte aj vďaka agresívnejšiemu dizajnu s dvojitými lamelami v maske, aerodynamickému paketu či štyrom kruhovým koncovkám výfukov. Špecifické 20-palcové disky kolies obúvajú pneumatiky s profilom 285/45 R 20. Brzdové kotúče majú priemer až 400 mm na prednej a 370 na zadnej náprave. Interiér je zušľachtený športovými sedadlami čalúnenými tmavou kožou a Alcantrou, hliníkovými dekoráciami či pedálmi z nehrdzavejúcej ocele. Modernizované Audi Q7, ako aj SQ7 absolvujú svetovú výstavnú premiéru na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom a k prvým zákazníkom sa dostanú na jeseň.
Audi Q7 - 2019
Audi Q7 - 2019
+26Audi Q7 - 2019

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 4 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Audi #facelift #Audi Q7 #Audi SQ7
Články podľa značiek