V roku 2030 by mali emisie nových áut zodpovedať produkcii 60 gramov CO2 na kilometer. Čo to znamená? Pri benzínových autách to zodpovedá spotrebe 2,6 litra paliva na 100 km a pri tých naftových dokonca len 2,2 litra. Samozrejme, ide o flotilový priemer, takže vyššiu spotrebu áut so spaľovacími motormi môžu vykompenzovať elektromobily, plug-i hybridy či hybridy. Má to však háčik. Čisto elektrické autá sú stále drahé, takže na predajoch sa podieľajú zatiaľ len mizivými percentami. Darí sa im výlučne v krajinách, ktoré poskytujú na ich kúpu masívne dotácie. A plug-in hybridná či hybridná technológia nie je tiež lacná.
Ak budú teda automobilky chcieť vyhovieť normám, revíziu budú musieť podstúpiť aj modely s konvenčnými motormi s vnútorným spaľovaním. Ale ani to sa nezaobíde bez elektrifikácie. Napokon, vidíme to už dnes. Výrobcovia prichádzajú s cenovo dostupnejším riešením, takzvanými mild-hybridmi. Nasadzuje ich koncern Volkswagen vrátane Audi, ale aj Peugeot, Mercedes-Benz, Kia, Hyundai či Renault. Zariadenie, ktoré využíva reverzibilný alternátor alebo motor-generátor, dokáže rekuperovať brzdnú energiu a tú následne použiť pri akcelerácii. Úspora paliva však zatiaľ nepredstavuje viac ako 0,4 až 0,7 litra na 100 km.
Continental, jeden z najväčších dodávateľov pre automobilový priemysel, si však myslí, že mild-hybridné systémy by mohli zvládnuť viac a priblížiť sa full-hybridom, ktoré sú schopné jazdiť v určitých fázach aj v čisto elektrickom režime. Dokumentuje to na novej generácii mild-hybridného systému, ktorý využíva podstatne výkonnejší motor-generátor. Poskytuje až 30 kW dodatočného výkonu, čo je takmer trojnásobok súčasných mild-hyridov. To je už dosť na to, aby mohlo vozidlo prechádzať do elektrického režimu s vypnutým spaľovacím motorom. Continental uvádza, že systém zvládne rozbeh vozidla až do rýchlosti 80 km/h, čo bolo pri mild-hybridoch zatiaľ nepredstaviteľné. Úmerne s výkonom rastie aj rekuperácia.
Podstatné však je, že Continentalu sa podarilo zachovať nízke napätie 60 V, čo znamená, že v porovnaní full-hybridmi, ktoré pracujú s napätím 800 V, bude systém výrazne lacnejší. Výsledkom má byť citeľná redukcia spotreby paliva a emisií. Prvé testy na upravenom Forde Focus s preplňovaným 3-valcom 1,0 EcoBoost ukázali, že dokáže ušetriť až 20 % benzínu, čo je viac ako dvojnásobok schopností súčasných mild-hybridov. Odlišná je aj samotná konštrukcia. Motor-generátor už nie je umiestnený pred spaľovacím motorom tak ako doteraz, ale medzi ním a prevodovkou, hoci je opäť napojený cez remeň. To má veľkú výhodu pri rekuperácii. Tá môže teraz prebiehať aj pri odpojenom spaľovacom motore.
Možno očakávať, že spolu s ďalším sprísňovaním emisných noriem sa výkonnejší mild-hybridný systém rýchlo rozšíri do veľkého spektra áut. V sériovej produkcii by sme ho mohli vidieť možno už od roku 2021, keď dôjde k ďalšiemu „škrteniu“ produkcie CO2. Dostať sa má napríklad aj do novej generácie Škody Octavia.