Renault Triber: Štyri metre pre siedmich! Škoda, že len v Indii

Renault predstavil v Dillí praktický crossover. Udivuje svojou variabilitou a siedmimi sedadlami. Pritom je kratší ako nové Clio. K nám sa však nedostane. Aspoň zatiaľ.

01.08.2019 06:00
debata (2)
Novinka od Renaultu spája kompaktnosť nižšej... Foto: Renault
Renault Triber Novinka od Renaultu spája kompaktnosť nižšej triedy s robustnosťou SUV a flexibilitou MPV. To všetko s atraktívnou cenou. Presne tieto vlastnosti hľadajú indickí zákazníci.

Hoci je hlavným teritóriom Renaultu Európa, pôsobí aj v Južnej Amerike, Číne, Rusku a najmä v Indii, kde predáva Captur, alebo aj niektoré modely Dacie s vlastným logom. To mu však nestačí. Práve na tomto 1,3-miliardovom trhu má veľké plány. Špeciálne pre Indiu vyvíja modely prispôsobené tamojším potrebám. Odvlani je k dispozícii napríklad sympatický crossover Kwid, z ktorého sa stal veľký hit. A nezostane len pri ňom. Dostane väčšieho súrodenca. Volá sa Triber a jeho vlastnosti naozaj udivujú.

Triber je kratší ako nový Renault Clio, napriek... Foto: Renault
Renault Triber Triber je kratší ako nový Renault Clio, napriek tomu odvezie až sedem cestujúcich.

Tento kríženec SUV a MPV, postavený na platforme CMF-A, rovnako ako Kwid, má totiž na dĺžku len 3 990 mm, čo je menej, ako meria nové Clio, lenže dokáže doslova zázraky. Asi by ste neverili, ale na jeho palube môže byť až sedem sedadiel. Modularita je naozaj obdivuhodná. Renault tvrdí, že interiér ponúka 100 rôznych kombinácií usporiadania. Napríklad pre jedného, dvoch, štyroch, piatich či siedmich cestujúcich. Ak využíva len dva rady sedadiel, odvezie 625 litrov nákladu, čo je podľa automobilky rekord v triede.

V infotainmente nerobil Renault kompromisy.... Foto: Renault
Renault Triber - 2019 V infotainmente nerobil Renault kompromisy. Triber má digitálny kokpit aj 8-palcovú dotykovú obrazovku.

Triber je tiež relatívne moderným autom, čo dokazuje digitálnym prístrojovým panelom alebo 8-palcovým dotykovým infotainmentom, kompatibilným so smartfónmi cez pripojenia Apple CarPlay alebo Android. Je známe, že v konektivite nechcú robiť kompromisy už ani indickí zákazníci. O bezpečnosti sa Renault nezmieňuje. V ponuke sú však štyri airbagy či parkovacie senzory. Pod kapotou bude pracovať jednoduchý, ale spoľahlivý a úsporný atmosférický 3-valec 1,0 SCe, známy napríklad z Dacií. Okrem 5-stupňového manuálu budú môcť zákazníci voliť 5-stupňovú automatickú prevodovku.

Flexibilný interiér ponúka až 100 rôznych... Foto: Renault
Renault Triber Flexibilný interiér ponúka až 100 rôznych konfigurácií. S piatimi sedadlami ostáva za druhým radom vynikajúcich 625 litrov na batožinu.
V pláne je aj výkonnejšia preplňovaná verzia. Praktickosť Triberu dopĺňa vyššia svetlá výška podvozka, ako stvorená pre indické cesty. Renault tvrdí, že aj vďaka nemu zdvojnásobí do roku 2022 svoje predaje v tejto krajine. A možno nielen tam. Triber je síce vyvinutý a vyrábaný v Indii, ale je tiež označovaný ako globálny model. Renault tak nevylučuje, že by mohol časom doraziť aj na náročnejšie trhy. S logom Dacie a bezkonkurenčnou cenou by mohol byť v Európe zásahom do čierneho.
Renault Triber - 2019
Renault Triber
+20Renault Triber

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Renault Kwid #Renault Triber
Články podľa značiek